Licenskurs på Anderstorp Raceway den 4 juli

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
FIVER arrangerar en licenskurs för roadracing den 3-4 juli. Teorin hålls mellan 12-18 den 3:e juli, praktiken under bandagen den 4 juli på Anderstorp Raceway. Du behöver ingen racehoj för att ta licens, det går bra med en gathoj. Priset är 2200 kr inkl fika på lördagen och lunch på söndagen. Antalet platser är maximerat till 40 st. Föråkare finns på plats för att hjälpa till med alla frågor du kan tänkas ha. Hjälp med chassiinställningar går också att få. Däckmaskin finns på plats.
Anmälan görs på www.fiver.se, under "licenskurs".

Det var värst, första anmälningen kom 3 minuter efter att jag startat anmälan! 5 anmälda redan!

Glöm inte bort denna kurs om du vill ta licens! Vi har 9 anmälda, maxantal är 40 stycken.

Last edited:
Ingår körningen hela söndagen i priset eller kör man bara en kortare del som ingår?

hej har en lite fråga om övernattning finns det stugor att hyra ?eller vem snacka man med om det?

Vad krävs för att ta licens?

Hej

Har några frågor angående licens,jag har varit på ett par bandagar och tycker det är grymt kul, är inte super snabb på nått vis men börjar ändå fundera på att kanske köpa en banhoj inför nästa säsong för att lära mig och bli snabbare. Vad jag har förstått så verkar man inte kunna köra en oreggad banhoj i tex gatgrupper på dom flesta bandagar på tex anderstorp,falkenberg m.m?? Då måste man väl ta en licens och köra i licens gruppen?

Min fråga är vad det är för krav för att ta licens? Måste man vara super snabb och klara en viss tid eller kan en vanlig dödlig göra det?

Tacksam för svar

Ingår körningen hela söndagen i priset eller kör man bara en kortare del som ingår?
Det här var ju dålig tajming, jag ska köra multisporttävling den helgen kom jag på. Det blir ingen licenskurs senare? Det var riktigt bra pris annars :/

Hej

Har några frågor angående licens,jag har varit på ett par bandagar och tycker det är grymt kul, är inte super snabb på nått vis men börjar ändå fundera på att kanske köpa en banhoj inför nästa säsong för att lära mig och bli snabbare. Vad jag har förstått så verkar man inte kunna köra en oreggad banhoj i tex gatgrupper på dom flesta bandagar på tex anderstorp,falkenberg m.m?? Då måste man väl ta en licens och köra i licens gruppen?

Min fråga är vad det är för krav för att ta licens? Måste man vara super snabb och klara en viss tid eller kan en vanlig dödlig göra det?

Tacksam för svar

Det finns inget formellt krav på snabbhet. Man bör dock inte vara långsammast på banan i gatgruppen innan man tar licens.

Man kan åka med oreggad hoj i gatgrupp på fivers körningar. Se till att ha en bra personförsäkring bara.

Du måste, precis som Nr:18 skrev, inte vara supersnabb, det viktiga är att du kan hålla spåren bra och inte vinglar runt, då kan dom som är snabbare köra förbi snyggt å fint. Ett säkert och lugnt uppträdande på banan helt enkelt.

Men jag kan rekommendera att ta licens! Det är mycket trevligare stämning både i depån och på banan när det är licensträning jämfört med vanliga bandagar :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien