Leveranstid Däckonline..dackonline..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tja, vi får se ikväll, de kanske ställt det brinnande däcket utanför??

När mina däck kom bort och kärringen på postnord först vägrade att lägga dom på en kvällsrunda till en början föreslog jag nämligen att dom kunde köra bort dom till ica så hämtar jag dom där om det nu var så jobbigt att köra inom mig men icke sa nicke, dom får tydligen inte ta emot däck just pga brandrisken:dummer inte ens den lokala postavdelningen här i falkenberg fick ta emot däck av samma anledning, hoppas inte post ords bilar börjar brinna:näsblod
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag är jätte nöjd med den firman, hade mitt däck hemma på 3 dagar. Väldigt snabbt och enkelt var det:)
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Har alltid fått mina däck skickade till monteringsfirma, har funkat bra för mig, aldrig tagit mer än en vecka.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Dom är snabba och kommer till dörren , är man inte hemma lämnar dom en lapp och man kan hämta dom på postdepån samma dag på em.

Gör man inte det gör dom något utkörninsförsök till.

Scysst levtid - 3 dagar typ.

Man kan även få dom direkt till en monteringsfirma och bara åka och dit och byta sin gamla ost - kolla hemsidan:tummenupp
 

Mickegsx750

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Eslöv
Hoj
1983 Suzuki gsx750es
3 Dagar tog det, betalade med kort och fick dom levererade till mitt jobb.
Kunde inte se på min sida när det var tänkt att dom skulle komma så det kan man inte lita på riktigt verkar det som.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Problemet brukar inte vara däckonline, problemet brukar vara vårat kära posten. Jag har drabbats av deras tafflighet två gånger av alla gånger jag beställt från däckonline, ca 15 ordrar de senaste 5-6 åren. Logga in på ditt konto på däckonline och kolla dina ordrar, till vänster ser du kollinumret (det kan ta en dag eller så innan du kan börja spåra dina däck), klicka på den så ser du vart däcken är någonstans. Posten kommer troligtvis att leverera däcken till dig mitt på dagen och chauffören skall ringa dig men ibland händer det att dom glömmer att ringa och bara kommer förbi oannonserat, är du inte hemma när dom kommet är du rökt. Då börjar jobbet för din del, du får ringa till postnord och tjata till dig att dom lägger däcken på en såkallad kvällsrunda, men det är inte lätt, hände mig nu sist innan sommaren, kärringen i växeln tyckte att jag fick skylla mig själv då jag inte var hemma när dom kom förbi med däcken (utan att ringa mig innan), hon påstod att chauffören hade ringt mig då han hade lagt in det så i sin handdator men han ringde aldrig. Jag blev förbannad då jag behövde däcken jag beställt till bilen plus att det var lite akut då vi skulle på semester så hon gick med på att lägga in en kvällsleverans så däcken dök upp till slut.

En annan gång ringde chauffören och jag sa att det är bara att komma förbi då jag var hemma, han kom, med endast två däck:va jahopp, undrade lite stillsamt var de andra två däcken har tagit vägen, det visste han inte, det var bara två däck registrerade till mig men jag hade beställt fyra. Efter mkt tid och väntande i telefonkö till postnord visade det sig att postnorde hade skickat två av mina däck till en liten däckfirma i oskarström och jag bor inte riktigt i oskarström:confused:

Allt som oftast funkar det rätt bra tack och lov men som sagt, kolla upp var dina däck är och se till att vara hemma på dagen du ser att posten har ändrat status till: ute för leverans. skulle tippa på att du får dom senast på måndag om du beställde igår OM posten gör sitt jobb:tummenupp

Ja de där jävla förarna :mad:

Väntade leverans med DHL en gång, jag var hemma, min flickvän var hemma och satt några meter från ytterdörren. Jag gick och kollade posten två gånger, andra gången låg en lapp i brevlådan att DHL hade varit där och försökt leverera utan framgång. JAHA OCH VAR KNACKADE DU DÅ, PÅ VÄGGEN ELLER?!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
När mina däck kom bort och kärringen på postnord först vägrade att lägga dom på en kvällsrunda till en början föreslog jag nämligen att dom kunde köra bort dom till ica så hämtar jag dom där om det nu var så jobbigt att köra inom mig men icke sa nicke, dom får tydligen inte ta emot däck just pga brandrisken:dummer inte ens den lokala postavdelningen här i falkenberg fick ta emot däck av samma anledning, hoppas inte post ords bilar börjar brinna:näsblod
Säker på att hon sa brandrisk och inte burnrisk? Om det ligger ett par feta hojsulor där och frestar kanske ICA-tanten inte kan hålla sig utan smyger ut och lägger en burn med bilen. Och det vet man ju att har en person väl bromsat fast sin Toyota Auris i ett rökmoln på parkeringen är det bara en tidsfråga innan det ligger lakritsremsor över hela området.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ja de där jävla förarna :mad:

