Less på å skruva

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Vad gör man när man e så less på skruvandet att man knappt vill ta i grejorna

Sommar efter sommar bara går å går men funkar hojen ??

vetefaan varför den alltid ligger i bitar troligen lär väl semester nr 8 eller nåt på rad ryka för att kunna åka några svängar på sensommaren
Men det måste väl va värt besväret eller??? :huvet :huvet :kocko :D

ps. nu sitter den ihop allafall ( provstartad nu)

Kanske skulle man börja me golf istället :va :rolleyes:

andersson turbo skrev:

Får du svar på det så hör av dej..

Fast lite mindre kändes mina problem idag efter att jag fått reda på att en Bonneville kompis i USA (i min ålder) tyvärr fick en hjärtattack och dog i förrgår, då är rasade motorer inte mycket att hänga upp sig på. Bara på det, livet är för kort för att tveka, eller släng skiten och gör nått annat kul (golf är INTE kul)

Se till att du alltid har en fungerande extrahoj som du kan brumma en sväng på när den andra hojen knasar. :)

Jag kan åxå sälla mig till skaran av hojåkare som är trött på skruvandet..
Äntligen när man börjar få fart på prylarna och dragrace tiderna kryper ner.... så skjuter man kopplingskorgen... :kocko :kocko

Så det lär bli några kvällar till i garaget,,, i stället för ute på vägarna... :mad: :mad:

Jag har kommit på en sak till...
man blir f#n inte rik på att åka hoj.. :rolleyes:

mvh

mrblue9r skrev:
Jag kan åxå sälla mig till skaran av hojåkare som är trött på skruvandet..
Äntligen när man börjar få fart på prylarna och dragrace tiderna kryper ner.... så skjuter man kopplingskorgen... :kocko :kocko

Så det lär bli några kvällar till i garaget,,, i stället för ute på vägarna... :mad: :mad:

Jag har kommit på en sak till...

mvh

Nää de ska gudarna veta
Man är nästan som en spelmisbrukare

" om jag tar dom här sissta pengarna som jag har å köper bara lite motordelar till så kanske den funkar sedan"

Men näää

jagar mer pengar ( jobb åt andra)
satsar även dessa pengar å väntar på högsta vinsten :gnissla

Nåja
man kan ju kröka up stålarna med

Förstår din skruvar ångest då jag jobbar som mek å skruvar mycket hemma vissa stunder så bara spyr man på det.
Men känslan när allt lirar som man själv fixat speciellt i ditt fall när turbokicken slår in måste var obeskrivbar el?
För mig e det viktigt å göra annat ibland när man e less gör något som inte har med hojar att göra ett par dar så ska du se att du suktar efter det.
Sen att köra en slö å tråkig bil brukar hjälpa mig att sukta efter vrålande hojhästar å powerwhelies.

mrblue9r skrev:

Hm, affärsidé - att ta betalt för att traila torskade hojar från banslut till depån! :D

Själv ska jag riva B12-motorn ikväll och be till Babbit-guden att det inte är så allvarligt.

andersbrink skrev:
Hm, affärsidé - att ta betalt för att traila torskade hojar från banslut till depån! :D

Ha ha... Ja jag får väl passa på att tacka än en gång för hjälpen...... :tummenupp :tummenupp

Om babbit guden är oäven.. så kanske jag får traila dig nästa gång... :rolleyes: :rolleyes:

mvh

andersson turbo skrev:

Sommar efter sommar bara går å går men funkar hojen ??

vetefaan varför den alltid ligger i bitar troligen lär väl semester nr 8 eller nåt på rad ryka för att kunna åka några svängar på sensommaren
Men det måste väl va värt besväret eller??? :huvet :huvet :kocko :D

ps. nu sitter den ihop allafall ( provstartad nu)

Kanske skulle man börja me golf istället :va :rolleyes:

De är inte lätt när man är powerohlist :fyllisar , min ligger oxå i bitar väntar på "riktiga" oförstörbara kolvar

sådärja nu går faanskapet igen

Efter lite nya lager i typ hela motorn

Varför e man så dum när man vet om problemet med bensin i oljan
efter diverse misslyckad tuning, man tror att det är nog inte så mycke som läckt ner

Så ett klokt råd Byt olja offta å speciellt efter mapning/ bestyckning
det kan löna sig

Du sa det Andersson. Jag tänkte säga det till Brinken här: Du måste ha en RIKTIG olja! :-D

Men allvar igen: Bensin i oljan är ett he-te! Särskilt som man tänker; jaja....det är så lätflyktigt att det NOG kokar bort vad det lider...
Snacka om självbedrägeri!

*vis av erfarenhet*
Suck...

Skönt att höra att du fick ihop aset iaf, du hittade alltså lager tillslut.
Svarta eller bruna, vilka det nu var.
Håller tummarna för att det håller för dig.
Själv måste jag ha nya kopplingsfjädrar. Moroten vill bara slita sig och kopplingen är en mesig typ som inte håller i som den ska...

Power to the people! :hihi

andersson turbo skrev:
sådärja nu går faanskapet igen

Efter lite nya lager i typ hela motorn

Varför e man så dum när man vet om problemet med bensin i oljan
efter diverse misslyckad tuning, man tror att det är nog inte så mycke som läckt ner

Så ett klokt råd Byt olja offta å speciellt efter mapning/ bestyckning
det kan löna sig

Kan informera att E85 inte är ett dugg bättre att ha i oljan, förmodligen ännu sämre. 3st ramlager som snurrade efter att styrboxen flippade ut (vibrationer från att köra utan balansaxlar..) och sprutat in 1.5 liter E85 i min PSB Bonnie, och jag bytte ändå filter och olja innan jag startade den, hjälpte föga. När jag rev motorn luktade det sprit i en hel vecka fast den låg i bitar. 3 lagerläge hade krymt av värmen :huvet
Byggde ett arborrverktyg och borra upp dom igen, körde 2 repor och rev mtorn igen för att se hur det såg ut och allt var ok. Lagerna var lite blanka men inget alvarligt tycker jag. Den är ihop igen men inte körde mer, kanske på Onsdag.

Det enda minnet jag har av en turbo-Honda är killen från Sala som körde en turbo-blackbird och drog av kedjan och torskade motorblocket på ett Lazzat-race i Västerås för ett par år sen. Har inte sett nån annan kul Honda sen dess. Finns det några öht? :hihi

andersbrink skrev:
Det enda minnet jag har av en turbo-Honda är killen från Sala som körde en turbo-blackbird och drog av kedjan och torskade motorblocket på ett Lazzat-race i Västerås för ett par år sen. Har inte sett nån annan kul Honda sen dess. Finns det några öht? :hihi

Du ser...sån urkraft att kedjorna smäller av. Nädå..Honda ger överlag oftast mycket mindre hästar än sina konkurenter. Har allt haft mina duster med min oxå, men med 1bar funkar den fint.

andersbrink skrev:

Lustigkurre! :hoppskrat

Här nere i Bålsta åker en kompis framgångsrikt med sin turbobird, och det har inte varit minsta problem.
Måste mycket motvilligt erkänna att Suzuki rular när det kommer till effekt...
*muttrar* :gnissla

Men en vacker dag så... *utopiska drömmar om fornstora dar* :hihi

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage