Lever man längre på en HD och isåfall, får man fortfarande hänga på sporthoj.com?

Hade en Sportster Nightster 1200 ett tag och det är ju en både snygg och rolig hoj.
Men som sagt bromsarna inbjuder inte till sportigare körning. Funkar fint att mysåka på men ofta vill man ju ligga på lite och då blir det jobbigt.
Funkar väl bra om man åker mycket med andra likasinnade glidaråkare men som ensam hd åkare i en grupp med sportigare hojar får man det tufft. Skrapar i i kurvorna gör det med...
Xr1200 kanske funkar bättre. Men jag tror att i slutändan så är det din inställning och inte hojen som avgör om du kör lugnt eller inte.

Tjöp en 125:a :tummenupp:tummenupp då kan du ligga i kurvorna, varva som ett as :tuttar :tuttar och ändå hålla dig runt 100 sträcket:mattias

• Gilla
Reaktioner: Odi
Tjöp en 125:a :tummenupp:tummenupp då kan du ligga i kurvorna, varva som ett as :tuttar :tuttar och ändå hålla dig runt 100 sträcket:mattias
100kmh? I'd wish...

Jag har kört lite 125a i sommar. En "motard" med luftkyld fyrtaktsmotor på 8kW. Att ta sig över 90kmh kan man bara drömma om vid minsta lilla motlut. För att ens passera 100 på mätaren så krävs det både nerförsbacke och medvind, och att man totalt bortser från hur motorn kan tänkas må. :död

100kmh? I'd wish...

Jag har kört lite 125a i sommar. En "motard" med luftkyld fyrtaktsmotor på 8kW. Att ta sig över 90kmh kan man bara drömma om vid minsta lilla motlut. För att ens passera 100 på mätaren så krävs det både nerförsbacke och medvind, och att man totalt bortser från hur motorn kan tänkas må. :död

en 125:a sporthoj menar han nog.. min kompis sådan kunde man om man hade tur dra upp till iaf 140 km/h och 100 var ingen match.

en 125:a sporthoj menar han nog.. min kompis sådan kunde man om man hade tur dra upp till iaf 140 km/h och 100 var ingen match.
Jo. Och de gamla tvåtaktarna var roligare också. Speciellt om man ryckte strypningen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra