Leta upp telefonnummer åt mig =)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Behöver hitta vem i England som har detta nummer

0044 0122 6785147

Om nån kan hjälpa mig hitta vore det väldigt storartat. Jag har försökt men inte lyckats.

Tror inte att du kan få reda på det utan att ringa det.

Vet att här på Irland så finns ingen nummerupplysning utan de enda som får göra en nummersökning är polisen, så det suger lite om någon ringer från ett nummer man inte känner igen.

Swedie skrev:
Behöver hitta vem i England som har detta nummer

0044 0122 6785147

Om nån kan hjälpa mig hitta vore det väldigt storartat. Jag har försökt men inte lyckats.

Han/hon bor i BARNSLEY iallafall.

Testa +44 118500 , BT Voice . . .. . ... nånting..

Eller så ringer du hon/han och säger att du ringet fel, då märker du ju vem som svarar :P

Ringde nu igen. Svarade inte första gången. Ringde säkert 15 gånger. Tills dess att det helt enkelt inte går att det ringer mer här.

Ringde igen efter cirka 10 minuter. Svarade efter 10 signaler och det pep till (förra gången det svarades pep det till flera gånger).

Funderar på om det kan vara en sån här upprigningsgrej. Så om man ringer numret, så kopplas det så långt bort på andra sidan planeten som möjligt för dyrast samtalskostnad, så får "någon" pengar för det.

wazzup?

Men vad nu då! Ringde just igen... 10 min senare. Nu plockade JAG upp telen (tjejen gjorde innan) o det tutar med jämnt mellanrum "tuut, tuut". Som om det är upptaget.

Behöver få reda på vad det här är.

Tänkte ta o ringa från mobiltelefonen till numret o se vad som händer. För då kan man iaf inte få det här med att man får en FET räkning (har Comviq kontant).

//updatering, tutar upptaget på samma sätt som när det rings upp till mig... hmm

Swedie skrev:
Men vad nu då! Ringde just igen... 10 min senare. Nu plockade JAG upp telen (tjejen gjorde innan) o det tutar med jämnt mellanrum "tuut, tuut". Som om det är upptaget.

Behöver få reda på vad det här är.

Tänkte ta o ringa från mobiltelefonen till numret o se vad som händer. För då kan man iaf inte få det här med att man får en FET räkning (har Comviq kontant).

//updatering, tutar upptaget på samma sätt som när det rings upp till mig... hmm

Låter ju lite suspekt... men har själv haft problem tidigare med att just ringa till england. Men efter ett par försök fungerade det.

Men testa som sagt var att ringa från mobilen, då ser du ju vad som dras från kortet när/om du kommer fram.

du har kanske råkat ut för telefonkapare!!!!
dom ringer dig och när du svarar eller ringer tillbaka så "snor" dom din telelinje och ringer som fan på något betalnumer som dom äger.... har hänt en kompis till mig.
jag vet inte vad man ska göra för att komma undan...

Swedie skrev:

Signalen för samtal väntar låter ju så när du ringer till England. Låter som att linjen inte kopplats ner ordentligt.

Jag ringde precis, var upptaget..

Edit:

Nu fick jag svar, någon/något svara, men inge sa något..

2gånger fick jag så.... skumt...

Last edited:
Det låter som att en fax försöker ringa till dig swedie

Om det inte är en fax som svarar försöker den upprätta kontakt genom att lite förskrämmt pipa och tuta.

Får den ingen kontakt försöker den igen efter en stund (ifall mottageren har telefon och fax på samma tråd)

Försöker man ringa till den "lyfter den på luren" men säger ju inte så mycket...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt