Leo Vince (DBKiller) HJÄLP?

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Jag har ett litet problem.. Har nyss köpt ny mc, en kawa Z1000 med dubbelpipat Leo Vince SBK system.. Han jag köpte det av sa att det va db killers med i en låda som jag fick med diverse orginal delar. Jag kikade i den nu 1 vecka efter och hittade inga rör???

Jag ringe han, och han sa att det var några vajrar där i. Han visste inte så noga. Ägaren innan han sa att de var dem. Isåfall hur får man på dem inann besiktningen.. Hittade inget på nätet. Så skulle vara tacksam för lite hjälp.

Lägger med en bild på en av vajrarna här. Och bild på hoj med system finns på min sida???
 

Bifogat

  • vajer.jpg
    vajer.jpg
    187.6 KB · Visningar: 254

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hehe det där är ingen db-killer.

En db-killer består av en rörstump som du sätter i utblåset på ljuddämparen för att minska dess diameter.
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Tänkte det. Men vad kan det vara för vajrar jag fått med då?? Har 2 st.
Men det verkade lugnt.. Han sa att han skulle pröjsa nya till mig om det inte var några DB-Killers.

Någon som vet var det finns o köpa?? Har varit inne på Leovince.com men fattar fan inte sidan :)
 

Zlange

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2009
Ort
Lund
Hoj
xs400 Cafe
Är det inte kopplings och/eller bromsvajrar??? :va

db killer ser ut så här:
DBKillParticolare.jpg
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Tycker också att det ser ut och kunna vara det.. Styret e bytt innan så vem vet? Jag fattar fan inte mig på detta... Och vad jag än söker på så hittar jag inte en sida man kan köpa nya på ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
 

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Köpte dBkillers till mina LeoVince, kostade över 400:- styck.:skrämd
Men hojen gick genom besiktningen, alltid någon tröst.

Köpte dom hos min lokala hojhandlare.
 
Last edited:

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
OK nice. Men var fasiken hittade du dem.. SKulle vara tacksam över en adress eller nått? :confused:
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Vajrarna är till org systemet som har spjäll som öppnas av en servomotor som vajrarna ansluts till (sitter ofta nära batteriet eller under tanken) ,förbättrar vridmomentet på låg/mellan register.

/Nitrous
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag har använt Alienmoto universal db killer. funkade kanon. fast jag modifierade min lite. i stället för M6 bulten som följer med (Det är tänkt att man skall borra hål i slutröret o dra fast DB killern med en.) I stället så borrade jag 2 nya hål som jag gängade och drog i 2 korta bultar så kunde jag spänna fast min DB killer utan o göra någon åverkan på avgassystemet
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Jag har använt Alienmoto universal db killer. funkade kanon. fast jag modifierade min lite. i stället för M6 bulten som följer med (Det är tänkt att man skall borra hål i slutröret o dra fast DB killern med en.) I stället så borrade jag 2 nya hål som jag gängade och drog i 2 korta bultar så kunde jag spänna fast min DB killer utan o göra någon åverkan på avgassystemet

Det finns redan hål + skruv för DK-Killers. Saknas bara killers :)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Antar att Göta är i Göteborg... annars om det är i närheten av 08-land så har jag ett par du kan få låna till besiktning, låter så mesigt med de i. :gnissla

S-racing.se lär ju ha annars och kan säkert ordna avhämtning eller snabb leverans i Götet.
 

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Hemma hos mig.
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Antar att Göta är i Göteborg... annars om det är i närheten av 08-land så har jag ett par du kan få låna till besiktning, låter så mesigt med de i. :gnissla

S-racing.se lär ju ha annars och kan säkert ordna avhämtning eller snabb leverans i Götet.

Sjysst o erbjuda den servicen. Men Göta ligger i Lilla Edets kommun ca 5 mil norr om GBG. S-racing säger du. Kan ju höra med dem, är bara 30 min härifrån med bil till S-racing :)
 

Ulfster

Wolfman
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1
Finns även universal killer på Lelles som dom kan skicka, kostar 49,- pix!! Köpte till min Acra pipa och verkar funka ok, visar sig på mantorp där dom tydligen ska vara riktigt griniga har jag hört;)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
men på bana mäter de vid förbikörning, på bilprovningen är det väl 1m avstånd och 5000 varv
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top