Libanesiskt i Sthlm.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nu är det snart dags.. Fyller äldre igen.. i år med..

På lördag ska jag å tösabiten ha en god dag tänkte vi. Kurbad på centralbadet. En bio och sedan mat.

Försöker hitta en bra restaurang. Äter asiatiskt typ fyra dagar i veckan så kina/thai å dyl. är inte aktuellt.

Vi kikade däremot på Lebanon Meza Lounge. Lite nyfikna på Meze.. Tapas blev det sist vi var ute och åt.

Så hjälp till å tipsa om bra hak. Kriterier:
- i första hand i City/Norrmalm.
- rimliga priser typ 500-800 för mat å vin för båda.
- inte thai/kina
- gärna lite anorlunda som Meze..

korvgubbe skrev:
Så hjälp till å tipsa om bra hak. Kriterier:
- i första hand i City/Norrmalm.
- rimliga priser typ 500-800 för mat å vin för båda.
- inte thai/kina
- gärna lite anorlunda som Meze..

Ingen som har något bra restaurangtips?

Lebanon är mycket bra käk. Kocken där jobbade på Beirut Café förut och när han gick, gick libaneserna över dit istället. Beirut Café är dock riktigt bra fortfarande. En provsmakningsmeny med en flaska av deras finaste libanesiska vin ligger på cirka 1000:- totalt, och då har du så mycket mat att du ALDRIG kommer äta upp.

Freppa skrev:
Beirut Café är dock riktigt bra fortfarande.

1000:- för två eller per skalle? Är i överkant ändå..
Har hört att Beirut iofs är väldigt bra men att det är för dyrt och att man måste tillhöra dem som bollar med den tjocka sedelbunten för att få service..

Om ni orkar ta er till Solna/Huvudsta så finns där Cav du Roi (osäker på stavningen). Vet inte vilka priser som gäller där, men de jag har talat med som har varit där är mer än nöjda. Mycket mat och gott, samt att magdans ingår :tuttar

mankan skrev:
Om ni orkar ta er till Solna/Huvudsta så finns där Cav du Roi

Låter iofs kul men saken är att vi lär gå på bio i City efter ett besök på centralbadet. Vill helst ha restaurangen inom närområdet eller iaf inom tullarna.

Sahara på Norr Mälarstrand. Tror de tar ung 250pp för avsmakningsmenyn. Bra service, men minus för att servitören hade sina homsexuella kompisar där som kramades. Bra inredning, magdans, vattenpipa. Akta dig för Libanesen på Storgatan, något på "P" heter den. Inte bra service, inte bra lokal, en del förortskänsla.

Markus skrev:
...... Bra service, men minus för att servitören hade sina homsexuella kompisar där som kramades. .....

Du har räddat min dag!! :rofl Ännu roligare att det kommer från just dig, men roligt ifrån scratch.

Menar du att dom krrramas!?!? *RobertGustafssons TonyRickarsdsson-röst* Såna djävlar!

Last edited:
Markus skrev:
Sahara på Norr Mälarstrand. Tror de tar ung 250pp för avsmakningsmenyn.

Sahara.. ska se om jag hittar! Kan vara ett alternativ.

...lider med dig. Måste varit oerhört läskigt att se folk som omfamnar varandra! :rolleyes:

Såna där? SÅNA DÄR? NAKCSKÅT PÅ SÅNA DÄR! Fi faen! Dåm tar vårra kvinår! Ellr mähn! Ellr huhr dä nuh vah!

Baguz, på Agnegatan, nära Rådhuset. Annorlunda rätter, blandar friskt, bra service, var dock ett tag sen jag var där

Jaja, jag kanske borde satt lite smileys. My bad. Hur som helst så uppskattar jag öht inte när tjänstefolket :mad: tar sina kompisar till bordet brevid mitt och kramarna var väl ingen större fara, kommentarer som "Ikväll ska det sugas kuk" är fara för min del. Trots detta så var upplevelsen positiv, och tro mig - om en restaurang framstår som bra trots att det pratas kuksugning där - då är den riktigt bra.

Markus skrev:
Jaja, jag kanske borde satt lite smileys. My bad. Hur som helst så uppskattar jag öht inte när tjänstefolket :mad: tar sina kompisar till bordet brevid mitt .....

Va? Vill du inte beblanda dig med arbetarslöddret får du väl gå till en dyrare restaurang? Förstår inte vad du stör dig på.

Markus skrev:
....och kramarna var väl ingen större fara, kommentarer som "Ikväll ska det sugas kuk" är fara för min del. Trots detta så var upplevelsen positiv, och tro mig - om en restaurang framstår som bra trots att det pratas kuksugning där - då är den riktigt bra.

Naturligtvis är det trevligt om folk beter som om dom hade fått en uppfostran. Det kan jag hålla med om.

Chrille skrev:
Va? Vill du inte beblanda dig med arbetarslöddret får du väl gå till en dyrare restaurang? Förstår inte vad du stör dig på.

Det är ju sådana där LO-trasor överallt. :mad:

(Förstå ironin nu :tungan )

http://www.tabbouli.lunchinfo.com/ :tummenupp

Varit där en gång (Kungsholmen) gott käk, vettiga priser (tyckte jag). Körde deras stora "lite av varje" som kom in på någon GIGANTISK tallrik. Rekommenderas. Ett ruggit bra date-ställe också, mysig miljö och sitta och prova olika rätter man inte ätit förr blir succe och smälter vilken is som helst.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph