Letar du efter första hoj?

hymac skrev:
jag har aldrig förstådd det där med att man ska analysera vilken hoj man ska ha det är bara att köpa en jävel man gillar och sen byter man vart efter man ändrar smak man behöver inte vara Einstein för att välja båge bara man når fram till styret sen är det bara att gasa


Precis!! ja håller med. ja håller på å ta körkort nu, å ja tycker man ska ha max effekt å så mycket vrid som möjligt. Allra helst turbomatat, sen är det bara att BRASSA på utav HELV.... Det är ju så man lär sig. Tycker vilken tusenkubikare som helst e en lagom nybörjarhoj. eller hur?
 
håller med till 100% :rolleyes:

BRASSARN skrev:
Precis!! ja håller med. ja håller på å ta körkort nu, å ja tycker man ska ha max effekt å så mycket vrid som möjligt. Allra helst turbomatat, sen är det bara att BRASSA på utav HELV.... Det är ju så man lär sig. Tycker vilken tusenkubikare som helst e en lagom nybörjarhoj. eller hur?
 
Jag funderar på att köpa hoj, tittar framförallt på Blackbird som första hoj men det verkar som om en del idiotförklarar mig för att man skall välja en sån stor hoj som första hoj.

Min åsikt är att i princip alla mc är h-vetes snabba så det är mer en fråga om att köra med sunt förnuft. Själv är jag tokförtjust i designen på BB och vill ha en hoj som är skön att nöta mil med så den känns som ett bra val. :confused:
 
ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.


Kör fortfarande på "min första hoj" en Thunderace... Trivts kanon med den, lättkörd går som ett skott och faktiskt en hyfsad premie..för att vara sporthoj i vart fall..

Köp min hoj?!?! har just blivit 2 barns farsa å tiden verkar inte räcka till i år... Bor 4mil från Vetlanda.. hör av dig om du är intresserad.

desmond_lindberg@hotmail.com
 
det verkar nästan hänga mer på försäkrings premien än eget tycke å smak. har inte kort än men en hoj är inhadlad. gsx400fws lagom stor billig men inge vidare med två på............ja frugan har kort jag e spätta än så länge....(skäms) kolllade på en cb500s -02 men premien blev 19.000kr jämfört med gsx`n 1038kr
 
Ghost skrev:
Klart att man kan, det är dock inte alla som klarar av att hålla gashanden i schack för att det ska vara lämpligt att börja med en stor hoj.
Sen vet jag inte hur fort man tröttnar på en R6:a, har aldrig haft någon själv...


:)

Det där är lite svårt..

Har bara kört pruttstånka tidigare men fick förra sommaren låna en polares trimmade r1:a ett par dar..
Jääääla hoj att gå tyckte jag första timmarna, vågade inte draden mer än till 8-9k varv i början, men fan vad fort man vänjer sig!! :3freak

I början funderade man mest på hur fan folk vågade patta ur en sån hoj på växlarna men efter ett par timmar var det ju varvstopp på varje växel som gällde :D

Efter att ha haft den ett par dar så går det inte att sluta fundera över hur det skulle vara med en turbomatad retta :yoparty

Nu kanske jag är skadad i huvet, vet själv att jag har nån form av damp när det kommer till snabba fordon, men jagska bara ha en retta, så är det bara :D

Förmodligen kommer jag köra åt helvete oxå men jag är inte smart nog att inse det :kocko
 
Martin.T skrev:
det verkar nästan hänga mer på försäkrings premien än eget tycke å smak. har inte kort än men en hoj är inhadlad. gsx400fws lagom stor billig men inge vidare med två på............ja frugan har kort jag e spätta än så länge....(skäms) kolllade på en cb500s -02 men premien blev 19.000kr jämfört med gsx`n 1038kr

19 var inte billigt. Kolla in Yamaha Fazer 600. Brukar ha bra premier trots 95hk, detta p g a en annan siffra i regbeviset.
 
