Licenskurs, Help wanted.

3011738 LMS är en kanonbra klubb fast om man bor i Skåne och vill träna på t.ex Knutstorp så är det väl så fint att man måste vara medlem i Hyllinge MS för att få köra? För att köra deras KM så måste man helt säkert det, bara det en anledning att välja Hyllinge MS för dig istället.
För övrigt tycker jag att man ska vara med i den lokala klubben om man inte har särskilda skäl till att inte vara det.
Fast ändrade inte HMS det förra året och körde öppna KM?
Jag håller med. Den lokala klubben är ju att föredra om man har någon vill säga.

Om den klarar reglementet. Är najad, ingen glykol i kylaren och båt, tejpade lysen och najat stöd, ingen skylt och inga spelglar m.m. Då ska det gå bra, men maila Micke och kolla för säkerhets skull.

är det verkligen så på kursen :va jag plockade bort speglar, reg-plåt, tajpa lite sen körde vi och det var massor med gat-hojar men minnet kanske sviker :confused:

björn

är det verkligen så på kursen :va jag plockade bort speglar, reg-plåt, tajpa lite sen körde vi och det var massor med gat-hojar men minnet kanske sviker :confused:

björn

Det är säker snällare regler på licenskursen. Kolla med Micke, han vet säkert! Det kanske är jag som är ute och yrar. Det verkar förståss otroligt att Björn skulle ha bättre koll än vad jag har, men undrens tid är ej förbi ännu. :tungan

Det är säker snällare regler på licenskursen. Kolla med Micke, han vet säkert! Det kanske är jag som är ute och yrar. Det verkar förståss otroligt att Björn skulle ha bättre koll än vad jag har, men undrens tid är ej förbi ännu. :tungan

Som vanligt då man undrar om något så är ett bra tips att kolla på hemsidan.....

Motorcykel i gott skick med bra däck och bromsbelägg. Motorcykeln skall i stort sett motsvara Svensk Bilprovnings godkännande (förutom lyse, blinkers m.m.) eller enligt Svemos reglemente. Max 102dB. Ingen trådlåsning eller andra krav finns för att du ska få deltaga, utan de krav och regler som gäller för träning/tävling tar vi upp under kursen. Vi har heller inget krav på vilket typ av motorcykel du kör upp på, bara att den är i gott skick enligt ovan och att den kan hänga med på banan.

Backspeglar, blinkers, pakethållare, reg-skylt och liknande tillbehör måste dock avmonteras innan kursen. Fram- och baklyse demonteras eller tejpas så att inget lyser igenom. Gäller även inbyggda blinkers.

Heltäckande skinnklädsel (delat skinnställ går bra men GoreTex m.m. är inte godkänt), ryggskydd, hjälm (helst glasfiber/komposit), handskar, och stövlar avsedda för motorcykelkörning.

mmoohhhuuuuu undra om jordens undergång är nära för nu händer det riktigt lustiga saker :D

björn

*/ ?>
Back