Leo vince slipon

knetulf

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
BMW S1000RR
Tja!!
Satte dit slip on igår och började fundera på om det är godkänt som det är, för är det det så lär jag bli besviken på ljudet. Nu till min fråga då, någon som har ett sånt slipon om det låter gutt som det är eller om man måste ta bort den insatsen i burken, den är ju bara fäst med en skruv.
Kan ju inte provlyssna hojen eftersom jag har ett stendött batteri :mad:
Mitt nya batteri kommer inte förrän i slutet på veckan.

Det ante mig faktiskt. Kör du så eller? Det låter inte för mkt? Eller förresten kan det det ;)
Vet du om det är godkänt som det är med insats i då förstås hos besiktningen?

Det ante mig faktiskt. Kör du så eller? Det låter inte för mkt? Eller förresten kan det det ;)

Hade Leo-Vince slip-on på min CBF 1000, det lät riktigt sjyst med insatserna i och man ska enligt uppgift kunna besiktiga hojen med dessa. Men det är klart du ska testa att ta ur insatserna också :tummenupp

:tummenupp det kommer att låta mulligare när du kört några kilometer och slip on:et börjar få lite temp:tummenupp vad e det för material förresten, köpte ett leo v i titan till syrrans hornet och det låter faktiskt riktigt skönt när det börjar bli varmt

Tjena

Jag har oxå Leo Vince på min pärla.
Ta bort insatsen, det gör grym skillnad.

När du ska besiktiga, är det bara att skruva in insatsen, så kommer du (med största sannolikhet) att klara dig, det gjorde jag.

Ha de gött

Jag körde så på min förra hoj.. När insatsen är i så ska den klara ljudkraven... Jag håller på att modifiera min bakdel så jag kan sätta -07 ans blås på en -05.. De snygga blåsen finns inte till R1 -05...

Det sitter en skruv längst bak på dämparen men den sitter ju inte i insatsen som jag trodde. Hur får man ut insatsen då?
Kan tänka mig att det gör grym skillnad. :yoparty

Har aleo vince helsystem i rostfritt med titanium burk med insatsen i och den låter skønt spesielt på høga varv, och behagligt dovt på låga varv..ingenting slår titan i ljud enligt mig..

Har aleo vince helsystem i rostfritt med titanium burk med insatsen i och den låter skønt spesielt på høga varv, och behagligt dovt på låga varv..ingenting slår titan i ljud enligt mig..

KOLFIBER!!!

:) :tummenupp :tungan

Glöm bara inte att skruva dit skruven fast insatsen är borta, blir ett vinande/kvittrande ljud annars... (i alla fall på vissa bågar)

Blir som en visselpipa...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...