Lite sugen på att byta hoj, kör nu en klr 650 -89 :3freak
kollat lite på honda vf 1000 84 ca, är det något att ha tro?
 
Suzuki GSX 750 ES -83

Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -83 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).

Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.

Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".

Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?
 
Last edited:
JKay skrev:
Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -84 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).

Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.

Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".

Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?

Absolut! :tummenupp

Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.
 
Dez skrev:
Absolut! :tummenupp

Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.

Njaaa...1300 va o ta i.

Fick 4806:-/år i halvförs/helår av Bilsport & MC den är säkerligen billigare hos Folksam. Får kolla.

Men i övrigt så känns det som en vettig cykel.
 
JKay skrev:
Njaaa...1300 va o ta i.

Fick 4806:-/år i halvförs/helår av Bilsport & MC den är säkerligen billigare hos Folksam. Får kolla.

Men i övrigt så känns det som en vettig cykel.

Va :va skitdyrt för den hpjen.
Det är vad jag betalar för ZXR:en...24 år i dyraste zonen.

Är du säker på att du bad om klassikerförsäkringen? När jag klassikerförsäkrade för 2-3 år sen kostade den iaf 1300:- oavsett ålder och hoj.
 
Dez skrev:
Va :va skitdyrt för den hpjen.
Det är vad jag betalar för ZXR:en...24 år i dyraste zonen.

Är du säker på att du bad om klassikerförsäkringen? När jag klassikerförsäkrade för 2-3 år sen kostade den iaf 1300:- oavsett ålder och hoj.

Hm....räknas den som klassiker med...nä jag tog +30 förs. Hahahahahaha Får räkna om.... :tummenupp

EDIT: 1383/år i hel...hahahahaha detta är ju inte sant!!!! Perfekt!!
 
Last edited:
Dez skrev:
Absolut! :tummenupp

Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.


Vi sitter i funderarnas land over om vi ska skaffa hoj eller inte. Vi ar bada sugna, men de ar barn o jobb (jag har inget) osv med i bilden. Men som vi snackade om idag sa verkar de smart att kopa en som de inte gor nagot nar vi lagger ner den (ar overtygad om att vi kommer gora det)... Vore katastrof om vi kopte en retta o veckan senare va tvugna att streeta den Eller???
 
JKay skrev:
Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -83 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).

Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.

Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".

Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?

Det blev denna! Har kört ett antal mil nu och den känns bra! :D
 
Jim Profit skrev:
Jag funderar på att köpa hoj, tittar framförallt på Blackbird som första hoj men det verkar som om en del idiotförklarar mig för att man skall välja en sån stor hoj som första hoj.

Min åsikt är att i princip alla mc är h-vetes snabba så det är mer en fråga om att köra med sunt förnuft. Själv är jag tokförtjust i designen på BB och vill ha en hoj som är skön att nöta mil med så den känns som ett bra val. :confused:[/QUOT


så tänkte jag för tio år sen o har aldrig ångrat mig eller kört något mindre än 1000 cc...så gå på din egna känsla o handla på.... :tummenupp
 
Last edited:
spett skrev:
Det där är lite svårt..


I början funderade man mest på hur fan folk vågade patta ur en sån hoj på växlarna men efter ett par timmar var det ju varvstopp på varje växel som gällde :D

t :kocko
Varvstopp på varje växel är inte bra för motorn, så lägg ner det.
Annars har du snart lagt upp en tråd här om varför din hoj har rasat och var du kan få tag i en ny motor,
 
sitter o kollar på två hojar båda i 25tusen kr klassen
antingen en honda cbr 87-90 eller en fzr 90-92 vilken hoj är bästa köp
har ju sett ett par cbrer för under 20k men det låter lite för billigt?
edit:båda hojarna är 600cc offcourse
 
Du kan köpa min hoj om du vill....en underbar nybörjar hoj(Yamaha Diversion 600 -97 2900 mil)Ska köpa ny båge. :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top