Letar efter en motard utöver min sport

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Tjena!

Jag tänkte utöka familjen med en liten leksak men har inte en susning om vad jag ska leta efter.
Tänkte sätta prislappen på 40000 men gärna billigare :)
Är inte direkt billigt och ha 2 cyklar :(

Men nu till det viktiga. Jag vet inte alls vad jag ska leta efter.
Vill ha den till ren lek slangning, gruskörning mm.
Och elstart och långa service intervaller vill jag gärna ha.

Har tittat på en del KTM i med dem känns väldigt stabila men som sagt har noll koll.
Men jag har inte den blekaste om vad alla extra beteckningar betyder och vad skillnaden är på alla modeller
Har tittat på 625 och 640 mest.

Tar gärna emot alla tips och info ni kan ge mig.

MVH Nicklas
 
Last edited:
Nu kommer jag låta grinig men de finns ett otal trådar om vilken (ktm eller annan) motard man ska välja, borde dyka upp ett antal om du söker... :)

Annars; 640 har större tank, "bekvämare" sadel och är billigare. 625 är lite råare och är vassare. 250 mils service på båda.
 
Nu kommer jag låta grinig men de finns ett otal trådar om vilken (ktm eller annan) motard man ska välja, borde dyka upp ett antal om du söker... :)

Annars; 640 har större tank, "bekvämare" sadel och är billigare. 625 är lite råare och är vassare. 250 mils service på båda.

Hade räknat med detta svaret ;). Man är ofta lite väl för bekväm så sorry :)

Men tack för infon angående 640 och 625.
Lutar just nu åt 625 mellan dem 2.
 
bara för nån vecka sen så var det 3-4 drz motarder på blocket.
en som jag blev sugen på med motard och offroad hjul på...
 
TTR 600 kanske kan vara ett alternativ med? Finns några med elstart och motardhjul, dock är dom en aning trötta.. :näsblod
bara för nån vecka sen så var det 3-4 drz motarder på blocket.
en som jag blev sugen på med motard och offroad hjul på...
Du är inte ensam om att vara lite sugen på en drz, helt rätt färg på dom gula :kär Hoppas dom är bekvämare än ktm bara...:död
 
Last edited:
Sen är frågan vad är skillnaden mellan alla olika versioner av 625 smc, sxc, sc eller vad nu alla heter.
 
Last edited:
Om inte jag tar fel nu så är det så:
SMC: Motardkittad från fabrik (även skjusspinnar)
SXC: Endurokittad från fabrik (många som säljer med motardkitt)
SC: inte en aning. (förkortningen är vell supercomp och fanns på tidigare modeller?)
 
då har du nog inte kört en 525a eller så var du väl full när du skrev detta ?????
 
KTM 640 har 500mil eller 1 gång om året på service intervaller
 
Hur tänkte du nu??? :va 525 är ju bland dom slöaste hojjarna på marknaden. Finns den överhuvudtaget som motard?

håller såklart med om draget i den men undrar om inte Palmen har en "fabriks-525SMR"...
 
då har du nog inte kört en 525a eller så var du väl full när du skrev detta ?????

Det gjordes väl några SMR för tio år sedan. Dom flesta 525 som rullar på gatorna idag är väl 525 EXE. Va nere med bror min på tjänsteärende i Mattighofen 2003 o kikade bland annat lite på deras kommande 560. Och enligt KTM skulle det vara mera flång i deras nya 560. Så påståendet att 525 skulle vara motarden med mest flång i kommer jag aldrig någonsin att gå med på. Har för övrigt provat den och även dom flesta andra motarder som har tillverkats på 2000 talet. En helt ok hoj, men inte på något vis den med mest flång i. Och det va väl lite det jag hängde upp mig på.
 
Det gjordes väl några SMR för tio år sedan. Dom flesta 525 som rullar på gatorna idag är väl 525 EXE. Va nere med bror min på tjänsteärende i Mattighofen 2003 o kikade bland annat lite på deras kommande 560. Och enligt KTM skulle det vara mera flång i deras nya 560. Så påståendet att 525 skulle vara motarden med mest flång i kommer jag aldrig någonsin att gå med på. Har för övrigt provat den och även dom flesta andra motarder som har tillverkats på 2000 talet. En helt ok hoj, men inte på något vis den med mest flång i. Och det va väl lite det jag hängde upp mig på.

Okej den är trött dom fan då men piskar iallafall 625 640 660 och 690 utom på toppen då såklart:yoparty iallafall min........
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top