Leo Vince Slip on?

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Del över till Leo Vince nån som vet?

Monterade ett Leo Vince slip igår men fanns några delar över bla en bricka med flera hål i som såg ut så här vad är det och måste den också monteras?

leovinceringsq6.jpg

Last edited:
Hej!
Blev också fundersam över den brickan så jag mailade Leovince USA för ca 6 mån sen.
Jag kommer inte ihåg va dom sa att den va till för, men att dom sa att jag inte behöver den minns jag.
Så den kan du glömma!!

Hej!
Blev också fundersam över den brickan så jag mailade Leovince USA för ca 6 mån sen.
Jag kommer inte ihåg va dom sa att den va till för, men att dom sa att jag inte behöver den minns jag.
Så den kan du glömma!!

Ok tack för det snabba svaret, men konstigt attt de tillverkar saker som inte behövs.:confused:

Hej!
Synd att jag inte kommer ihåg vad dom skrev men det var logiskt det dom sa.
Om man bytte hela systemet så behövdes den eller något sånt!!!
Så du behöver inte oroa dig,om du endast byter slippar så behövs den inte!
Annars maila själv och fråga.

Kan det inte vara en insatts som är till för att dämpa ljudet:va jag fick ett antal insattser till mitt leo vince slip on för att reglera ljudnivån.

Kan det inte vara en insatts som är till för att dämpa ljudet:va jag fick ett antal insattser till mitt leo vince slip on för att reglera ljudnivån.

Jag tänkte precis samma sak men till mina Leo Vince så var det ett rör (ca 10 cm) som man skruvade fast.

Kanske är en väldigt annorlunda DB-killer i så fall med ett grymt motstånd :va

Jag tänkte precis samma sak men till mina Leo Vince så var det ett rör (ca 10 cm) som man skruvade fast.

Kanske är en väldigt annorlunda DB-killer i så fall med ett grymt motstånd :va

Precis, det är rör på dem olika insattserna med en bricka i ena ändan, ju längre rör, ju mer dämpat ljud och tvärt om, men jag antar att bricka som trådskaparen menar kan vara nån slags DB-killer.

fick åxå en massa småskruvar och en likadan bricka över när jag meckade dit mitt leo igår kväll. Lika fundersamm som ni va det kan vara.

Jag köpte ett helsystem til min hoj och fick också med den brickan men det stod inget i instruktionerna om att den skulle användas

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti