Letar garage runt Husensjö

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
blir av med mitt garage nu sista augusti letar efter garage/del i garage så nära husensjö, wilson park som möjligt om ni undrar vem jag e kolla bara med vbk eller wonderwizard dom vet.

snacka med kommunen om plats i hummern, brukar ordna sig rätt snabbt...

kolla med blacktriple, han hade ett i slutet på jönköpingsgatan.
kanske för långt för dig ?

vet inte exakt vart du vill ha

Helsingborgshem hade ca 6 st olika (bil)garage för 390:-/månad ute på "Hemtorget" för en vecka sedan.... vet inte om de fortfarande ligger ute eftersom det är först till kvarn som gäller där, samtidigt som jag har för mig att garage bara ligger ute en vecka.

Garagen låg i alla fall längst upp på Tyringegatan precis intill Filbornavägen. Ligger de inte kvar kan du ju prova att slå en signal till Helsingborgshem för att kolla möjligheterna.... lycka till :tummenupp

Last edited:
snacka med kommunen om plats i hummern, brukar ordna sig rätt snabbt...

hummern ?

Helsingborgshem hade ca 6 st olika (bil)garage för 390:-/månad ute på "Hemtorget" för en vecka sedan.... vet inte om de fortfarande ligger ute eftersom det är först till kvarn som gäller där, samtidigt som jag har för mig att garage bara ligger ute en vecka.

Garagen låg i alla fall längst upp på Tyringegatan precis intill Filbornavägen. Ligger de inte kvar kan du ju prova att slå en signal till Helsingborgshem för att kolla möjligheterna.... lycka till :tummenupp

kan man hyra garage av helsingborgshem utan att bo hos dom ? ok får kolla upp det

kolla med blacktriple, han hade ett i slutet på jönköpingsgatan.
kanske för långt för dig ?

vet inte exakt vart du vill ha

mmm bor mitt i jönköpingsgatan vid coop
ok får kolla med han

Last edited:
kan man hyra garage av helsingborgshem utan att bo hos dom ? ok får kolla upp det

De har en del garageplatser som går att hyra för icke-hyresgäster, men är man hyresgäst så har man tillgång till hela deras arsenal. Tyvärr verkar utbudet just nu vara fattigt, även för oss hyresgäster, iaf när jag kollade häromdagen. Dvs. om man inte har lust att ta ett garage på Dalhem eller Drottninghög...

Söker själv plats då jag endast har en bilplats (utomhus) själv, till bilen, och alla i ens egna krets har bara carportar. I nuläget så är det det enda hindret som stoppar mig från att köpa en MC, å tro mig, det svider fruktansvärt :)

OT: Några smarta tips på alternativ? Säkra allmänna/skyddade platser runtom HBG stad? Hur har andra garagefattiga löst det?

det är fullt i vårt garage

mmm bor mitt i jönköpingsgatan vid coop
ok får kolla med han

Damma har plats i det garaget jag hade tidigare. Tyvärr verkar det vara fullt där nu men när jag fick garageplats där 2003 via helsingborgshem fick jag det trots att jag inte var hyresgäst där. Ring och kolla, de har säkert fler garage i området.

och idag gjorde jag upptäckten att jag ännu mer behöver ett garage och till er damma jag vet vart er garage e ca 20 meter från det garage jag har just nu och det här upptäckte jag idag så var vaksamma.

inbrottsförsök: som tur e kom dom inte in i garaget så dom lyckades inte sno nåt tji fick dom, dom försökte men misslyckades

Bifogat

• Photo 2011-07-23 13 42 24.jpg
    Photo 2011-07-23 13 42 24.jpg
    198.6 KB · Visningar: 53
  • Photo 2011-07-23 13 43 16.jpg
    Photo 2011-07-23 13 43 16.jpg
    144.3 KB · Visningar: 52
  • Photo 2011-07-23 13 50 21.jpg
    Photo 2011-07-23 13 50 21.jpg
    95.5 KB · Visningar: 55
  • Photo 2011-07-23 13 50 32.jpg
    Photo 2011-07-23 13 50 32.jpg
    92.4 KB · Visningar: 58
Flytta hojen illa kvikt ifall dom får för sig att göra ett nytt försök.

Om inte Wilcan har lösningen på dina problem kan jag bara bekräfta att det går alldeles utmärkt att hyra garage från Helsingborgshem, trots att du inte bor i deras lägenheter. Jag hyr själv från dem och bor inte där. Enda kruxet är väl att istället för 3 månaders uppsägningstid så är det 1 månad som gäller istället.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...