Lelleveckan-09

:rofl , får någon slags känsla av att det har blivit en riktig bläcka kongo! Känns som kamraterna har en viss ironi i sina posts :hihi !
 
:rofl , får någon slags känsla av att det har blivit en riktig bläcka kongo! Känns som kamraterna har en viss ironi i sina posts :hihi !
EN "Värmlandsgrogg" och benen löd inte, BOKSTAVLIGEN!
Jag var klar i huvudet men KUNDE inte gå eller stå, har verkligen aldrig varit med om det förr, och då har jag haft många fyllor, hehe

Så , I'll pass the next round...
 
*LOL*, jävligt konstigt det där med värmlandsprylar! För mig blir det också grymt yrt varje år i Höljes på ralycross em och Svenska. Man ska inte ta emot något av dom :D :yoparty ! Men dom är jäkligt härliga människor!
 
Boendet e redan fixat...vi syns därnere
 
En dum fråga kanske... men var ligger Rörken och pumpen?
Har bara bott i Uppsala i tre år och kommer ta kortet i sommar så vore kul att kunna träffa likasinnade :)
 
Affe kanske inte ska vara den som raljerar om andras värmlandsgroggande, han har ju själv inmundigat den mämnda drycken med ... hmm... resultat.:hihi




Kan inte annat än hålla med... :yoparty
AHA så det är Affe som bytt namn, då är jag med, Ja även Herr Alf fick smaka på Värmlandsgroggens vedermödor!






Någon mer än jag som är SJUKT åksugen nu??:gnissla
 
AHA så det är Affe som bytt namn, då är jag med, Ja även Herr Alf fick smaka på Värmlandsgroggens vedermödor!

Nja inte var jag nykter på Lelleträffen :fyllisar

men Herr Taz syftar nog på en grillkväll hemma hos SteffoXL och dam då jag skulle "ta det lugnt" för att jag skulle göra något dagen efter. Kvällen slutade med att jag vann guldkapsylen tack vare Taz lömska värmlandsgroggar.... :dricka


Någon mer än jag som är SJUKT åksugen nu??:gnissla
Jag är faktiskt inte speciellt åksugen än pga att det är FÖR kallt!!

Det skulle vara skönt att få hojen körklar igen. (efter en högflygande highsider på Mantorp i höstas) Kåporna ska lagas och sedan lackas när det blir lite varmare ute. Diverse saker som gick sönder ska bytas, sen väntar jag på att få tillbaka min kitt-oljekylare från racerapairs som jag aldrig fick betalt för 2 somrar sen.
 
Last edited:
En dum fråga kanske... men var ligger Rörken och pumpen?
Har bara bott i Uppsala i tre år och kommer ta kortet i sommar så vore kul att kunna träffa likasinnade :)

"Pumpen" är den gamla gjutjärnspumpen som finns på Fyristorg, mellan Nybron och Domkyrkan. Hojparkeringen 5 m bort har varit samlingsplats för motorcyklister "i alla tider".
Här finns en karta till turistinformationen tvärs över gatan.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...8Ttpg%3d%3d&vad=Turistinformation&var=Uppsala
 
Nja inte var jag nykter på Lelleträffen :fyllisar

men Herr Taz syftar nog på en grillkväll hemma hos SteffoXL och dam då jag skulle "ta det lugnt" för att jag skulle göra något dagen efter. Kvällen slutade med att jag vann guldkapsylen tack vare Taz lömska värmlandsgroggar.... :dricka
Ahh! Die berömde Guldkapschyyl jah!!:fyllisar
Det uttrycket myntades i mitten på 90 och lever än, härligt!
 
Kör man hoj SKA man bara åka på lelleveckan. Förstår inte hur man kan missa den som hojåkare :tummenupp sommarns höjdpunkt.

Har själv viktiga skäl till att den missas denna sommar, barn nr 2 väntas komma 17 juni, hojen såld av samma anledning.

riktigt riktigt kul träff som jag hoppas fler åker på!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top