Letar efter tält.

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
Nu skall jag införskaffa lite touringutrustning var det tänkt och tänkte börja med ett tält för två personer med ett skyddande yttertält (?).

Krav: Litet när det är ihop-packat, inte för tungt, hållbart, vattentätt och tillräckligt stort för två och lite extra prylar i uppackat läge.

Någon som har något tips vad jag skall köpa?

Knalla in på närmaste Rusta butik och köp ett 5 manna tält....billigt och hyffsat litet....

eller så gör du som jag å emmi, köp ett mckinley på intersport, 3manna med stort förtält att lägga blöta skinnställ och grejjer i, väger 3,8 kilo, är litet ihoppackat och tar ca 3 minuter att slå upp!

Garanterat en hit om man ska ut på seriös semester!

//jaG

Rusta, biltema och annat lustigt går bort. Lägg ner lite pengar direkt. Den där sparade tusenlappen är inte mycket värd när det börjar leta sig in en lite flod genom det inte så vattentäta golvet, eller när du tillbringar en rolig halvtimme att jaga runt skiten på ett fält bara för att stormsäkringen var bortrationaliserad.

McKinley är väl en hyffsad kompromiss prestanda/pris. En finess som kan vara värt ett par extra ören är att man sätter upp yttertältet först. Det blir väl iofs vanligare, men man kan säkert springa på det motsatta. Fördelen är uppenbar, du får upp det vattentäta yttertältet fort, och kan i lugn och ro mecka med packning, innertält, mat eller flickvän, lite grann beroende på humör, och oberoende av eventuellt ösregn.

Det jag köpte kostade 2500 och ytter och innertältet sitter med öglor i varandra, man slår alltså upp båda samtidigt som ett stycke ! Kanon!

kostar just nu 2000, istället för 2500!

//jaG

t-rex skrev:
Rusta, biltema och annat lustigt går bort. Lägg ner lite pengar direkt. Den där sparade tusenlappen är inte mycket värd när det börjar leta sig in en lite flod genom det inte så vattentäta golvet, eller när du tillbringar en rolig halvtimme att jaga runt skiten på ett fält bara för att stormsäkringen var bortrationaliserad.

McKinley är väl en hyffsad kompromiss prestanda/pris. En finess som kan vara värt ett par extra ören är att man sätter upp yttertältet först. Det blir väl iofs vanligare, men man kan säkert springa på det motsatta. Fördelen är uppenbar, du får upp det vattentäta yttertältet fort, och kan i lugn och ro mecka med packning, innertält, mat eller flickvän, lite grann beroende på humör, och oberoende av eventuellt ösregn.

Göran Kropp hade Vaude.

Jag har Vaude.

Orsak: På Bike Meet hade jag "Rusta".

Men...vill du vara värst, köp: länk

2 manna iiglotält 199:- på ÖB.
Har hållt i 2 år nu.
Dock ingen ytterduk, utan tältduken i sig är vattentät.
Fördelen är priset, man kan slänga det åt h...ete om man vill lätta hojjen på hemresan.
Sen är hela paketet i sig ingen stor grej utan fästes utan bekymmer varsomhelst på mc:n.

Good Hunting

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!