Letar mini quad

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Hejsan, hade tänkt sälja av kinaminin och köpa en quad att leka lite med.

Är på jakt efter en liten miniquad med samma motor som i kinaminisarna..

Har sett att det finns nån vattenkyld, men nu när jag är sugen hittar jag ingen längre.

Hur mycket skiljer det i effekt på en vattenkyld och en luftkyld? Värt den extra pengen?
Är dom vattenkylda mer benägna och strula? Tänker på att det blir fler grejer som kan gå sönder helt enkelt..

Vill allmänt veta mer från nån som har en (luft- eller vattenkyld spelar ingen roll).
Dom verkar ju riktigt roliga iaf!

Edit: såg att dom vattenkylda fanns på minis.se.. Finns dom nån mer stans så man kan jämföra lite?
 
Last edited:

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Sås.
Drog hem en auktion på tradera igårkväll och hamnade inklusive frakt tillräckligt långt under priset hos handlaren jag skulle kollat hos för att vara nöjd.
Ska bli riktigt kul att se vad som kommer i lådan och även hur f-n jag ska få in den i bilen(audi 90) när den kommer.... :confused:
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Nu har den kommit..
Posten förhalade det hela ett par veckor :mad: men nu är den här iaf!

DSC00257.jpg

Så var det det här med att få in den i bilen....
 
Last edited:

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
sner0 skrev:
2526805 Nu har den kommit..
Posten förhalade det hela ett par veckor :mad: men nu är den här iaf!

DSC00257.jpg

Så var det det här med att få in den i bilen....
Fungerar den bra? Jag drog också hem en auktion förra veckan och hämtade den i Göteborg. Har dock inte fått den att fungera, har grejat hela helgen. :/
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Grappy skrev:
2528019 Fungerar den bra? Jag drog också hem en auktion förra veckan och hämtade den i Göteborg. Har dock inte fått den att fungera, har grejat hela helgen. :/

Har inte hunnit testa den ännu, blir nu i helgen.
Det enda jag tyckte var lite synd var att plasten va sprucken vid skruven nedanför sadeln på ena sidan.

Startar den inte alls eller?

Nicco skrev:
2528107 Åhhh! Grappy, jag kan komma och hjälpa dig nån dag :pannkyss

Heheh, kom ner från uddevalla o ge mig en hand är du bussig! :)

Tjejen fick hjälpa till att knöla in den i baksätet utan lådan, gick nästan smidigt rent av..

Edit: jag kan inte läsa.. läste CRAPPY och trodde du menade hjälpa till med mitt problem :fatta! jaja, man kan ju inte ha rätt hela tiden!
 
Last edited:

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
sner0 skrev:
2529358 Har inte hunnit testa den ännu, blir nu i helgen.
Det enda jag tyckte var lite synd var att plasten va sprucken vid skruven nedanför sadeln på ena sidan.

Startar den inte alls eller?
Den startar och går på tomgång om du sätter på/av choken hela tiden. Om man gasar dör den, oftast, om den inte dör går den en stund med varierande varvtal och sedan dör. Försöker man köra blöddrar den bara och tillslut dör den.

Jag har testat följande:
#Flyttat nålen
#Blåst rent munstycket
#Kollat luftfiltret
#Tagit av bensinkranen och kollat så att det inte är den som spökar.
#Bytt tändstift till ett NGK men det var ingen skillnad

Har fina blåsor i händerna efter alla ryck i den förbannade dragstarten :hihi
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Grappy skrev:
2530763 Den startar och går på tomgång om du sätter på/av choken hela tiden. Om man gasar dör den, oftast, om den inte dör går den en stund med varierande varvtal och sedan dör. Försöker man köra blöddrar den bara och tillslut dör den.

Jag har testat följande:
#Flyttat nålen
#Blåst rent munstycket
#Kollat luftfiltret
#Tagit av bensinkranen och kollat så att det inte är den som spökar.
#Bytt tändstift till ett NGK men det var ingen skillnad

Har fina blåsor i händerna efter alla ryck i den förbannade dragstarten :hihi


Som vanligt med allt ching chong crap.
steg ett: Gör ren tanken!!! Ligger garanterat plastbitar och spån kvar från tillverkningen. Detta hamnar såklart i förgasaren ganska omgående och täpper till bränslet.

Nu lär du antagligen plocka av förgasaren och riva isär den helt och göra rent. Sätt sedan dit ett "riktigt" bränsle filter på slangen. Problemet förhoppningsvis löst...:tummenupp
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Stoppsladd skrev:
2530794 Som vanligt med allt ching chong crap.
steg ett: Gör ren tanken!!! Ligger garanterat plastbitar och spån kvar från tillverkningen. Detta hamnar såklart i förgasaren ganska omgående och täpper till bränslet.

