Leo Vince Slipon, är dom bra eller?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Satt ett på hojen när jag köpte den (R1 -01)
Nån som vet om dom är bra eller kass? Ger dom mer effekt eller? Satt även k&n filter på.

Skön hoj iaf. :tummenupp

Hur är ljudet? Jag letar efter ett slip-on till Fazern och tar tacksamt emot alla tips jag kan få :)

Det är ganska tyst. Tycker personligen att det inte ska leva om för mycket, men det ska ändå höras. Låter ganska likt Akrapovics slipon. Sen dämpar väl Exup:en ljudet på lägre varv. Så jag är nöjd över ljudet. :tummenupp

Har ett själv...och lixom andra jag vet som har ett LeoV...så var de enkla att montera..grym passform...och märkte även av effektskillnad på låga- och mellanregistret...ljudet är grymt :rock

Även jag har ett par Leo kannor på min nya SV :tummenupp Funkar fint plus ett grymt ljud.

Mell skrev:
Det är ganska tyst. Tycker personligen att det inte ska leva om för mycket, men det ska ändå höras. Låter ganska likt Akrapovics slipon. Sen dämpar väl Exup:en ljudet på lägre varv. Så jag är nöjd över ljudet. :tummenupp

håller med om att Leo Vinci är ett bra slipon men jag kan lova dig att Leo Vinci inte kommer i närheten av det hysteriska vrål som uppstår då man vrider på rullen när man har ett Acrapovic slipon... :skrämd

Polaren besiktade med ett Akra helsystem. Klarade det precis, så dom vrålar inte speciellt hysteriskt...

Funkar bra på min Fazer, klarade besiktningen också utan problem. Samt att det blir ett skönt muller (dock på en 600:a) en annan fördel blev att nu kan man ta bort händerna ifrån styret, utan att hojen ska gå till höger. :)

Mell skrev:
Polaren besiktade med ett Akra helsystem. Klarade det precis, så dom vrålar inte speciellt hysteriskt...

nu menade jag att om man har ett Acrapovic system eller slipon på en 900:a eller mer och gör ett riktigt gaspådrag upp till 9-10000 varv så nog vrålar det alltid.......om man inte är hörselskadad då sen innan... :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!