letar lokal till mc-teknik stockholm!

Busa.micke

åker kraftfull suzuki !!!!!!!!
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
busa -00
finns det någon som vet en lämplig ledig lokal till att starta
en "liten service verkstad" i någon närförort till stockholm?
har startat en service firma med namn mc-teknik stockholm.
jag skall i huvudsak serva de flesta hoj modeller men vara mera inriktad på racinghojar. har kontakt med louise i tyskland, och även castrol oljor här i sverige.

har tröttnat på "fusk" servicar på märkes verkstäderna.

man betalar nästan 2000kr för olje byte och filter och får inte äns filtret utbytt för dessa pengar! (jag märkte mitt gamla filter, och fick tillbaka samma gamla filter efter bytet!)

så därför tänker jag köra eget i stället!
vad tror ni om "hämt service" ? alltså med transport från och till garaget med picup eller skåpbil.
kan det vara något?

tacksam för svar!
//busa.micke :huvet

Last edited:
Busa.micke skrev:
finns det någon som vet en lämplig ledig lokal till att starta
en "liten service verkstad" i någon närförort till stockholm?
har startat en service firma med namn mc-teknik stockholm.
jag skall i huvudsak serva de flesta hoj modeller men vara mera inriktad på racinghojar. har kontakt med louise i tyskland, och även castrol oljor här i sverige.

har tröttnat på "fusk" servicar på märkes verkstäderna.

man betalar nästan 2000kr för olje byte och filter och får inte äns filtret utbytt för dessa pengar! (jag märkte mitt gamla filter, och fick tillbaka samma gamla filter efter bytet!)

så därför tänker jag köra eget i stället!
vad tror ni om "hämt service" ? kan det vara något?

tacksam för svar!
//busa.micke :huvet

Kör gärna hojen själv... Men en service som blir gjort på rätt sätt och till rätt pris är inte fel..

fart freak skrev:
Din Hoj i Hägersten ser ut och behöva någon som tar över butiken....

http://www.dinhoj.se/Default.asp?DocID=298&Tpl=1T_ShopPage.asp

Kanske lite för mycket mopeder.... men annars finns väl allt på plats...

Polarn bor i samma kåk som dom och min första tanke är att butiken ligger åt helvete fel för den sortens Butik/verkstad,plus att lokalen har ingen verkstadsdel
är i princip en utställningsyta för nya moppar.

edit. har aldrig sett ett tvåhjuligt fordon över 50kubik iden affären.

Lite tips på vägen.

Jag har själv kört diverse sporthojar i 12år och innan det tävlade jag i cross.
Jag brukar dessutom ha uppfattningen att det jag säger är rätt för alla. :)

Därför tror jag att du lycka bäst geonom att...

Behandla kundernas motorcyklar så som kunderna behandlar dom själva.
Dvs som små ömtåliga bebiser, som man ger omsorg och kärlek.

1. Bygg en snygg lokal där du lägger ner energi på att allt är rent och snyggt.
(gärna vitt golv lent golv. Tappar man en skruv skall den synas. Man ska kunna gå i stumpor)
(Därför kan du inte ta över en gammal med grått skitigt betonggolv.)

2. Mecka inte med skitiga händer, kläder, verktyg och maskiner. (Jag tar knappt i min egen hoj med skitiga händer).

3. Förstå kundernas situation med att man vill få ut det lilla sista.
(Dom flesta som kör sporthoj vill ha den bästa inställningen på ventiler, bromsar, insprutning, mm. Hojjen skall gå lite bättre än polarens.) (oftast får man allt "lite på ett uniefär, det är inte så noga" från vanlig verkstad).

4. Va trevlig och serviceminded. (Dom flesta mekaniker verkar vara sura gamla gubbar)

Om du gör så, så borde du få dom flesta som kör sporthoj som kunder.
Om du dessutom gör ett bra jobb i övrigt så kommer du få behålla kundera.

Jag hör flera som kör hoj som säger att dom hellre meckar själva för att det skall bli bra gjort. Verkstan bara slarvar. Och ser det slarvigt ut på verkstaden så kommer förmodligen arbetet att vara slarvigt.

