Letar efter en låt...

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ja, hur ska man förklara.

En låt som är lite åt klubb-hållet och så visslas det karakteristiskt på den... Kom sannolikt 2009. Rätt bra driv i den (ganska högt bpm). Inte en fjortislåt.

Lös det om ni kan! Jag har sökt snart alla tänkbara låtlistor på spotify utan resultat.

[YOUTUBE-ID]v0NSeysrDYw[/YOUTUBE-ID]

Fjortislåt månne, men hursom..

Där visslas det ju en del, men driv?

Allt är relativt. Om du lyssnar på chillout tycker du att progressive har driv. Lyssnar du på progressive tycker du house har driv. Lyssnar du på house tycker du trance har driv. Lyssnar du på trance tycker du techno har driv. Lyssnar du på techno tycker du att hardstyle har driv. Och så vidare.

[YOUTUBE-ID]BugFniXE1rc[/YOUTUBE-ID]

Från början på 90-talet, dök upp i en Pepsi-reklam häromåret.

Last edited:
Allt är relativt. Om du lyssnar på chillout tycker du att progressive har driv. Lyssnar du på progressive tycker du house har driv. Lyssnar du på house tycker du trance har driv. Lyssnar du på trance tycker du techno har driv. Lyssnar du på techno tycker du att hardstyle har driv. Och så vidare.

Åh tack. nu förstår jag äntligen :tummenupp

( Core Genres )
Hardcore ( Dunka + Trance + Snabbt + Bas )
Hardstyle ( Melodi + Dunka + Relativt Snabbt )
Techno ( Endast dunka )
Trance ( Dunka fast med melodier och ibland även röster )
Progressiv ( Inte så mycket bas, mer en melodi som ändrar tonläge och repeterar sig under hela sången )
Electro ( ungefär som House men kanske mindre bas och mer rytm )
House ( har ett beat och en lugn melodi men bra bas )
Chillout ( Lugn musik men trance inspirerat )

Tycker det är roligt att utforska de olika genrerna, finns mycket som erbjuds, jag lyssnar på alla och har kopplat min Ipod till min intercom så jag kan lyssna på musik när jag är ute och kör

Last edited:
Re: Swedish Techno.

This is what people should think of when they DO hear the word "techno". Something completely and totally machine-oriented, using drum patterns and rhythms as melody. After awhile, it actually begins to sound like it, too. Cool eh? If the Americans don't watch out their European counterparts are going to start making their music better than them (if they aren't already). And Americans hate it when they get upstaged. Sweden already conquers the world's pop music (90 percent of all boy band/popgirl producers are swedish). They also make great furniture, produce kickass hockey players, and have good looking women. Gee. Is there anything that country CAN'T do? I want to move there someday.

Ok, får omdefiniera det lite. Inte fullt så mycket epatraktormusik, utan mer en låt man kan ha i en schysst lounge eller nån trendig bar.

Lite åt Stereo Love-hållet.

Ok, får omdefiniera det lite. Inte fullt så mycket epatraktormusik, utan mer en låt man kan ha i en schysst lounge eller nån trendig bar.

Lite åt Stereo Love-hållet.
Edit:
Det här är låten du söker!
[YOUTUBE-ID]YDBbEG-0pfQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...