Letar desperat efter Acrapovic slipon OCH kattersättare till Bmw S1000RR

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Som rubriken lyder så letar jag desperat efter en kattersättare till Bmw S1000RR. Letat överallt men inte hittat.

Behöver inte ett hel rör då. Acrapovic ljud är så grymt, framförallt utan katt.

Vore tacksam om någon vet var jag handlar detta. Helst från sverige
 
Katen och grenrören är väl en enhet på S1000?

Då vill du alltså ha nya grenrör+kat och ny ljuddämpare men använda det befintliga mellanröret?

Det låter betydligt smartare att köpa helsystemet isf så motorn får andas ordentligt, du vill ju ändå byta alla dyra delar.

Acra helsystem är ju en orginaldel så det fixar din lokala handlare som även mappar om hojen åt dig.
 
http://viewitem.eim.ebay.se/AKRAPOV...000-RR-10-RACING-TITAN-HEXA/370461879395/item


Kommer antagligen köpa detta system till min. Bara slip-on Akrapovic kostar ju 8k i sverige att köpa av en handlare. Såg i våras att en kille krängde dessa helsystem på Ebay för 8900kr. Då känns det inte ok att betala 900kr mindre för ett slipon. Men tänk på att du måste mappa om hojen, den går väldigt tunt på toppen annars.

/Try
 
Är det så dyrt med ett acra slip on alltså? Fattade som att det sitter grener-kat-rör-ljuddämpare. Tänkte om man mellan grenrör och ljuddämpare "bara" kunde få på ett y-rör/L-pipe. Men det går kanske inte nej :)

Måste man mappa om om man enbart byter till slipon?

Tacksam för svaren :)
 
Är det så dyrt med ett acra slip on alltså? Fattade som att det sitter grener-kat-rör-ljuddämpare. Tänkte om man mellan grenrör och ljuddämpare "bara" kunde få på ett y-rör/L-pipe. Men det går kanske inte nej :)

Måste man mappa om om man enbart byter till slipon?



Tacksam för svaren :)

Nej, du behöver inte mappa när du byter endast till slipon. Byter du luftfilter till ett med större flöde är du lite i gråzon.
Ett begagnat Acraslipon kan du få för ca 3000-4000 kr när de väl dyker upp, men det är inte ofta.
Ett helsystem får du som sagt för ca 9000 kr via Ebay om du letar lite. (Inte värstingmodellen men du spar mycket vikt o den andas betydligt bättre + mer ljud om du vill ha det)
 
Okej okej. Då är jag med ... Ja, alltid trevligt med mer ljud. Men den ska ju må bra Samtigt som den går bra. Får nog bli helsystem då jag vill bort katten :)
 
Så skriv upp

1. Helsystem
2. K&N filter
3 Powercommander 5
4. Åk till någon som kan mappa hojen optimalt, Anderssons Turbo i Upplands-Väsby är riktigt bra.

Sen kommer du ha sparat ca 8 kg och hojen kommer få ca 10-15 hk mera :) Sen att du får ett mycket trevligare ljud och kraftregister är ju bara nice :)
 
Låter ens en S1000RR något annorlunda med slipon?

De jag har hört är väldigt tysta. Helsystem är en helt annan femma, då smäller det, morrar och skriker.
 
Låter ens en S1000RR något annorlunda med slipon?

De jag har hört är väldigt tysta. Helsystem är en helt annan femma, då smäller det, morrar och skriker.

Låter väl som dom flesta moderna rad4'or. Klarar inte db kraven på en SMC körning med orginalsystem 'typ' ;)

Ger verkligen det verkligen 15hk mer med filter+helsystem+mappning ? Dvs en bit över 200hk på slangen...
 
Låter väl som dom flesta moderna rad4'or. Klarar inte db kraven på en SMC körning med orginalsystem 'typ' ;)

Ger verkligen det verkligen 15hk mer med filter+helsystem+mappning ? Dvs en bit över 200hk på slangen...

Mmm.. Det var ju just det. Det där med effekt per instoppad krona.
Vill minnas att grabbarna på Bike lade ner ganska mycket flis (om det hade varit riktiga pengar i den riktiga världen vill säga...) på att få en S1000RR att flåsa ur sig några hästar till.
Det gick sådär.
Efter ett helsystem, PC5, K&N plus bänkning/mappning (oklart hur mycket det här kalaset skulle kostat 'på gatan' - det kan nån med intresse svara på men jag gissar inte under 30 tkr allt som allt...) hade den 10 häst färre(!?) på slangen än innan/original. Dock med dB-killer.. (6 häst fler utan men då går den inte att köra på bana - kanske inte går original heller..?:gnissla)

OaO

KK
 
Ja, i dagens läge så hade jag varit överraskad om det säljs helsystem överhuvudtaget till literhojarna då de inte klarar db kraven och ger minimalt med effektökning.

På en gathoj så tycker jag att det är värt det.
 
S1000RR låter ungefär som original med ett slipon. Ser lite kolare ut om man valt snyggt märke! :)

Låter lite optimistiskt med + 15 hästar, på topp antar jag. Hojen ska garanterat ge 193 hk i motorn på 2010-2011 i alla fall. +200 på hjulet är en bit kvar då.
Den största vinsten är nog mindre vikt och ett bättre mellanregister. Fast i ärlighetens namn - på gatan spelar det ingen roll, den är snäll att köra i alla lägen, och på banan ligger du oftast från 7-8000 varv o uppåt, dessutom ligger det en mycket mer ekonomisk o effektfull åtgärd i att dreva om hojen.

Så förutom vikten blir det bara kvar ett jävla liv med helsystemet som gör att du inte får vara med o köra....

(Ja, vet - ja e lite bitter.....)
 
Mmm.. Det var ju just det. Det där med effekt per instoppad krona.
Vill minnas att grabbarna på Bike lade ner ganska mycket flis (om det hade varit riktiga pengar i den riktiga världen vill säga...) på att få en S1000RR att flåsa ur sig några hästar till.
Det gick sådär.
Efter ett helsystem, PC5, K&N plus bänkning/mappning (oklart hur mycket det här kalaset skulle kostat 'på gatan' - det kan nån med intresse svara på men jag gissar inte under 30 tkr allt som allt...) hade den 10 häst färre(!?) på slangen än innan/original. Dock med dB-killer.. (6 häst fler utan men då går den inte att köra på bana - kanske inte går original heller..?:gnissla)

OaO

KK

Polaren äger den hojen nu.
Efter en ommapp av BMW så ger hojen 211 hk.
Efter att Bike vurpade hojen gick hojen in i ett failsafe läge som ingen visste om att det fanns och då måste hojen in till BMW för att nollställas.
Vart endel strul med samtal till Tyskland innan de kom fram till varför den strulade.
Detta återgärdades efter att nuvarande ägare köpt den och pratat med BMW.
Leovince helsystem och Pc.
 
Vi kan inte ha katt för frugan är allergisk mot dem, så vi har iller istället. Det tycker jag är en bra kattersättare.
sam_0331_small.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top