Vore kul med en verkstad som hojjen förtjänar.

jag håller fullständigt med dig!
själv behandlar jag alltid hojar som bebisar, och ordning och reda är a & o för att kunna jobba för mig.
rena verktyg är också en jätte stor självklarhet för mig,
jag hatar att ta i skitiga verktyg , och gillar inte "skitiga" verkstäder! (ljust och fint golv är att föredra!)
jag har skruvat som mek i nästan 20år men mc har bara varit en bisysla för mig, nu gjorde div ryggoperationer mm,
att jag valt mc framför bilar och lastbilar/bussar.
med hämtservice menade jag inte att köra dom , utan hämta med picup eller skåpbil...
som sagt en bra lokal vore toppen!

:Bugar

finns en lokal ledig i vasastan, inte långt från sveavägen, är det för centralt? skulle behövas nån som kunde ta över roadbike ktm koncept och ge service och kanske nångång få en beställning rätt samt ha folk bakom kassan som dels har ordning på saker och ting, samt vet nånting överhuvudtaget om motorcyklar.

andersson turbo skrev:
Lägg den på norra sidan så kan ja komma å skruva åt dig :) :fyllisar

skulle faktiskt behöva en kille/tjej som gick in och var med och skruvade/skötte reservdelar( man fick väl dela på jobbet) :hihi

Bikerbitch skrev:
Dom kanske är få men det finns verkstäder som kan sitt jobb!

Om jobbet innefattar "på ett uniefär och det får duga" så finns det massor som kan sitt jobb.

Men har du tips på verkstad som arbetar enligt dom saker jag listade förut så får du gärna rekomendera dom. Gärna en som skruvar gixxer 1000. (i Stockholm)

Busa.micke skrev:
skulle faktiskt behöva en kille/tjej som gick in och var med och skruvade/skötte reservdelar( man fick väl dela på jobbet) :hihi
Har en lokal på 140 kvm med ca 6-7 m till tak
Kan nog fixa ngt med dig om du e intresserad...

.../Yoshi

Eskilsson skrev:
...

Jag hör flera som kör hoj som säger att dom hellre meckar själva för att det skall bli bra gjort. Verkstan bara slarvar. Och ser det slarvigt ut på verkstaden så kommer förmodligen arbetet att vara slarvigt.

...

:fakta

Jag har rejält dåliga erfarenheter av olika mc-firmor. Ett ställe kom hojen tillbaka med flera mil extra på mätaren. Visst provkör den gärna men flera mil?

En annan firma va 100% säkra på att nya ramlager behövdes, jag tackade nej till prisförslaget och hämtade hem hojen. Det visade sig va en skruv som låg o skramla :kocko

Aldrig i helvete att jag lämnar in min hoj till några klåpare.

Eskilsson skrev:
Om jobbet innefattar "på ett uniefär och det får duga" så finns det massor som kan sitt jobb.

Men har du tips på verkstad som arbetar enligt dom saker jag listade förut så får du gärna rekomendera dom. Gärna en som skruvar gixxer 1000. (i Stockholm)

Måste det vara en auktoriserad Suzuki verkstad?

Yoshi_gixxeRR skrev:
Har en lokal på 140 kvm med ca 6-7 m till tak
Kan nog fixa ngt med dig om du e intresserad...

.../Yoshi

jag är verkligen intresserad av ditt lokalförslag!
ring mig gärna så kan vi diskutera mera!

0709-162691 eller 08-50090260

//busa.micke

Biturbo skrev:
Lägg den i Solna el Sundbyberg. Japp.. Det blir bra! :)

försökte få tag i en lokal i solna (gamla råsunda vägen)
men det sket sig när hyresvärden minskade utrymmet och höjde priset. den skulle legat mittemot volvo alltså första vänster i rondellen när man kommer från stan, och sedan höger. det låg en gammal "drömbilen" där förut.

//micke

Bikerbitch skrev:
Måste det vara en auktoriserad Suzuki verkstad?

jag kommer att serva de flesta märken!
har pratat lite med kgk suzuki om att bli auktoriserad för dom, men har inte fått
klara dirrektiv ännu.
får väl se vad som händer?
yoshi hade en ide om en bra lokal, skall forska mer på den iden :)
:hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...