Leo-Vince x3 till KTM 660 2006

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Hej! har mailat med en firma i tyskland och fråga om pipor som dem hade listat till en ktm 640 2006 passa en 660 och fick detta svar:

"the silencer fits for LC4 640SM - year 2005 + 2006 -
silencer is not EG/BE approved for KTM 660 year 2006 -"

Vad menar dem med det?

Tyskarna är väldigt noga med att ha godkännande nummer på en del saker men det är knappast du behöver bry dig om här hemma. Det är bara att beställa.
I Tyskland är man tvungen att regga in saker på sitt fordon som vi inte behöver göra här hemma ännu!

Vad ligger ett par Wings har du kollat det?
www.wings.si

Kommer inte åt min mail just nu! men wings va dyrare än leo-vince (kollade senast igår)

Leo: 4560kr inkl frakt
Wings: 5360kr inkl frakt

Allt räknat att euron ligger på 9.3kr

Aha, vad är det för utblås på Leo, tror det är 50mm på Wings m 2st buttpluggar en på 28mm & en på 32mm tror jag det var!

Bra fråga, vet faktiskt inte. Men det kommer med db-killers iaf.

Vet faktiskt inte hur det är på enkelmodellen m jag utgick på dubbla Wings jag köpte. Min 625 gick bäst med inga Db killers alls dvs 50mm utblås men då fick ju rallykammen jobba fullt ut, satan vad den drog.

Ok! tror jag köper leovince burkarna. Har inga planer på rallykam etc. Ev en ny fugge eller ombestyckning på befintlig och helsystem max.
//Patrik

Vet faktiskt inte hur det är på enkelmodellen m jag utgick på dubbla Wings jag köpte. Min 625 gick bäst med inga Db killers alls dvs 50mm utblås men då fick ju rallykammen jobba fullt ut, satan vad den drog.
Blir säkert 50mm om man tar ut hela insatsan. Hur mycket drog den då?

Ok! tror jag köper leovince burkarna. Har inga planer på rallykam etc. Ev en ny fugge eller ombestyckning på befintlig och helsystem max.
//Patrik

Känns ganska onödigt med att bytte förgasaren då den som sitter på är bra.

Blir säkert 50mm om man tar ut hela insatsan. Hur mycket drog den då?

Mmm vet inte om du menar soppaförbrukning eller men den drog över hela registret mkt bättre än med 32mm utblåsen. Visst det lät lite väl mkt men jäkla va fint den gick. Faaaaaaaaaaaaaan varför sålde jag 625! :huvet

Kör dem ca 28mm utblås på de moddade orig dämparna men det gick inte att jämföra. Dock så var det fruktansvärt stor skillnad när jag monterade tillbaka enkeldämpare "jupp sista rörstumpen var borta" jämfört med dubbeldämparna.
Så byter man kam så vill den kunna andas lite mer helt klart, är lite nyfiken hur mkt en portning gör på botten!

Last edited:
Vad vill du uppnå med det som du inte kan justera dig till med nya munstycken? (Har aldrig läst om nån som bytt fugge på en 660 förut)

Mmm vet inte om du menar soppaförbrukning eller men den drog över hela registret mkt bättre än med 32mm utblåsen. Visst det lät lite väl mkt men jäkla va fint den gick. Faaaaaaaaaaaaaan varför sålde jag 625! :huvet

Kör dem ca 28mm utblås på de moddade orig dämparna men det gick inte att jämföra. Dock så var det fruktansvärt stor skillnad när jag monterade tillbaka enkeldämpare "jupp sista rörstumpen var borta" jämfört med dubbeldämparna.
Så byter man kam så vill den kunna andas lite mer helt klart, är lite nyfiken hur mkt en portning gör på botten!

Haha ja som ni ser har jag inte planerat så mycket! va bra då vet jag att fuggen räcker till! =)
Tack!
/MVH
patrik

Ok lite offtopic nu.. Är ju sugen på en rallykam (diggade bottendraget på min gamla DR). Låter ju lite oroväckande om man måste ha dubbeldämpare för att få ut max av kammen..

Så det blev en 660.. Är du nöjd? Vi snackade ju lite förra sommaren och då var du inne på en Duke 2.

Last edited:
Om du menar mig så, ja jag är grymt nöjd med 660:in har dock inte hunnit köra så mycket men det ska väl bli nu, har ju r6:an kvar också.
Största anledningen till att det blev 660in va för att jag fick den till bra pris och så va det ju 05-06 modellen som är sååå grym ;D

Tjena!
Jag har åxå en 660 och undrar vilken firma du skall köp LeoVince från?
En undran jag har är vilket system låter bäst leo eller Wings?

Tjena!
Jag har åxå en 660 och undrar vilken firma du skall köp LeoVince från?
En undran jag har är vilket system låter bäst leo eller Wings?

Båda låter snarlika utan db-killer.

LeoVince följer det db-killers så att du kan plugga det vid besiktning och bankörningar.
Vet inte hur det är med wings?!

Nu var det ett tag sedan men sist jag kollade så är leo vince systemet tungt! Faktiskt tyngre än orginaldämparna!
Värt att veta om man anser att vikten är viktig...

Jaha, fan kasnke ska kolla det då så dem inte väger bly.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back