Lev.tid från Touringbutiken?

Jag jobbar själv i butik (dock inte MC), och har således sett problemet från båda sidor disken.

Beställer jag prylar någonstans brukar jag vara jävligt noga med att dom ska ringa upp om en enda pryl på ordern inte finns hemma.
Då har jag möjlighet att be dom skicka det som finns, eller att makulera hela ordern.

Det kan ju vara så att man har beställt en bromsskiva att ha i resrv, men kopplingwiren sitter ihop med bara två trådar och man ska ut på långstyrning.

Då är det ju bättre att dom skickar kopplingswiren om den finns hemma och stryker skivan än att hela jävla ordern ska hänga för en skiva som man egentligen inte behöver just nu.
Då kan jag ju köpa wiren lokalt för en tjuga mer och åka på min långstyrning.

Tyvärr utgår ofta handlaren från att det är den dyraste prylen som är viktigast (för dom är det ju ofta det) och håller resten.

Fast samtidigt vet jag hur jävligt det kan vara när man väntar hem grejor som kunder har beställt och man ringer och jagar en container som sitter fast i Rotterdam... (varför fastnar alltid grejorna där?)

Fast samtidigt vet jag hur jävligt det kan vara när man väntar hem grejor som kunder har beställt och man ringer och jagar en container som sitter fast i Rotterdam... (varför fastnar alltid grejorna där?)
Men varför är det Touringbutikens container som sitter fast i Rotterdam ett och ett halvt år, när Louis har grejorna hemma?:rolleyes:

18 månader är lite VÄL lång leveranstid på en artikel som finns i katalogen år efter år.... (De lyckades ge ut två nya upplagor av katalogen med det aktuella verktyget listat utan att de levererat min beställning.)
Varför blir ordet som dyker upp i min skalle "bedrägeri"?

Last edited:
18 månader finns ju inte!! :mad:

Jag har handlat från Touringbutiken förr med lite varierande resultat. Köpte t.ex en toppkåpa och en motomover (väldigt bra uppfinning förresten) som kom ganska kvickt. Däremot beställde jag vid ett tillfälle ett top-box fäste. Månaderna gick och till slut sket jag i det och skaffade en tankväska istället.

Jag tror inte att TB i sig är problemet i dessa fall, men de borde absolut se över sina leverantörer!

Kan även meddela att jag beställt både bromsskiva och ny koppling från Louis. Enligt hemsidan fanns grejorna hemma för direkt leverans. Av någon anledning är det inte samma fabrikat som TB kör med.:rolleyes:

Jag är säkert alldeles för snäll som godtroget springer runt hos mina lokala handlare och försöker hålla mig inom rikets gränser när jag beställer saker på nätet. Vissa lokala handlare vill jag dock verkligen ha kvar pga dess kompetens (Min MC-handlare där det knallar runt ett levande uppslagsverk samt hemelektronik-affären) Jag betalar gärna en smula mer (nåja, inom vissa gränser) för att veta att det jag köper är bra och att jag kan få bra support vid problem.
MEN! När jag måste gå och vänta och vänta på saker som aldrig kommer utan att få ett vettigt besked, då ger jag upp. Jag ger dem gärna en andra chans att upprätta sig, men när visan upprepar sig är det rökt.

Så sant Timm!
Jag handlar också så mycket jag kan hos min lokale hojnasare (Gerts) men när det handlar om grejor som han inte har eller där prisskillnaden blir orimlig, så kan jag tänka mig postorder.

Men tar jag steget till postorder så ser då inte jag någon moralisk skillnad i att handla hos Touringbutiken eller Louis. Postordernasare som postordernasare (men jag har köpt betydligt mer över disk hos Louis än via postorder. De är de lokala handlarna den stora del av året jag tillbringar i Österrike). Jag för min del ser gränsen för att handla utomlands vid att handla från länder utanför Unionen. Sverige, Österrike eller Tyskland är i det avseendet sak samma för mig.

Hade samma problem för en del år sen fast hos Lelles, beställde en sån enkel sak som ett bakljusglas till en gammal gs1100.
Efter ett antal veckor och telefonsamtal till dom, med samma svar; "vi får in en container från japan nästa vecka" :huvet , så blev jag så trött på dom att jag istället beställde från bike-trollhättan. Då fick jag glaset inom en vecka!
Det kallar jag bra service! :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back