Licens kurs i fara !!!!!!!

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Det hoppas jag verkligen inte, men har legat på Sjukhuset MAS i Malmö sedan i Måndags efter att fått en punkterad Lunga. Allt är på bättringsväg - från att ha läckt 79 L luft/ dygn är jag nu nere i strax under 20 L. Försöker att bygga ett undertryck Vaccum via slang till lungan, så vi får väl hoppas att hålet läker snart. Problemet är att Överläkaren säger att jag inte får överanstränga mig på 6 veckor efter datumet då jag skrivs ut ( blir nog på Måndag ). Detta kommer att innebära att Licenskursen på knutstorp kanske är i fara.

Jag kommer nog att köra men några 1.03.?? kommer det inte bli - ni är hemskt välkommna upp till Medicin 3 rum 3:1 och hälsa på. Eller ring och säg några uppmuntrande ord till min sjukhus telefon.
040 6721837.

1.03.?? får bli under sommaren :p

Mvh// ZF

Men huga, låter inte trevligt...! :(

Krya på dig så att du blir frisk till licenstagningen!

ajdå.. Det låter inte alls kul..

Vad har du nu hittat på??

Krya på dig. och VI SES på licens kursen

Det är så j***la korkat !! Inget faktiskt satt i bilen på väg till arbete, bla bla bla bla in på akuten, där dom trodde jag hade fått en infarkt på grund av mina smärtor. Tjoff i med 10 mg morfin EKG och alla konstiga apparater. Efter Hjärt & Lung röntgen visade sig att lungan sjunkit ihop 10 cm efter att Aveolerna brustit. Helt utan någon anledning. Är ett konstigt fenomen som kan drabba långa, smala, vältränade:-) unga män. Ingen forskning har kommit fram till något direkt svar, mer än att vi som får detta saknar ett Alpha Protein ( fråga inte vad det är ). Men huvudsaken är att man blir frisk, då jag ligger på Lungkliniken så kan jag bara säga en sak - Ni som RÖKER sluta !!! kom hit och titta ingen rolig syn.

Mvh // ZF

Det absolut värsta är att min hobby karriär som UW fotograf tog ett abrubt slut. Dyk förbud för alltid. mitt senaste reportage:http://www.finsonline.com/archive_html/janfeb02/current1.html

Mitt namn är fotografens D xxxxx H xxxxxx

Last edited:
Trist!

Alveoler som kollapsar? Låter fantastiskt underligt?
Med tanke på hur otroligt många alveoler (lungblåsor) man har, ingen rolig historia!! :(

Men men, inget ont som inte har något gott med sig...sjuksköterskorna är säkert väldigt trevliga och hjälpsamma... :D

Hoppas att du tillfrisknar snart så du kan vara med och fightas med oss andra gammelrookiesar :tummenupp

Vadå inga 1.03? Gelehallon är det ojämförbart bästa botemedlet (enligt splitter nya rön) för att täppa till förpuffade alveoler, det säger i alla fall min katt!

Krya på dig och lek inte för länge med droppslangen!! :hej

Och här får du......

En dykbild från Le Grande Barrier Reef som tröst..... :tummenupp

Bifogat

• ok.jpg
    ok.jpg
    25.8 KB · Visningar: 497
Det är en sak att ha tråkigt på ett sjukhus, men att veta att man inte FÅR fortsätta med en hobby man älskar är fasiken illa =(

Krya på dig, och håll oss uppdaterade om samkörningen till kursen.

Apapap, försök inte nu, 1.03, 00 var det!!!

Skoja bara, hoppas du förstår min humor(?).

Det verkade ju riktigt otäckt det där.
Hoppas du tillfrisknar fort och snart kan förenas med din kära
BSB-replica!!! :tummenupp

Vi kör undan vinterns slaggprodukter på Knutstorp den 27/4 så att banan är fin tills det du är på benen igen.

//Jalle

KRYA PÅ DIG

Krya på dig önskar tobbe. Jag tror det som hänt dig hände också en polare men vad jag kommer ihåg så gick det relativt snabbt med rehabliteringen. Ha det gött och flörta med några sjuksystrar ifrån mig, OBS DE MÅSTE MINST HA C-KUPER

Sicken tur att man inte är lång, smal och vältränad. :D

Angående licenskursen borde du väl kunna genomföra den utan att köra, mer än startproseduren då. Teorin lär ju inte klassa in som överansträngning. Förvisso svårt att hålla sig om man ändå är där men utan licens inget Webes Trophy och det vill vi ju inte att du ska missa. ;)

Tråkigt att höra men jag hoppas att du kryar på dig och snabbt blir helt återställd. Vad gäller licensen så är det inte någon som förväntar sig att du kör 1.03 på uppkörningen, där kan du ta det hur lungt som helst. (Däremot är det nog rätt många som förväntar sig den tiden, eller bättre, varje varv du lägger på Knutstorp som licensierad roadracingförare.) Klart du är med på licenskursen.

