licens kurs

1. blom
2. Erik
3. Kyckling
4. gunnaR1 (om man är accepterad)
5. Nubelius
6. Kjelle
7. Superduper
8. Lövis
9. Schrunken (nej, ska inte använda DR:n)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 
schrunken skrev:
1. blom
2. Erik
3. Kyckling
4. XXXXXXXXXX
5. Nubelius
6. Kjelle
7. Superduper
8. Lövis
9. Schrunken (nej, ska inte använda DR:n)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

gunnaR1 hoppar av pga möjlighet att gå licenskurs i oktober på knutstprp eller falken
 
1. blom
2. Erik
3. Kyckling
4. XXXXXXXXXX
5. XXXXXXXXXX
6. Kjelle
7. Superduper
8. Lövis
9. Schrunken (nej, ska inte använda DR:n)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
Stryker mig själv p g a hojförsäljning!!!!
 
1. blom
2. Erik
3. Kyckling
4. gunnaR1 (om man är accepterad)
5. Nubelius
6. Kjelle
7. Superduper
8. Lövis
9. Schrunken (nej, ska inte använda DR:n)
10. Aero
11.
12.
13.
14.
15.
16.
 
1. blom
2. Erik
3. Kyckling
4. gunnaR1 (om man är accepterad)
5. Nubelius
6. Kjelle
7. Superduper
8. Lövis
9. Schrunken (nej, ska inte använda DR:n)
10. Aero
11. Tengil
12.
13.
14.
15.
16.
 
1. blom
2. Erik
3. Kyckling
4. gunnaR1 (om man är accepterad)
5. Nubelius
6. Kjelle
7. Superduper
8. Lövis
9. Schrunken (nej, ska inte använda DR:n)
10. Aero
11. Tengil
12. NoicE
13.
14.
15.
16.
 
En sak som kan vara bra att veta är att om man tar licens/går licenskursen räknar en del försäkringsbolag det som träning/tävling och du kan inte få ngt på försäkringen om du kör en bandag, LF har tex denna policyn, även om SMC arrangerar.
 
Goodstuff skrev:
En sak som kan vara bra att veta är att om man tar licens/går licenskursen räknar en del försäkringsbolag det som träning/tävling och du kan inte få ngt på försäkringen om du kör en bandag, LF har tex denna policyn, även om SMC arrangerar.
:confused:

Så bara för att man har licens så räknas ALL bankörning som träning? Verkar helt galet :p


Men men... jag struntar i det. Klotar ju aldrig :crash
Ska nog börja plasta kraschkåporna snart....
 
Supermoto skrev:
:confused:

Så bara för att man har licens så räknas ALL bankörning som träning? Verkar helt galet :p


Men men... jag struntar i det. Klotar ju aldrig :crash
Ska nog börja plasta kraschkåporna snart....

Precis så resonerade de, åtminstone som de sade till mig i telefon. Har du licens räknas all bankörning som träning inför tävling eftersom de anser att du har som mål att bli snabbare som licensförare - även om du kör GoldWing på SMC bromskurser...
 
Så om man inte har licens så kan man få ersättning men inte annars :confused:
Jag har nog inte råd o skrota en till hoj :(

Edit: mera
 
Goodstuff skrev:
En sak som kan vara bra att veta är att om man tar licens/går licenskursen räknar en del försäkringsbolag det som träning/tävling och du kan inte få ngt på försäkringen om du kör en bandag, LF har tex denna policyn, även om SMC arrangerar.

Känns som det kvittar eftersom jag kör med halvförsäkring...
 
erik skrev:
Känns som det kvittar eftersom jag kör med halvförsäkring...
Just fasen.... Jag oxå ju... :p
Alzheimersen kryper ner i åldrarna. Akta dig Erik :eek:
 
då har jag lite info om det.. 40st platser kommer att finnas och det är först till kvarn som gäller... jag vill ha en lista på bara PBRare som tänker ta den, så att jag kan faxa in den till han så fort som möjligt.. jag vill ha fullständig data om er.. adress ålder när ni blev av med oskullden (vet att det finns några som inte blivit det än) osv.... kursen kommer att hållas i vår.
 
Kjelle skrev:
Fråga:
Hur mycket måste du modifiera hojen för att få vara med?

När jag tog licens.... :rock .... så var det 100 saker som skulle fixas på en hoj för att den skulle vara godkänd enligt reglementet. Men på själva licenskursen var det inte så jäkla nog.

Det enda jag gjorde var att ta bort med backspeglar och tejpa alla glas. Men det beror kanske på vem som håller i kursen.

Om allt ska göras enligt reglementet då blir det bökigt... :fakta
 
Har jag fattat rätt så krävs ingen modifiering av hojen för själva licenstagandet. Det är först vid träning eller tävling som det krävs najning, uppsamlingskärl m.m
 
erik skrev:
Har jag fattat rätt så krävs ingen modifiering av hojen för själva licenstagandet. Det är först vid träning eller tävling som det krävs najning, uppsamlingskärl m.m
det är riktigt erik.. men det är ändå inte så tok mycket som måste göras.. man behöver ju inte skruva som en indian bara för att man ska ta licens
 
blom skrev:
då har jag lite info om det.. 40st platser kommer att finnas och det är först till kvarn som gäller... jag vill ha en lista på bara PBRare som tänker ta den, så att jag kan faxa in den till han så fort som möjligt.. jag vill ha fullständig data om er.. adress ålder när ni blev av med oskullden (vet att det finns några som inte blivit det än) osv.... kursen kommer att hållas i vår.
Vad vill du veta?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top