Letar Banhoj + Racebuss

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Vad ska man leta efter då man ska ha tag i en banhoj för amatöråkning. Jag vill ju gärna ha en hoj som är hyffsat modern. ej äldre än -00. Sen har jag fattat att dämpare är dyra så det e bra om det sitter ett par öhlinare på.

Nått annat?
 
Försök att hitta en racebuss som du åker bekvämt i, du kommer spendera mycket tid i den. Försök hitta en som är ganska tät också ifall du vill kunna sova i bussen.
 
Jag skulle ha eftersträvat en någorlunda otrimmad motor på hojen, och inte en fullkittad SS600. Precis som du säger så är Öhlinare (eller motsvarande) dyra att köpa till, så en Öhlinare bak och gärna kit i gaffeln, inte bara fjädrar.
 
Hur gick det sen???????????????????

Jo, jag har blivit med rejsbuss. Dåliga bromsar. Körförbud. Lite ytrost. Inköpt för 8.500kr.
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    79.3 KB · Visningar: 81
  • 2.JPG
    2.JPG
    56.9 KB · Visningar: 69
  • 3.JPG
    3.JPG
    83.7 KB · Visningar: 72
Last edited:
Är det nån som letar buss så har jag en Transporter -95 diesel med långa skåpet som bara står. Ge ett skambud så kanske jag säljer den!
 
Hur gick det sen???????????????????

Jo, jag har blivit med rejsbuss. Dåliga bromsar. Körförbud. Lite ytrost. Inköpt för 8.500kr.

Du har skaffat en Kameltussilago:tummenupp Kamel för den dricker som f-n. tussilago för de brukar vara först i diket på våren.
Ytrost? Gravrost kallar jag det, ser man så mycket så vill jag inte ens fantisera om rost i balkar o skit, dödsdömd bil som jag personligen inte skulle ta emot om jag fick den......
Racehoj/banhoj ta den i din avatar!:tummenupp
 
Du har skaffat en Kameltussilago:tummenupp Kamel för den dricker som f-n. tussilago för de brukar vara först i diket på våren.
Ytrost? Gravrost kallar jag det, ser man så mycket så vill jag inte ens fantisera om rost i balkar o skit, dödsdömd bil som jag personligen inte skulle ta emot om jag fick den......
Racehoj/banhoj ta den i din avatar!:tummenupp

Du är bara avundsjuk.
 
Hur gick det sen???????????????????

Jo, jag har blivit med rejsbuss. Dåliga bromsar. Körförbud. Lite ytrost. Inköpt för 8.500kr.

Arghh :gnissla lycka till plastik padding lite glasfiber så blir den som ny , nästan ivarje fall.
 
Last edited:
Hur gick det sen???????????????????

Jo, jag har blivit med rejsbuss. Dåliga bromsar. Körförbud. Lite ytrost. Inköpt för 8.500kr.

oooh my god. :rofl :rofl
Betalade du pengar för den där? :crash

Arghh :gnissla lycka till plastik padding lite glasfiber så blir den som ny , nästan ivarje fall.

säg till innan du börjar plasta så ska jag köpa aktier i plastic padding innan.:D
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top