Letar du efter första hoj?

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Hojköp

Jag provsatt bara en hoj och nu har jag beställt den. Kanske lite väl inpuls men dubbelt så spännande sen :tuttar
 

Ahmed

Akke
Gick med
21 Jun 2006
Ort
uppsala
Hoj
Letar??
Behöver lite hjälp?

Jag har äntligen tagit mc kortet o nu e det dags o köpa hojen så nu till frågan
vilken hoj ska man satsa på? Yamaha YZF R1 eller Suzuki GSXR 1000 har hittat båda i års model 04 så nu behöver jag lite råd. Skulle vara tacksamm för alla råd tack på förhand... :confused: :confused:
 

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Ahmed skrev:
2253628 Jag har äntligen tagit mc kortet o nu e det dags o köpa hojen så nu till frågan
vilken hoj ska man satsa på? Yamaha YZF R1 eller Suzuki GSXR 1000 har hittat båda i års model 04 så nu behöver jag lite råd. Skulle vara tacksamm för alla råd tack på förhand... :confused: :confused:

Du verkar ju ha stålars, köp gsxr 750 -06 :yoparty . Hade jag haft råd hade jag köpt den direkt.
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Ahmed skrev:
2253628 Jag har äntligen tagit mc kortet o nu e det dags o köpa hojen så nu till frågan
vilken hoj ska man satsa på? Yamaha YZF R1 eller Suzuki GSXR 1000 har hittat båda i års model 04 så nu behöver jag lite råd. Skulle vara tacksamm för alla råd tack på förhand... :confused: :confused:

Har du nyss tagit körkort och ska ha en R1 eller Gixxer 1000 som första hoj. :rolleyes: Tjena.
Om du inte har kör vana en tidigare så skulle jag rekomendera dett du köper en annan hoj som första hoj. Köp någon mindre effektstark som är billigare att köpa och att försäkra. Åk sen ut på småvägar och lär dig svänga och parera först ( typ skaffa dig kör vana) innan du köper något större.

Men detta är bara in åsikt. Och åsikter kan vara som baken. :arsele

/Dreas
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Jag tycker du ska satsa på en r1a..

600cc tycker jag går helt ok, men saknar vridet lite väl mycket :tomten
Hade jag valt en ny hoj hade det blivit en r1a
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ahmed skrev:
2253653 :huvet Har kör vana sen förr.. Ska ha en 1000cc. svårt att välja mellan dem två

O körvanan är på hur många år sedan tidigare :va , bara nyfiken o hoppas du inte tar illa upp att jag frågar.

Vilken du sedan ska välja, :7peta tja ut o provkör dem kanske.

Vilka hojar har du kört sedan tidigare?
 
Last edited:

Ahmed

Akke
Gick med
21 Jun 2006
Ort
uppsala
Hoj
Letar??
Har kört hoj i ca två år..tack för att ni e rädda om mig men köra mc kan jag helt okej :tuttar har haft en kawa9 ninjan men äldre model.
Tycker att kawasakin 10 e intressant oxå det e svårt att bestämma sig :3freak
 
Last edited:

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Bizzo skrev:
Jo jag har funderat lite på det och kommit fram till att min pappa också kommer bruka hojjen, han har passerat 50 år precis och har haft körkort för hoj sedan han var 18 lr nått.. Han har kommit in i gubb krisen och behöver ha någon hobby!

Klart man kan åka R1 över 50 fyllda men det är inget bra start för en återfallsknutte som inte kört nåt på säg 20 år att vika sig dubbel på nån extrem sporthoj från 2000-talet. Men har man lite fakir-inställning går det nog.
Jag skulle föreslå en Suzuki Bandit att börja på om båda skall dela på den.
 

chomme

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
bagdad
Hoj
r6 2004
ljungen_79 skrev:
603207 Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.
jag köpte hayabusa::yoparty
 

Hanzen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
NOL
Hoj
cbr 1000rr
Hej!

Hoppas kunna få lite hjälp tänkte jag skulle köpa en hoj, en cbr 600/1000rr vilken av dessa 2 skulle passa mig bäst har inte så mycket kör vana är 193cm lång å väger 120kg ca funkar nån av dessa hojjar överhuvetaget??? Nån som vet vad d ligger på i försäkring ca för ett år helförsäkring. Tack på förhand

//Robert
 

Str0mma

sstr0mma
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
aprillia
hymac skrev:
534760 jag har aldrig förstådd det där med att man ska analysera vilken hoj man ska ha det är bara att köpa en jävel man gillar och sen byter man vart efter man ändrar smak man behöver inte vara Einstein för att välja båge bara man når fram till styret sen är det bara att gasa


Jag förstår inte hur du kan tänka så, de är ju inte bara o gasa.
 

hano

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
pite
Hoj
letar...
600/750 motorvägs körning..

För det första, hur mycket skilljer sig 600or mot 750is av samma märke?
Och för det andra, hur är det att ligga och pendla motorväg med en mindre motor?

Är i valet och kvalet med första hojjen.

Har börjat nosa lite på gsxr 750 -00.. bra eller anus? :)

tacksam för alla sorters tips, e inte så insatt i sporthojjsåkandet än..

tack och bock!
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Kan rekomendera Z750 som jag iofs köpte idag, men lagomt mkt att köra med (110 hästar) :rolleyes:

Men väldigt enkel att köra, sen snygg som få på köpet :tummenupp
 

denka_l

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2006
Ort
helsingborg
Hoj
Triumph TT600
Hej jag e ny här och letar efter en hoj. Har kollat lite på en suzuki tl100 och en honda x11 men vat inte riktigt vad jag ska ha för jag e ganska ny. Har hittat en x11 för ca 50000kr som gått 900mil och en tl1000 som gått ca1000mil kostar 48000kr. kan ni kanske ga mig lite rekomendationer i det prisklassen och prestandan som jag e ute efter.

Tack på för hand
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top