Letar efter en sista hoj!

varför inte unna sig en ducati diavel eller hd night rod som sista hoj:tummenupp

Varför inte unna sig något man kan köra mycket och länge på om det förmodas vara sistahojen?

TS;

Toppa pengahögen lite och kolla på TDM 900 med abs, (från ca 60 nåt). Mest tror jag annars på skrotnisses förslag om man inte kan snäppa upp till r1200r, finns klart 1150 också. Lättkört, användarvänligt, låg tyngdpunkt, att man sitter bra borgar för att lättare kunna köra länge till. Kul att köra dessutom. På bmw slipper man ju krypa omkring och fjäska med kedja också.

R850R tror jag är en utomordentlig gubbhoj.
BMW_R850R_04.jpg

Vill ha en själv.

:gnisslasa du gubbe...när jag blir gammal ska jag köpa glidare...:tummenupp

Min lilla är till salu om det är 650 du gillar.
F650CS SCARVER är i min mening ett bra alternativ till en gs.. Vanliga gatdäck istället för nabbdäck, remdrift istället för kedja. Lättkörd och utväxlad så man kan ligga uppåt 120 utan att den är ansträngd.

Min har dragit 0.35 i snitt under sommaren och inte bangat för varken slingerbulten eller roslagen med sambo bakpå.

Vrid i överflöd är det kanske inte, men jag växlar oftast innan 3500rpm. 50hästar räcker gott för vanligt åka. Givetvis så har den ABS. Remmen skall bytas var 4000e mil, min har gått 1500. Pappsen hade den innan mig, men körde inte så mycket. Han är 71 och gillar sittposittionen.

Den är till salu också, kom o köp! :-)

hej vad har du för pris o mil på denna?:rolleyes:

Återigen blir lilla V-stromen bortglömd och förbisedd. Är ju perfekt, kommer finns många bra och billiga att välja på nästa gång jag byter hoj:klappar

Sådärja! En sådan skulle jag vilja ha om jag var lite äldre än jag redan är!
Men jag skulle nog swappa i en V-maxmotor för att kunna ha kvar glädjen av att vara skitsnabb från rödljusen :)

Återigen blir lilla V-stromen bortglömd och förbisedd. Är ju perfekt, kommer finns många bra och billiga att välja på nästa gång jag byter hoj
Har två kompisar som kör V-Strom 650 och de är väldigt nöjda med hojen! Både har dessutom "bytt ned sig" från 1000 cc respektive 1150 cc.

Men TS skriver ju "VRID" - har den tillräckligt av det? Tycker mig förstå att mina 650-kompisar tvingas växla en hel del mer än vad jag t ex behöver (900 cc) när körningen blir lite mer aktiv. Det handlar inte om att de inte hänger med, utan att de får vara betydligt mer aktiva med växelfoten när det bär uppför fjällsidan i lite halvtempo.

ang sista hoj

Har två kompisar som kör V-Strom 650 och de är väldigt nöjda med hojen! Både har dessutom "bytt ned sig" från 1000 cc respektive 1150 cc.

Men TS skriver ju "VRID" - har den tillräckligt av det? Tycker mig förstå att mina 650-kompisar tvingas växla en hel del mer än vad jag t ex behöver (900 cc) när körningen blir lite mer aktiv. Det handlar inte om att de inte hänger med, utan att de får vara betydligt mer aktiva med växelfoten när det bär uppför fjällsidan i lite halvtempo.

har just betalt handpenning på en bmw f 800 s:)Torde nog sakna vridet i banditen,men man kan inte få allt...:Bugar
holm44

Back