Lever man längre på en HD och isåfall, får man fortfarande hänga på sporthoj.com?

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Tjipp alla tokar å galna donationsslädeschaufförer!

Parkerade nästan hojjen i sidan på en traktor i fredags å steget att skaffa en HD Night Rod istället för döds-ninjan klev lite närmre...

Lever man tryggare på en sådan när man väl insett att man inte växer ifrån en gasglad högerhand?
Tror inte jag är tillräckligt tuff för en HD...men det kanske kommer med hojjen? Hmmm kanske får skaffa lite tatttueringar i samma släng :-D

Kul svar mottages tacksamt :)
 
En night rod har väl ganska mycket motor,
och 300kilo gjutjärn att brottas med i kurvorna.
 
Jag har Skaffat en 1600 meanstreak ist för gsxen av just den anledningen och än så länge kör jag långsammare. Det e jäkligt gött fast inte på samma sätt. Åk å provkör!
 
Köp adventure hoj istället!

Mer äventyr än med HD lär han ju inte få. Man hamnar på spännande fester och träffar kul typer.

frajoh06_HellsAngelsOfCalif.JPG
 
Med tanke på sidans rubrik så nej, du får inte fortsätta hänga här:

"Sporthoj.com - Forum för alla som kör snabb motorcykel."

:tungan

fast å andra sidan kanske man inte själv kvalar in på det ... :confused:

Okej då, du får fortsätta här, iaf för min del.
 
Last edited:
Har man suget efter fart så finns det där oavsett vad man kör. Nu är ju iofs en Night Rod förhållandevis modern i sin konstruktion för att vara en HD. Men du får ändå högre vikt, sämre väghållning, lite mindre vassa bromsar och sämre markfrigång än den nuvarande hoj. Paketerat i lite amerikansk patriotism till ett pris av minst 100'kr begagnad.

Kolla på en naken bushoj med twin istället. T.ex. Aprilia Tuono eller KTM Superduke. Eller någon hoj som har ABS-bromsar, så att du kan bromsa hur hårt och ogenomtänkt som helst nästan gång du är nära att klippa ett lantbruksredskap. :tummenupp
 
Svaret är nej om du läser vidare.

Jag och tjejen satt på en pizzeria förra veckan precis brevid en rödljuskorsning. En bil svänger vänster med en fetingcustom bakom sig, precis när svängen är gjord och dom passerat övergångstället. Så bromsar bilen in och ska svänga in till pizzerian. Bilisten missar väl förmodligen att blinka höger(?).

Customsnubben blir arg, höjjer pekfingret och säger några väl valda ord.

Det som sedan händer att han åker runt kvarteret, kommer tebax och börjar skrika.

"Försöker du köra ihjäl mig va?, va, försöker du köra ihjäl mig va?."

Som upprepas ett antal ggr.

Så NEJ, äre så dåliga bromsar och manövrerbarhet på en custom att man tror man ska köra ihjäl sig i 15-20 km/h vid en undanmanöver/inbromsning, så sitter du bättre på en sporthoj om du kan kontrollera högerhanden.

Antar att han fick åka hem o hänga upp skinnbrallorna på tork. ;)
 
Köp en Monster 1100 EVO så får du diverse säkerhetsjox som ABS o traction control + en mulligroligstark motor med gott ljud. Det fina i kråksången är att du får ett bra, roligt chassi på köpet.
 
...eller så ser man till att åka med mer marginaler på gatan, och busar av sig på banan. Funkar för mig iaf (och där är en 600:a riktigt bra).
 
Det där med o köra på bana slår åt olika håll. Jag tycker mig se att det "hjälper" vissa att öka farten på landsväg pga ökad skicklighet o avtrubbning.

Jag hade gärna kört på bana men alla banförespråkare glömmer att vi svennebananer har många andra saker o styra o ställa med, familj, hus, offroadkörning bla bla det är för mkt projekt att köra bana för att det skall nästla sig in på priolistan.

Se till o skaffa följande o kombinera det med hojen DU vill ha:

Riskmedvetenhet
Självkontroll
Körskicklighet
 
Det där med o köra på bana slår åt olika håll. Jag tycker mig se att det "hjälper" vissa att öka farten på landsväg pga ökad skicklighet o avtrubbning.

Jag hade gärna kört på bana men alla banförespråkare glömmer att vi svennebananer har många andra saker o styra o ställa med, familj, hus, offroadkörning bla bla det är för mkt projekt att köra bana för att det skall nästla sig in på priolistan.

Se till o skaffa följande o kombinera det med hojen DU vill ha:

Riskmedvetenhet
Självkontroll
Körskicklighet

Nåja, SÅ stort projekt är det inte att halka iväg en dag i månaden, och det räcker om man har lite självbehärskning. Man behöver inte flytta in på banan.

Och är man lite om sig och kring sig, så har det gått att hitta billig banåkning med om man lever med tight budget (se LMS fina dagar/kvällar med möjlighet att åka närapå gratis om man är med och jobbar lite ideellt runt roadracingen - om man nu har förmånen att ha hyfsat nära till LKP).

Det behöver inte vara storbana heller, SMCs knixkörningar på diverse mindre banor är (skitkul) lättillgängliga för de flesta och billiga.

Så visst går det, det är lätt att hitta ursäkter om man inte vill. ;)
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top