Licensdag på Gotland Ring?

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Hoj
Ducati 916
Lite allmän fakta:
En förbesiktning har gjorts av Volmar på SVEMO, på den s.k. Nordslingan (3,2 km) och målet från banägarna är att banan skall vara godkänd innan semestern (kan vara tajt men jag håller tummarna). Det ligger asfalt på den sträckan men skall på ett topplager på c:a 1,5 km under våren, vilket göra att asfalten kommer vara klar på sträckan till sommaren. Samtidigt med asfalteringen kommer en mindre depå att ordnas så att lite seriös verksamhet får plats. Det skall också vara klart till sommaren därför att det t.ex. är en SLC tävling där i Juli.

Fråga:
Skulle det vara intressant med en ren licensdag för motorcyklar där under t.ex. augusti eller början av september? Hur många är intresserade? Lämpligt datum? (som inte krockar med allt möjligt annat).
För att det skall gå ihop till en rimlig kostnad per förare bör vi bli ett rejält gäng...

Som sagt, en hel dags träning alltså...

/Fohlin

Klart intresserad, låg redan i planeringen att försöka åka över någon gång i sommar :tummenupp

Är intresserad jag med! Helg eller vardag vilket som!

Helgerna veckorna 32,34-36 och 39 verkar lediga från SM,SO, Veidec och ERF.

En tanke Fohlin. Går det att göra till en dubbel dag? En övernattning på Gotland gör väl inte ont.

Kanske kanske kanske inofficiella rejs dag två(om det är lagligt) typ Knutstorps modell, alla mot alla?

Man kan väl alltid drömma...

Är banan megadyr?

Chrille! Banan är DYR.

Men kan vi inte få en licensdag den 12 juni när vi har bandagen där :tummenupp

Det genererar i att 90 förare får licens :D :D :D

oFFkeFF skrev:
Det ska ju helst vara 90 förare som vill rejsa också, men ingen dum idé.

alla vill rejsa, de vet bara inte om det ännu :D
när man väl kommer ut på banan och hornen växer sig långa, då är det rääääääjs! :banana

Chrille skrev:
En tanke Fohlin. Går det att göra till en dubbel dag? En övernattning på Gotland gör väl inte ont.
Kanske kanske kanske inofficiella rejs dag två(om det är lagligt) typ Knutstorps modell, alla mot alla?
Man kan väl alltid drömma...
Är banan megadyr?
Banan är relativt dyr, men det beror ju helt på hur många vi kan locka dit... ang. rejs vet jag inte riktigt om det går att fixa, men vi kan ju spåna på möjligheter. Kanske ett tvåtimmars?.. Vi skulle ju teoretiskt kunna diskutera möjligheten att locka dit press kontra kostnad osv med banägaren...

Tanken från min sida är också att det skall vara ni rejsputtar och rejssugna, så att vi verkligen får testa banan på allvar. Så jag vet inte hur många det kan bli... Är supporterklasserna med på EM:et i augusti?

8 augusti: EM, Anderstorp
13-15 augusti: SM Knutstorp + SM SS600 Karlskoga
21-22 aug. SO Våler
29 aug B-tävling Linköping
3-5 sep SO Final
11 sep Nån grej i Falkenberg
19 sep SM-final SS600
Efter detta verkar det vara ganska lungt...

Eller kollar jag i fel kalender?
När tror ni att vi kan få dit flest Licensare?

/Edit:
En veckodag i Juli kanske skulle funka bättre, men jag vet inte hur svårt det är att få biljetter på båtarna i år riktigt... Är det ett önskemål att ta en semesterdag istället så kan jag kolla möjligheterna.

Last edited:
När är skiten färdigbyggd? Alltså 6km slingan....ska jag masa mitt arsle ut till den ön så ska det vara hela varvet och inte en meter kortare.

Chris Ash skrev:
När är skiten färdigbyggd? Alltså 6km slingan....ska jag masa mitt arsle ut till den ön så ska det vara hela varvet och inte en meter kortare.

Du ställer frågan i fel tråd... Ring och fråga De som jobbar med banan. Telefonnummer har du på www.gotlandring.com. Det är ingen idé att jag spekulerar i när det är klart. Men jag tror du kan glömma en godkänd 6-kilometare före 2005...

OBS! Jag är INTE inblandad i företaget!

/Fohlin

Fohlin skrev:
Du ställer frågan i fel tråd... Ring och fråga De som jobbar med banan. Telefonnummer har du på www.gotlandring.com. Det är ingen idé att jag spekulerar i när det är klart. Men jag tror du kan glömma en godkänd 6-kilometare före 2005...

OBS! Jag är INTE inblandad i företaget!

/Fohlin

Ok, bara så man har ett hum.....

Hoppas det blir åtminstone ett SM där innan de går i konkurs... :rolleyes:

3,2 km lär ju vara Sveriges andra eller tredje längsta bana. Håller kroppen o hojen så åker jag gärna dit i höst.

Chrille skrev:
3,2 km lär ju vara Sveriges andra eller tredje längsta bana. Håller kroppen o hojen så åker jag gärna dit i höst.

...och en som kan kräva lite träning om man vill klara att kvala in. Jag har själv inte kört hela 3,2:an i nåt tempo än (jag väntar på den fina asfalten) men maken till annorlunda bana har jag aldrig sett. Svåra höjdskillnader i kombination med långa kurvor med flera apex och kurvor med upp till 10 graders bankning... Den kommer inte att bli lätt, tror jag i alla fall...

och oavsett om de går i konken eller inte så ligger ju asfalten kvar...

/Fohlin

Vill också vara med! men då får d bli en helg eller under sommarlovet vilken dag som hälst. Annars går man ju i skolan...*suck* men det hade verkligen varit jätte roligt att kunna göra en sådan grej!

helt klart intressant, jag var där förra året när de invigt den lilla slingan och det var väldigt läckert. Tyvär så jobbar man på ett rullande schema så det är 50/50 chans att man kan. Annars kan det ju vara en ide att lägga det i samband med lelledagarna om banan är klar tills dess???

Jag är absolut på om det blir av! Gärna under semestertid för min del. Antingen innan bikeweek som är sista veckan i juli, eller kanske mellan bikeweek och EM:et. Annars så funkar en dag framåt hösten oxo för min del.

Jag tycker att det låter sketaskôj!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...