licens fråga

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Tog licens förra året.

Har inte fått något inbetalningskort för licensen detta år.

Och jag vill gå ifrån B.licens till amatör licens då jag bara kommer att köra träningar i år.

vad göra....

Bandagar med tex actionpics får man väll köra licens grupp på med amatörlicens eller?

Du behöver ingen licens för att köra i licensgruppen på bandagar. Iaf inte med Actionpics.

en liten följdfråga, är det ngn som vet vad det kostar att lösa ut amatörlicensen?

Du måste inte ha licens för att köra med Actionpics :tummenupp

Amatörlicensen finns kvar, den heter nåt annat numera har jag för mig. Frun har en sådan licens och hon fick inbetalningskort på 1000kr eller nåt sånt nyligen.
Ring Svemo och prata med dom.

Amatörlicensen räcker för att köra på klubbträningar och enklare tävling som t.ex. klubbmästerskap.

/Nitrous

Den heter Baslicens.
Jag skickade iväg ett mail till Svemo precis för att byta.

Den heter Baslicens.
Jag skickade iväg ett mail till Svemo precis för att byta.

fan va gütt, var lite rädd att jag skulle bli tvungen att hosta upp minst 2500:- för en licens då tanken är att ta licens nu till våren å bara köra bandgar/bandagskvällar, kommer mestadels hålla mig på hemmaplan dvs på falken å då känns det lite överkurs att behöva betala så mkt pengar för en licens!

fan va gütt, var lite rädd att jag skulle bli tvungen att hosta upp minst 2500:- för en licens då tanken är att ta licens nu till våren å bara köra bandgar/bandagskvällar, kommer mestadels hålla mig på hemmaplan dvs på falken å då känns det lite överkurs att behöva betala så mkt pengar för en licens!

För ett par år sen tillät inte FMK att man körde ens onsdagsträning med dåvarande amatörlicens nuvarande baslicens. Jag fick aldrig nåt vettigt svar varför och löste året efter B-licens. Men fråga Helena innan du löser denna licens om det fortfarande är så.

För ett par år sen tillät inte FMK att man körde ens onsdagsträning med dåvarande amatörlicens nuvarande baslicens. Jag fick aldrig nåt vettigt svar varför och löste året efter B-licens. Men fråga Helena innan du löser denna licens om det fortfarande är så.

ja det är nog bäst att kolla, testar å ringa till henne imorgon:tummenupp

det låter ju korkat, hela grejjen med den licensen är ju att det är en träningslicens

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!