Letar efter en sista hoj!

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
MT09 -17
:huvetNu är jag trött på det här,fyller 67 nästa månad o söker en hoj med VRID och framför allt ABS.Finns det några billiga i 40000kr -klassen ?Gärna bmw650-800...Tips?(inga race)

Inte säker på vad du menar riktigt men vill du ha hojtips så missa inte en provtur med Suzuki DL650 V-strom.

Bmw R1100, R1150, R850
Honda VFR800
Suzuki 1200bandit
Typ.
Välj prisintervall på blocket och ange abs som sökord

R850R tror jag är en utomordentlig gubbhoj.
BMW_R850R_04.jpg

Vill ha en själv.

En liten undran, går inte hojen att laga? Annars är väl den hojen du har en av de som många vill ha som har de kraven du har. Har den blivit för trasig att laga, förstår jag ju att man vill kanske byta.

Äh, 67 är väl ingen ålder. Jag har en släkting som sålde av först efter 82 eller nåt sånt, efter ett benbrott (från en stege - inte med hojen). För en tio år sedan ungefär, träffade jag på en herre på Ducati (en gul 996 eller möjligen 916, minns ej) i Sigtuna som hade fyllt 90 och körde sporthoj för att hålla sig pigg och mjuk i kroppen. Vet inte om han lever fortfarande, men det var starkt gjort och kul att se.

ABS och lite lätthanterlig, men ändå körglad - det är inte dumt att satsa på ändå. Men både billigt, med vrid och ändå ABS? Någon twin kanske och på halvgamla hojar, så blir det då BMW även om det finns annat också...

Respekt. Med mina 20 vårar ser jag upp till dig och hoppas även jag kommer köra hoj när jag fyllt 67.

Min lilla är till salu om det är 650 du gillar.
F650CS SCARVER är i min mening ett bra alternativ till en gs.. Vanliga gatdäck istället för nabbdäck, remdrift istället för kedja. Lättkörd och utväxlad så man kan ligga uppåt 120 utan att den är ansträngd.

Min har dragit 0.35 i snitt under sommaren och inte bangat för varken slingerbulten eller roslagen med sambo bakpå.

Vrid i överflöd är det kanske inte, men jag växlar oftast innan 3500rpm. 50hästar räcker gott för vanligt åka. Givetvis så har den ABS. Remmen skall bytas var 4000e mil, min har gått 1500. Pappsen hade den innan mig, men körde inte så mycket. Han är 71 och gillar sittposittionen.

Den är till salu också, kom o köp! :-)

Last edited:
Back