Leo Vince slipon (suzuki gsr) - jag får inte bort db killern!!

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hej!
Har just fått min slipon, och har ingen aning hur jag öppnar skruven till db killern. Någon med liknande problem?

Skruven ser ut som en skruv med - ända, men år slipad så att man kan endast stänga, inte öppna. Svårt att förklara men någon med likadan vet vad jag snackar om.

// Clown

Heh nä det är nog en skruv med gängor, fastsvetsad mutter på andra sidan... Ja kan ta ett foto så förklarar det kanske lite mera.

Tja, tog den nu med spänntång.. Men verkligen mystiskt att de ska vara på de viset.

Tja, tog den nu med spänntång.. Men verkligen mystiskt att de ska vara på de viset.

Det ar en s.k. sakerhetsskruv, som ar gjord for att man endast ska kunna dra at den, inte slappa den. Ser man en san sa finns det oftast en tanke bakom...sitter ibland pa maskinluckor mm som sitter pa plats som skydd. Men bra att du fick loss den!

Jepp lite det jag gissade, men det är så roligt tycker jag, den finns där, men man ska inte ta bort den. nåmen svetsa fast de då?:P
Iofs. så är sliponen INTE godkänd utan db killer, godkänd med. Kanske det är tanken bakom det?

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda