Licenskurs LMS Roadracing 2008

Det finns några platser finns kvar och senaste anmälningsdatum är nu på fredag den 4:e april. Vill bara påminna ifall någon glömt anmäla sig! ;o)

Det finns några platser finns kvar och senaste anmälningsdatum är nu på fredag den 4:e april. Vill bara påminna ifall någon glömt anmäla sig! ;o)

Man måste ha körkort för hojen man ska köra va?
Och det är väl knappast någon idé att komma dit med en 125a som knappt toppar 110 eller?

Man måste ha körkort för hojen man ska köra va?
Och det är väl knappast någon idé att komma dit med en 125a som knappt toppar 110 eller?

behövs ej körkort va jag vet iaf du kan ju ha licens utan kk. Dock behöver ibland hojen följa reglementet men inte alltid. 125an funkar väl. :)

För att du ska kunna tillgodogöra dig licenskursen på ett bra sätt så bör du ha åkt lite bana innan. Ett bra sätt kan vara att deltaga i några av våra trafiksäkerhetsutbilningar innan och fråga instruktörerna om ni har förutsättningarna för en licenbskurs. Under kursen kommer vi att ha ett tempo som överstiger lagstadgad landsvägsfart (även i kurvorna) och kommer att köra närmre 200km/h på rakorna så du och din cykel måste klara detta. Det är ett krav att ni klara av att hänga med i kurstempot, inte är en fara för er själva eller andra och att ni förstår vad vi lär ut.

Kanske skets sig då.

Last edited:
behövs ej körkort va jag vet iaf du kan ju ha licens utan kk. Dock behöver ibland hojen följa reglementet men inte alltid. 125an funkar väl. :)

Kanske skets sig då.

Haha, ja det sket sig lite för 125an:tummenupp :)

Är det någon mer från Jönköping eller närområdet Jönköping som skall upp och fixa licens i Linköping den 11-12 april? Jag tänkte om det finns intresse av att samåka i så fall.

//Mvh Tobias

Har någon lite info om tider och så? Jag undrar om det är ok att man kommer runt kl 2 på fredagen, för annars så krockar det med jobbet.

Jag uppar denna tråden lite.

Är det någon som vet vilka tider som gäller? Jag har mailat ang detta till LMS men har inte fått något svar än.

//Mvh Tobias

Är det någon som vet vilka tider som gäller? Jag har mailat ang detta till LMS men har inte fått något svar än.

//Mvh Tobias

10:00 - 16:00 både fredag och lördag. dvs kursen börjar på fredag och slutar på lördag. det kom ett mail från Micke i måndags.

//Mvh Tobias
Från Mailet:

"Fredag

10.00 Inskrivning/Kurststart

10.20-12.00 Bankörning varvat med teori

12.00 – 13.00 (ca) Lunch (enklare lunch ingår i kursen)

13.00-16.00 Bankörning varvat med teori

16.00 Avslut för dagen

Lördag

10.00 12.00 Bankörning varvat med teori

12.00 – 13.00 (ca) Lunch (enklare lunch ingår i kursen)

13.00-15.00 Startträning

15.00-15.30 Teoriprov

15.30-16.00 Kursavslut

"

kommer det att komma någon mer Licenskurs under sommaren?

och så undrar jag om man behöver den här licensen för att köra på träningarna?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti