Licenkurs Fiddy, minimoto, MiniGP

Var och körde minimoto med sonen på Tuvängen i måndags. :banana
Fick gravt blodad tand. Dock var kanske minimoton liiiite trång i längden.
Efter lite googlande kom jag fram till att MiniGP 70 skulle kunna vara något.

Måste man ha licens för att träna?
Eller är det bara för tävling?

Var får man tag i en MiniGP 70? (har sökt men ej funnit.)

Reglementsmässigt får man väl köra med vad som helst som
har max 17" hjul, max 169cc 4T och max 20hk an die schlauch?
(å lite najtråd och catchtank etc....)

Eller har jag missat något i det? :va

Om inte skulle man ju kunna köra på valfri 4T 125'a med 17" hjul?
(om man vill ut och köra pronto.)

/e
 
Last edited:
Om banan har en banlicens krävs ingen licens för träning, däremot ska det vara "organiserad" träning, dvs att klubben sagt ok till att man tränar där och på den tiden. Banor som nu har licens är bland annat Södertälje Tuvängen, Västerås Hälla, Hedemora, Borlänge, Katrineholm Valla, Gislaved, Norrköping, Kalmar, Uddevalla, Lidköping, har troligen glömt någon men.....

70-racers finns det hyggligt gott om med det är svårt att hitta till säljarna. V-Man racing, Maxat Racing och Rydergren Racing har alla kontakter med folk som har, både i Sverige och utomlands, man kan även köpa nya via dom. Theo Borglund har en MetraKit till salu, Jonas på V-man har en extra Conti som kom med hem från Spanien, troligen till salu.

Annars stämmer det du skriver om 4-t 125.

//Marklund
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top