LF olycksfallsförsäkring. (extremsport tillägg)?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har LF olycksfallsförsäkring idag. Hur är det med detta extremsportstillägg jag har hört talas om. Är det något man ska fundera på för att täcka skador (på mig själv) som sker på en bandag t.ex.

Tänke få reda på lite mer innan jag ringer LF.

WestW skrev:
2656498 Har LF olycksfallsförsäkring idag. Hur är det med detta extremsportstillägg jag har hört talas om. Är det något man ska fundera på för att täcka skador (på mig själv) som sker på en bandag t.ex.

Tänke få reda på lite mer innan jag ringer LF.

Deras vanliga olycksfallsförsäkring duger!

Gäller för all sport utom kampsport med slag/sparkar mot ansiktet om ja inte mins fel

På folksam så gäller den som vanligt om det är en vanlig bandag, men om du ska tävla så ska man ha ett tillägg som heter just "roadracing".

//Niklas

campar skrev:
2656526 På folksam så gäller den som vanligt om det är en vanlig bandag, men om du ska tävla så ska man ha ett tillägg som heter just "roadracing".

//Niklas

Hmm menar du att den vanliga olycksfallsförsäkringen hos Folksam täcker bandagar?
Bra att veta nämligen.

ape skrev:
2656537 Hmm menar du att den vanliga olycksfallsförsäkringen hos Folksam täcker bandagar?
Bra att veta nämligen.

Den funkar om man kör cross iaf

TH:s vanliga olycksfallsförsäkring täcker bandagar så länge de inte kräver licens. Ska man däremot träna eller tävla då licenskrävs har de ingen försäkring att erbjuda.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park