Väntade leverans med DHL en gång, jag var hemma, min flickvän var hemma och satt några meter från ytterdörren. Jag gick och kollade posten två gånger, andra gången låg en lapp i brevlådan att DHL hade varit där och försökt leverera utan framgång. JAHA OCH VAR KNACKADE DU DÅ, PÅ VÄGGEN ELLER?!
Hänt samma lika för mig. De var till och med snälla nog att skriva tidpunkten på lappen när de skulle ha varit där så jag utan tvivel visste att de inte ens försökt.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
3 dagar max och hämta på posten, blir inte mycket bättre än så. Funkar alltid, bäst är 2 dagar och Postbilen ringer när de står utanför dörren, tyvärr var jag inte hemma :rodnar
 

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Svenljunga
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
Beställde i Onsdags. 2010813. Fick däcken lev till dörren idag kl 10,30. 20140818. Gott. Sambon var som tur var hemma och tog imot.
De ringde ej i förväg!
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ja min leverans är fortfarande på vift.
I sanningens namn så är det INTE mcdäckonlines "fel".
De knackade på min dörr ett par dagar efter best, jag var inte hemma så killen lämnar en lapp att jag kunde hämta på lillIca dagen efter.
Det fanns inget däck på lillIca då de INTE får ta emot däck för utlämning p.g.a brandrisk som nämnts tidigare i tråden.

Nu när jag söker på kollit så står det att de skickat mig en avi för avhämtning på terminal.

Så dagens tips:
Ange en leveransadress du (någon) med 100% säkerhet finns på 2-4 dagar efter beställningen så slipper du transportörens begränsningar....
 

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Jättegammal R6
Problemet är ofta posten.

I början av sommaren höll jag på att bryta samman eftersom min leverans inte dök upp. Däcken visade sig ligga på postens terminal, de hade inte fattat att de skulle avisera leveransen...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ja min leverans är fortfarande på vift.
I sanningens namn så är det INTE mcdäckonlines "fel".
De knackade på min dörr ett par dagar efter best, jag var inte hemma så killen lämnar en lapp att jag kunde hämta på lillIca dagen efter.
Det fanns inget däck på lillIca då de INTE får ta emot däck för utlämning p.g.a brandrisk som nämnts tidigare i tråden.

Nu när jag söker på kollit så står det att de skickat mig en avi för avhämtning på terminal.

Så dagens tips:
Ange en leveransadress du (någon) med 100% säkerhet finns på 2-4 dagar efter beställningen så slipper du transportörens begränsningar....

Ha ha ja du ser:rofl
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tror mina däck har skickats idag, mer än två veckor efter transaktionskvittot från paypal landade i min inbox.
De har jiddrat om betalningen ända sedan dess fast jag skickat tre (3!) olika personer på företaget kvitton på transaktionerna både i paypal och mitt bankkonto. *suck*
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Märkte att Posten i Sverige inte är de stabilaste när ja gjorde min beställning senast från dackonline, då ja bara fick två av 4 däck som ja hade beställt.

Efter en veckas sökande efter ja anmält detta till Postnord så insåg dom att dom nog hade supit bort de två andra däcken. Dackonline var de inga problem med dom skickade två nya utan någon som helst protest och efter 3 dar hade ja även de två däcken. :tummenupp

Ja de där jävla förarna :mad:
låg en lapp i brevlådan att DHL hade varit där och försökt leverera utan framgång. JAHA OCH VAR KNACKADE DU DÅ, PÅ VÄGGEN ELLER?!

Den har man varit med om et par ggr med Posten med, dom påstår att man inte varit hemma och lämnar lapp i lådan. flertalet av de ggr har man varit hemma men inte fan är de nån som varken ringt eller knackat på för leverans. :mad:

De knackade på min dörr ett par dagar efter best, jag var inte hemma så killen lämnar en lapp att jag kunde hämta på lillIca dagen efter.
Det fanns inget däck på lillIca då de INTE får ta emot däck för utlämning p.g.a brandrisk som nämnts tidigare i tråden.

De var skumt för ICA butiken i stan tog emot mina däck och ja var nere och hämtade dessa på plats. Inget snacka om brandrisk och att dom inte tog emot sånt. Så vet inte om de är olika då eller om de handlar om emballaget ?!
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top