Letar efter en bra snickare. Nån som vet?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hus är kul... :rolleyes:

Vi behöver byta ett antal fönster och en terrassdörr.
Detta innebär att vi vill ha hjälp att riva ut, montera in och färdigställa runt dessa. Man måste alltså även ha kontakt med en plåtslagare samt evt. murare då fönster och dörrar är monterade i en putsad fasad.

Någon som kan rekommendera en firma alt. en enskild som är erkänt duktig på sånt här?

De flesta fönstertillverkarna brukar sälja inklusive montering till ett vettigt pris. De är proffs på att ta ut gamla och montera in nya med minimalt med skada på fasaden och samtidigt minimera köldbryggor och få tätt.

Fast du/ni kanske redan har frågat vad fönster kostar inklusive montering?

Du har en byggfirma i Gantofta/Billesholm som är både duktiga ,seriösa och har hyffsade priser de heter OML Byggservice AB,de har både murare ,snickare och har brett kontaktnät med hantverkare har själv anlitat dem ett par ggr och har bara bra att säga om dem//Anders

Jag hade kunnat rekomendera firman jag jobbar på då vi/jag är montör för Elitfönster.
Men jag råkar veta att vi har fruktansvärt mycket att göra också. Så är det i det närmaste ser det nog mörkt ut.. www.pabygg.se

Har du putsad kåk så är det stor risk för att putsen sitter fast med nät spikat mot karmen om de är riktigt gamla fönster=stor risk för skador om man inte är försiktig.

Tips är att köra på L profiler på utsidan när du har monterat fönstren, vi brukar sätta såna i jobbet, blir grejt! :tummenupp

Kan se ut så här tex:

Iof mot tegel men ser likadant ut mot puts!

Bifogat

• 20100512(005).jpg
    20100512(005).jpg
    217.5 KB · Visningar: 95
de flesta snickare är väll rätt ok om de bara dyker upp ;)
Det var precis det som var syftet med tråden, att få tag i nån som faktiskt dyker upp. :D
I ditt fall är det nog "Arga snickarn" som hjälper
Nädu, jag är inte så dum att jag ger mig på några större renoveringsobjekt. Har visserligen jobbat med montage av aluminium- och stålpartier för 15 år sedan men inser mina begränsningar.
Numera är det "pay up sucker" som gäller.

Återigen, tack för alla tips och PM, nu skall jag bara få tid att ringa :näsblod

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back