Licenskursen avklarad idag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så var även den praktiska delen av licenskursen avklarad. Efter att ha plågat mig 12 mil i fyra plusgrader, snö och blöta så var man inte sugen på att köra direkt. Var tvungen att stanna fem gånger för att värma händerna på motorn. Den gode valmers hade avskytt den resan av flera anledningar.

Väl på plats så tinade man upp och kunde snika plats i Don Q´s och Jonas bil så man kunde ha sakerna på en plats. Efter en genomgång av herr Überleder Micke så fick vi cirkulera och lära oss spårval. Banan var förvånansvärt torr och bra och fram till lunch ökades farten succesivt. Korven var slut men det fanns ju fulkorv på Statoil så man klarade sig.

Efter lunch var det startövning och sedan lite frikörning. Intressant att märka hur hornen växer ut till och med i en enkel startövning. Det var dock ordentligt halt i Bergskurvan så där fick jag lite bakhjulssläpp.
Sedan var det friåkning och det var kul som tusan men det är otroligt vad chanslös man är på rakan när folk kommer med sina Gixxers, R-1, Blade, R-6 och annat. Bara att hålla i och försöka komma igen i kurvorna. :)
Det var något helvetiskt vad No1s hoj gick. Det bara snurrade till i hjälmen när man pressade touringhojen och han passerade. Imponerande måste jag säga.

Någon som vet hur det gick för killen som vurpade i Esset?

Trevligt att träffa lite folk och ursäkta till de som var där som jag inte hälsade på. Nu får man i varje fall lösa licens om andan skulle falla på.
 
Kom inte här och snacka långsam hoj, jag trodde jag skulle få upp kolven genom tanken vilken sekund som helst på den där oändliga rakan!!!

/H
 
Fetegrattis till er, ses vi på Svinestad på fisdag :kär
 
Jomän, där var den avklarad! Dagen började 04.45 med frukost sen 8 mil till Ljung där Palte stod redo med släp och bil. Händerna var vid det här laget duktigt stelfrusna! Fick lite snö på vindrutan på vägen upp och åk-suget var inte så stort. Men som sagt, banan var torr, ledarna synnerligen trevliga och duktiga så en eloge till dom och det var väldans kul att träffa en hel del folk från forumet!

Killen som krashade framför mitt framdäck och sånär slet med sig discokawan i fallet klarade sig med ett brutet nyckelben. En hööög highsider fick han till! Sen måste vi ju också berätta att Zpix gick av under friträningen och stod sen bakom staketet och såg skamsen ut. Förklaringen var visst att han hade kört ner knäpucken i gräset och kommit av sig aldeles... Skönt att han och hoj klarade sig fint!

Vilka tränar på Falken i morgon? 14 grader och lite sol!!! :kär
 
Don Quixote skrev:
Sen måste vi ju också berätta att Zpix gick av under friträningen och stod sen bakom staketet och såg skamsen ut. Förklaringen var visst att han hade kört ner knäpucken i gräset och kommit av sig aldeles... Skönt att han och hoj klarade sig fint!

Förklaring av det hela HÄR.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top