Leveranstid "Economy Int'l Shipping" i från USA?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag vet att svaret borde finnas om man söker och jag har sökt, men får endera inga förslag eller massa stora trådar..

Jag har sedan i April väntat på en bromsskiva till min NX-250 i från Touringbutiken, men nu har jag tröttnat. Nu har jag hittat skiva och belägg på E-bay. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOND...4QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#payId Men det jag undrar är, vad är "Economy Int'l Shipping" för nåt? Båt? Hur lång tid kan det ta att få hit grejerna? Vill inte ha dem senare än slutet på April i alla fall.

Jag handlar mycket från e-bay med "Economy Int'l Shipping" och från USA brukar det ta lite drygt en vecka att få hem prylarna. Från Asien däremot kan det ta 2-3 veckor.

Tack då är ju saken klar. :)

Kan gå väldigt fort :)
Handlade från USA också för ett par veckor sen, firman skickade prylarna den 17/1 från nånstans ~60 mil från San Fransisco, den 20/1 hämtade jag ut paketet i Älvsjö.

Det är generellt US Postal Service som används. Ospårbar försändelse, brukar vara framme på en vecka. Dessutom brukar man slippa tulla när det är ospårbar försändelse, det är iaf min erfarenhet.

Nja, mitt skickades med US postal men jag fick ett tracking ID så det gick att följa försändelsen. Finns säkert olika servicenivåer på de paketen med.

Lösning.

Ok. Jag ställde denna fråga förra måndagen. Ordern blev lagd i tisdags den 1:a och i dag måndag den 7:e så knackade postis på och lämnade över skivan. Så någon båttur blev det inte för grejerna.

De klådde Touringsbutikens 11 månader för att inte leverera någonting alls med god marginal. :D

Jag fick hem mina lednrskylt belysning från usa idag gick på ca en vecka, nu väntar jag på mitt nya luftfilter oxå tar väl nån vecka de med. brukar gå ganska fort faktiskt och jag ber nästan alltid säljren på ebay att skriva value 15-20 dollar vilket de brukar skriva med. så de åker igenom tullen lätt. har funkat bra.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park