Letar växelpedal till mina racefotpinnar

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har racefotpinnar på min gixxer men ej nöjd med växlepedalen då den är en aning för tajt/kort, kan modifiera om den så att den blir längre men kanske inte det snyggaste. Sök på ebay efter gear shift lever men hittar mest grejer till HD och original grejer. Det är en GSXR K5 jag har.

Vet nån vart jag kan hitta det?

Last edited:
va e de för pinnar du har då ??

komplett set med flyttade pinnar och annan infästning eller bara bytade pinnar ?

Trodde det skulle vara lättare att hitta då många vurpar och det är lätt hänt att dessa går av

Men det där är väl ett specifikt märke, kanske inte så många som åker med just dom?

Men det där är väl ett specifikt märke, kanske inte så många som åker med just dom?

Monterat loss PP-tuning pinnar och även andra märken, de skiljer sig på "designen" men många ggr går det att ta dessa delar från ett annat märke och montera på.

Det viktigaste är att de sitter på den delen som fotpinnen sitter på samt att fästet för själva växelpinnen är på ett ungefär på samma ställe, sen om de är frästa med hål lite här o där eller har en snygg böj spelar mindre roll :)

Bara för att hålet passar en M6 skruv så behöver inte geometrin funka speciellt bra...

Bara för att hålet passar en M6 skruv så behöver inte geometrin funka speciellt bra...

Så avancerat är det inte!

Minns att nånstans kunde man köpa de olika delarna till nåt märke ifall man klotade och behövde köpa nya grejer. För det är ju det som är bra med racefotpinnar att vissa grejer går att köpa.

PP Tuning kan man köpa lösa delar till. Men bara för att dom går att skruva dit betyder det inte att det funkar spec bra...

Finns säker flera märken. Har säkert nån del i garaget från gamla hojen om det är till bromsen. Fast den kan vara lite vriden men det är ju bara värma o banka ;)

PP Tuning kan man köpa lösa delar till. Men bara för att dom går att skruva dit betyder det inte att det funkar spec bra...

Finns säker flera märken. Har säkert nån del i garaget från gamla hojen om det är till bromsen. Fast den kan vara lite vriden men det är ju bara värma o banka ;)

Av det jag kan se passar denna utmärkt :) tack mickey!
830_372_w.jpg

Synd bara att det ej står några priser

kolla på Grevens eller slå en signal till Tommy på 'effektbolaget' han brukar kunna hitta delar i nån låda.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien