Några är inne på samma spår som jag brukar resonera i.
Jag älskar att köra, så det får kosta så mkt som det gör för att hålla sig på den nivån som krävs för att inte vara begränsad (ganska låg alltså

)
Jag gillar faktiskt att köra bil. Inte sådär snabbt och heftigt som hoj, utan bara att åka bil. Oavsett om jag åker till ICA eller Gbg så uppskattar jag faktiskt varje mil att få åka en bra, och enligt mig fin bil istället för en japanare från -98 med 24.000 mil på mätaren. Haft såna ett antal år också, och nu efter 3-4 år med nyare bilar så måste jag säga att njutningen är bestående.
Jag älskar alkohol - Vin, whisky osv.. Att ha en ekonomi som tillåter en att öppna en vinare för 300 en tisdagkväll är definitivt livskvalitet.
Tjejen älskar att resa. För henne är det GULD värt att ha råd att åka 3 veckor till långtbortistan om hon känner för det osv.. Och att shoppa skor, helt sjukt mkt skor.
Framför allting annat dock. Står trygghetskänslan i att känna att vi sitter säkert. Även om saker skiter, bostadsmarknaden kraschar och inkomsterna tynar bort, så har vi byggt en hyfsat grund och kan byta ner oss på bil, sälja båt och så och därmed ha råd med lägenheten även om räntorna blir vansinniga.
Allt ovan ska som flera är inne på särskiljas från statusjakten och den kapprustning som många är inne på. Jag har bekanta som bor på fina adresser, äger fina bilar och köper dyra kläder. Men sängen är den billigaste från Ikea, mattorna är från rusta och pastan eldorado. Som inte har råd att köra bilarna för att de lånat 80%, bor över sin ekonomi och bränner pengar på krogen för att visa att "de kan".