Letar en rolig meck fri hoj för 30? 0möjligt?

men den hade gått över 5000mil.
är det ingen fara eller?

5000 mil på 10 sommrar är inte så mycket. Undrar egentligen hur många av de andra gamla "härkarna" som du har länkat till som har oskruvad mätare.

I den här prisklassen avgör skicket mer än milen!
 
Här är en intressant!

http://www.blocket.se/vi/11375933.htm?ca=21_s





Måste ju göra lite smygreklam! :)

En mycket, mycket, mycket bra MC. :tummenupp :tummenupp Den är så bra att den borde hamna på omslaget på "Världens bästa motorcyklar" boken. Om det nu finns någon sådan... Den är ett eget kapitel. Inte snabbast men satan vilket chassi. Den är ljusår bättre än vad konkurrenterna hade under samma tid, om man inte gick till ytterligheter. RC45 etc...

Annars behövde Honda exempelvis 900 kubik för att slå den här på ventilskaften. Suzuki var hopplöst distanserad med sina oljebrännande pansarvagnar, den föll på eget grepp så att säga, och som vanligt fattade Kawasaki ingenting. Ducati hade börjat smida på sina planer om att slå i folk att deras maskiner var bäst, utan att de ens fungerade. Fast på bana var ju historien helt annorlunda, men då snackar vi ju inte gathojar längre.
 
Last edited:
http://www.blocket.se/vi/11503743.htm?ca=11_s

denna är ju billig.. men är den bra?

eller denna..
http://www.blocket.se/vi/11516156.htm?ca=11_s

men den har gått långt?

men det är den sissta olje kylda.. är det bra??

RF 900 var en av de första, om inte den första som eminenta Bike drog 0-100 på under 3 sekunder. Det tillskrevs en extremt kort 1:a men ändå... jaja. Ska väl vara en hyfsad hoj, blev aldrig någon storsäljare, undrar varför? Personligen hatar jag Testarossa-gälar på en mc. Bromsljuset är den största som någonsin suttit på en mc, för omtänksamhetens skull bör man inte bromsa när det är mörkt, om någon ligger bakom.

En gammal R1100 är oftast ett säkert köp. En av några hojar som du kan skita fullständig i hur långt den har gått. Bara rova och RS-brygga säljs begagnade för hutlösa pengar. Yoshimura helsystem... (kan iofs vara slipon också men mindre troligt) Köper man en sådan här original är fuggar o pipa det första man kastar om man vill skrämma omgivningen lika mycket som man skrämmer sig själv. Så priset kan vara hyfsat ok, utav någon sjuk anledning är det svårt att hitta en billigare. Men jag skulle personligen aldrig köpa en hoj med omlackade kåpor, om det inte är gjort som original.
 
Om du är inne och tittar på hojar från tidigt nittital typ FZR600 så skulle jag rekommendera dig att tänka om. Det är inget fel på dem rent generellt, men risken är större att man har otur om man inte är beredd att plocka fram verktygen ibland.

Då är en sån här både modernare och roligare. Är den dessutom servad behöver du bara byta olja och filter de närmaste 4000 milen :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/10581578.htm?ca=6_s

Modellen drar en del olja, men fråga vilken ThunderAce-ägare som helst hur mycket de fyller på. Eller nån med en tidig R1 för den delen...
 
Last edited:
2878400 En mycket, mycket, mycket bra MC. :tummenupp :tummenupp Den är så bra att den borde hamna på omslaget på "Världens bästa motorcyklar" boken. Om det nu finns någon sådan... Den är ett eget kapitel. Inte snabbast men satan vilket chassi. Den är ljusår bättre än vad konkurrenterna hade under samma tid, om man inte gick till ytterligheter. RC45 etc...

Annars behövde Honda exempelvis 900 kubik för att slå den här på ventilskaften...

Det gäller att inte slå för hårt på ventilskaften då de verkar vara tillverkade av mjukost...

Visst är det en trevlig, helt okej hoj, men ventiler/säten vilket det nu är som är den veka länken är en rätt tråkig och dyr historia...
 

Fast personligen ser jag inte dynojet som ett plus...

Utav ren nyfikenhet, vad har du emot ett dynojet-kit? :confused:

Förutsatt att man inte tror att man har en race-motor bara för att man bytt luftfilter (vilket ändå är en förutsättning för att det ska funka...) och har ett helsystem på, och bestyckar därefter, tycker iaf jag det funkar skitbra.
 
Blejdar är väl relativt säkra kort beg. Här kommer ännu en

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=1997

97a, 4-4500 mil, 33000.

Fast personligen ser jag inte dynojet som ett plus...

är det jag som är blind eller verkar det lite svårt att kontakta säljaren av denna hoj? vore intressant att se bilder men hittar ingen mail, inget sätt att pm:a eller telefonnr?:va
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top