Krya på dig. :tummenupp

Re: Trist!

XENOMORF skrev:
Alveoler som kollapsar? Låter fantastiskt underligt?
Med tanke på hur otroligt många alveoler (lungblåsor) man har, ingen rolig historia!! :(

Men men, inget ont som inte har något gott med sig...sjuksköterskorna är säkert väldigt trevliga och hjälpsamma... :D

Hoppas att du tillfrisknar snart så du kan vara med och fightas med oss andra gammelrookiesar :tummenupp

Vadå inga 1.03? Gelehallon är det ojämförbart bästa botemedlet (enligt splitter nya rön) för att täppa till förpuffade alveoler, det säger i alla fall min katt!

Krya på dig och lek inte för länge med droppslangen!! :hej

Du som dyker vet, samma som luft emboli, vid för snabb uppstigning utan att andas normalt - många lungblåser spricker
och lägger sig på gridden för en liten tävling vem som kommer först upp till " knoppen ". :crash

Man är glad att detta inte hände när jag bodde i Thailand. Ps du vet ingen som behöver massor av dyk utr, samt Aquatica 80 hus, med nikon kamera - jag kommer att sälja allt skit billigt !!Ds

Mvh// ZF

Lider med dig!
Fick själv en spricka på lungsäcken för några år sen och det var ingen trevlig upplevelse. Vet hur det känns att hosta :crash
Numera håller jag mig otränad så att man slipper sån skit.
Krya på dig!

Du får krya på dig!!!

Jag har alltid varit skeptisk till just det här med idrott och vad det gör med kroppen. Jag menar, sen jag blev kontorsråtta och slutade med fotboll och dylikt så har jag varit 100% skadefri fram tills jag stog på örona i somras......för att jag har börjat me sport igen.
Nu har jag dessutom börjat fysträna vilket ju ytterligare talar för att jag rasar ihop i sommar.... och mitt i denna oro så kommer du som ett varnande exempel - tidigare(över-)aktiv inom "spring-till-du-svimmar"-sporter och andra påhitt....

Får nog fan börja röka igen och ringa efter pizza...

Chrille skrev:

Får nog fan börja röka igen och ringa efter pizza...

Kunde inte sagt det bättre själv, man får nog :öl lite mer.

Ronden kom in nu, får inte åka hem på måndag - men skall röntgas på tisdag, håll nu tummarna.

Mvh//ZF

Stackare!!
Lider verkligen med dig!! Har samma hobby som du (fast fotar inte, än)

Var i Thailand nu i jan/feb och besökte Similand. Finns en del att ta bilder på där kan man lugnt säga! Såg manta för första gången men bommade valhajen :(
Hoppas du hunnit med att se dessa fantastiska djur under din tid som forograf!

Krya på dig!

Aj som fan..
Hoppas du är igång snart igen. Iofs, alla de jag känner som punkterat lungan, eller fått hopsjunkna lungor har kommit på fötterna ganska snabbt ändå. 6 veckor låter som lite lång tid, men jag känner iofs ingen som råkat ut för exakt det du gjort,
Utan de och jag har fått knivar/revben eller bara komprimerat lungan/lungorna.

pajo skrev:
Stackare!!
Lider verkligen med dig!! Har samma hobby som du (fast fotar inte, än)

Var i Thailand nu i jan/feb och besökte Similand. Finns en del att ta bilder på där kan man lugnt säga! Såg manta för första gången men bommade valhajen :(
Hoppas du hunnit med att se dessa fantastiska djur under din tid som forograf!

Krya på dig!

Vilken Liveaboard var du på? har arbetat på ett 10 tal på similand. Kunde bara vara roligt att höra vad du tyckte om dyk platserna. Min absoluta favorit på Similand är East of Eden ( ö nr 8). men det är svårt att katigorisera dom, alla har sin charm. Var ni även ute vid Richeleu Rock ?

om jag har sett dom STORA - OOOOJAAAAA, dock inte Manta på Similand dock bara vid Tower Rock ( Myanmar, Burma ) & Maldiverna, Manta Point ( Ari Atollen ). Du skall vara glad om man ser manta på similand, Grattis, go känsla vá ?

Hade varit roligt om du berättat lite, det är så förbannat tråkigt här på sjukhuset.

Ps vet ngn hur man kanske flyttar denna tråd till Off topic tråden Ds

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...