Lelles ?

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Tjackade en hoj från Lelles i våras. Å nu till grejen att jag måste göra 100 mila servicen. Har försökt höra av mig 7 miljoner gånger men jag får fan ALDRIG nåt svar. Nu behövs servicen göras omgående, vad fan ska man göra ?

Vill inte göra servicen någon annanstans då jag har blivit lovad montering /skjustering för ett slipon jag tjackat.

Nirre skrev:
2315616 Tjackade en hoj från Lelles i våras. Å nu till grejen att jag måste göra 100 mila servicen. Har försökt höra av mig 7 miljoner gånger men jag får fan ALDRIG nåt svar. Nu behövs servicen göras omgående, vad fan ska man göra ?

Vill inte göra servicen någon annanstans då jag har blivit lovad montering /skjustering för ett slipon jag tjackat.

Åk dit! ta med dig hojjen och ställ den utanför :)

Skit i de dryga jäklarna, gör den nån annanstans där de sätter värde på dig, det gjorde jag.

Det är mitten av Juli, har ni hört talas om högsäsong...

Affe_R1 skrev:
2315706 Det är mitten av Juli, har ni hört talas om högsäsong...
Oavsett om det är högsäsong eller inte så borde man kunna boka tid. Sedan om det blir först om någon vecka är en annan sak...

AlexH skrev:
2315726 Oavsett om det är högsäsong eller inte så borde man kunna boka tid. Sedan om det blir först om någon vecka är en annan sak...
Jo det har du rätt i...

Nu bor jag ju på orten och svängde förbi där igår för att kika lite,
men det var så mycket folk där att jag åkte hem igen... Jag kanske e kinkig
Det jag ville säga är att medan andra firmor har lite mer under högsäsongen,
så går det inte att jämföra hur mycket folk det är som "vallfärdar" till Lelles..

Mitt tips är att åka dit, det är ju inte så långt från Stockholm till Uppsala
och det finns ju några roliga vägar där imellan. :tummenupp

"Vill inte göra servicen någon annanstans "......... Du har ju redan bestämt dig för Lelles. Vad är problemet? Lelles lever endast upp till sitt rykte. Ta extrajobben senare. Får du ingen respons hos Lelles kan generalagenten säkert hjälpa dig att finna service.

De måste vara jäkligt bra och med nöjda (återkommande?) kunder när det är helfullt med folk där och ingen hinner svara i luren. :hihi Själv minns jag bara alla postordermissar, (skickat moppedrev när man skall ha till mc, osv.)
Men åker man dit på besök när det är 'lågtrafik' är de nog en bra shop.

Last edited:
Dom På lelles värdesätter knappt några om man inte har en hd eller nått annat dyrt.. Under min moppe tid va jag där 8 gånger med samma hjul och dom sa vi fixar det tills imorgon.. men inte fan gjorde dom det. Jag tycker du ska åka dit ställa dig utanför verkstaden gå in i verkstan och säga till här serva den här nu jag skiter i vad ni säger jag köpte den här serva NU! det borde funka:D

Affe_R1 skrev:
2315706 Det är mitten av Juli, har ni hört talas om högsäsong...

Ja visst fan ! Det går bara att serva hojar på vintern, då väntar jag!

Sälj inte mer hojar än vad ni klarar av eller skaffa mer personal för fan!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back