Lelles

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Lelles Leveranstider

:mad: Är det nån mer än jag som fortfarande väntar på delar från Lelles som köptes på mässan i Januari, Prylarna är dessutom betalade i förskott där? :huvet
Snart ringer jag PlusSverker! Nån mer som vill va me?

Last edited:
finnpower skrev:
:mad: Är det nån mer än jag som fortfarande väntar på delar från Lelles som köptes på mässan i Januari, Prylarna är dessutom betalade i förskott där? :huvet

Har fått mina för läääänge sen.....
Det tog mellan en och två veckor att få det hemskickat har jag för mig

Vad har du beställt för nåt?

NoLimit skrev:
Har fått mina för läääänge sen.....
Det tog mellan en och två veckor att få det hemskickat har jag för mig

Vad har du beställt för nåt?
Ett visir, Stövlarna jag också köpte fick jag på 14 dar, jag har ringt dom flera gånger och dom har inte grejorna hemma, hur kan man då ha mage i sig att ta förskottsbetalt?

finnpower skrev:
Ett visir, Stövlarna jag också köpte fick jag på 14 dar, jag har ringt dom flera gånger och dom har inte grejorna hemma, hur kan man då ha mage i sig att ta förskottsbetalt?
Lelles klarar inte av att hantera beställningsvaror... trodde det var allmänt känt vid dagsläget. :/

Beställ ALDRIG från Lelles.
Åk DIT och köp, inget annat :)
Har aldrig blivit besviken när jag varit där och handlat, däremot beställde jag stövlar på en mässa för något år sedan. Bad idea :rolleyes:

finnpower skrev:

Beställde också stövlar som jag fick efter knappt 14 dagar. Stod det inte nåt om typ "normal leveranstid" på beställningslappen som du lämnade? Kan ju inte tänka mig att denna leveranstid är, hmmm får se nu.....snart två och en halv månad? Har ni inte kommit överrens om något annat så har dom ju i så fall inte hållt sin del av avtalet, dvs skickat varorna till dig på överrenskommen tid.

Det är nämligen så att "säljaren är skyldig att hålla sådant lager att han kan infria gjorda löften". Situationer som denna du beskrev gör att du som kund därför har den fulla rätten att göra sk täckningsköp , dvs köpa varan hos någon annan och sedan debitera företaget för mellanskillnaden. :fakta

Även om du inte tänkt göra detta, så kan det i alla fall vara bra att veta hur det ligger till med dina rättigheter nästa gång du pratar med dom. Det gör att man alltid kan sätta lite bättre press på de man har att göra med!

gör så här istället ni som väntar å väntar: beställ från england istället! priserna är ungerfärligen desamma, men oftast billigare. oftast kostar varan like mkt i england INKL frakt. beställ via nätet och du får grejerna inom 5-6 dagar. De verkar var bättre på att ha sakerna hemma som de annonserar om, plus att de skickar oftast samma dag...

jag har köpt ALLT utom mitt ställ från england. stället kom från lelles. fick vänta 5 veckor på något som de HADE HEMMA! bara att lill-damen som svarade hela tiden hade min order i handen varje gång men la den aldrig i facket "beställda varor" så den låg i ett annat fack. bad sen å få tala med the old lady som löste det hela genom att säga, "den ligger i fel hög, jag skickar den nu så får du den imon"

sverige är så fruktanvärt dåliga på snabb leverans, över lag! Gäller det mesta faktiskt...

ja, slutdisskuterat då...

finnpower skrev:

Jag väntar på min hjälm som de skulle skickat i måndags, när jag ringde igår hade de fortfarande inte ens fått den trots att de lovat att den skulle gå iväg senast tisdag. Och jag har redan pyntat drygt 4000

Jag tror att nån på Lelles läser vad som skrivs här på sporthoj, när jag kom hem i går så låg det en kreditfaktura och pengar tillbaka för visiret inklistrat i ett kuvert med motiveringen att dom restade från sin leverantör, för det kan väl inte vara att jag nämnde Sverker i mitt förra inlägg.

finnpower skrev:
Jag tror att nån på Lelles läser vad som skrivs här på sporthoj, när jag kom hem i går så låg det en kreditfaktura och pengar tillbaka för visiret inklistrat i ett kuvert med motiveringen att dom restade från sin leverantör, för det kan väl inte vara att jag nämnde Sverker i mitt förra inlägg.

Det löste sig till slut :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...