Nu lär du antagligen plocka av förgasaren och riva isär den helt och göra rent. Sätt sedan dit ett "riktigt" bränsle filter på slangen. Problemet förhoppningsvis löst...:tummenupp
Det första jag gjorde när jag fick den var att blåsa rent tanken, så det är redan gjort. Skall plocka isär hela förgasaren och kolla så det ser bra ut senare i eftermiddag. :)
 

Roennis

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
jadu..
Precis som med min gamla quad. Kändes som om den fick för mycket luft för när ja tömde tanken med hjälp av gashandtaget så rann de en stund sen kom det luft.. :S
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Kranen som är spöket i dom flesta fall med dessa syndrom.
Igår kväll grejjade vi med Grappys ATV. PIllade isär kranen och smörjde upp och vipps startade den. Men nu läcker den istället...

Ska fixa till detta nån dag, eller hur Grappy :D:D
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Glodde i nya katalogan av JULA och såg att dom oxå hade miniquads nu. 2495 :- (den med dubbla stötdämpare dämpare fram och uppdraget system som går på ovansidan av motorn alltså) tror det är den dom kallar för version 2? quadard Q2 eller nåt sånt :va

Blir nog till att köpa en där då :D
Slipper man frakten oxå:tummenupp
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Hade igång min nu i helgen iaf, va inga problem.

Blåste ur tanken lite o kollade/kände så gott det gick efter större bitar eller defekter som kunde vara kvar.
Sen bytte jag till ett riktigt bensinfilter och soppaslang (transparent så man kan de om det kommer nåt :tummenupp )

Startade med en gång.

Otroligt kul leksak, men den ska skrämmas upp lite bara..
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Stoppsladd skrev:
2539067 Glodde i nya katalogan av JULA och såg att dom oxå hade miniquads nu. 2495 :- (den med dubbla stötdämpare dämpare fram och uppdraget system som går på ovansidan av motorn alltså) tror det är den dom kallar för version 2? quadard Q2 eller nåt sånt :va

Blir nog till att köpa en där då :D
Slipper man frakten oxå:tummenupp
Jag kollade också på den, dock fanns den inte kvar på hemsidan när jag kollade så jag mailade Jula och då sa dem att de hade problem med leverantören och inte visste om de skulle få den längre. Så om den fortfarande inte finns på hemsidan kan du nog inte räkna med att de kommer få in den :(

sner0 skrev:
2543303 Hade igång min nu i helgen iaf, va inga problem.

Blåste ur tanken lite o kollade/kände så gott det gick efter större bitar eller defekter som kunde vara kvar.
Sen bytte jag till ett riktigt bensinfilter och soppaslang (transparent så man kan de om det kommer nåt :tummenupp )

Startade med en gång.

Otroligt kul leksak, men den ska skrämmas upp lite bara..
Min fungerar också nu! Det var något fel med bensinkranen iaf :) Nu är dock gaswiren av.. :gnissla

Edit: Bilder & film från igår när jag och en polare var ute och körde finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139420
 
Last edited:

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Grappy skrev:
2578993 Jag kollade också på den, dock fanns den inte kvar på hemsidan när jag kollade så jag mailade Jula och då sa dem att de hade problem med leverantören och inte visste om de skulle få den längre. Så om den fortfarande inte finns på hemsidan kan du nog inte räkna med att de kommer få in den :(


Min fungerar också nu! Det var något fel med bensinkranen iaf :) Nu är dock gaswiren av.. :gnissla

Edit: Bilder & film från igår när jag och en polare var ute och körde finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139420

Har ropat in en sån där från tyskland nu. blev ca 1800 med frakt så det blev iaf billigare än här hemma:tummenupp
Hoppas den funkar nurå. Såg på era bilder att fuggen satt riktigt taskigt till måste vara ett jäkla pul å skruva med den där? Å sen å byta förg är väl helkört....?
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Du kommer inte bli besviken ;)

Dock så är det mer pill än körning. Men som jag sa till grappy. Det kan ju va jag som fått ett kasst exemplar... :mattias
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Stoppsladd skrev:
2579022 Har ropat in en sån där från tyskland nu. blev ca 1800 med frakt så det blev iaf billigare än här hemma:tummenupp
Hoppas den funkar nurå. Såg på era bilder att fuggen satt riktigt taskigt till måste vara ett jäkla pul å skruva med den där? Å sen å byta förg är väl helkört....?
Det var riktigt billigt :tummenupp Min kostade 2475:- så det var inte så farligt det heller. Och ja, det är pilligt att greja med förgasaren men det går faktiskt :)
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Vintern kommer bli en riktig höjdare i år har jag en känsla av...

Tänkte dubba på och leka av mig ordentligt på isen :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top