Lelles rekommendationstabell för hjullager?

• Thread starter Thread starter Jokela
  • Start date Start date

Jokela

Guest
Var hos Lelles förra veckan och handlade lager till mitt bakhjul. Nu till min förargelse så passar dem inte. Killen som hjälpte mig gick efter deras rekommendationstabell till en Yamaha Tunderace. Han har gett mig rätt enligt tabellen men ändå så är det fel? Dum som man var så hade man inte med sig det gamla.

Någon som varit med något liknande med deras "rekommendationer"?

Någon ägare till en Thunderace här på forumet som vet måtten? Mitt lager som jag ska ha är 52 x 28 x 12 ( Yttre diameter x Inre diameter x bredd ), det jag fick av Lelles är 52 x 25 x 15.

Ska ta kontakt med Lelles imorgon och se vad som gått snett...känns som hojen aldrig kommer bli färdig :(

Tvatta det gamla lagret så står nummeret på den yttra ringen, sen går du til en skf handlare och kjøper!

Jo, jag ska till Momentum imorgon och beställa, huvudsaken med tråden var att kolla om det fanns flera fel i rekommendationstabellen som Lelle´s har på sin sida.

Suck, idag kom packboxsatsen från Lelle´s som dom inte hade på lager när jag var där. Tror ni det var rätt? Nope.... :huvet

Deras tabell är FEL. Fattar inte vem fan som har knåpat ihop den...

Ang. Lelles. Jag väntar fortfarande på grejor som jag redan betalade på Mässan i GBG i Januari, Jag funderar på att ringa plus-Sverker för det luktar bedrägeri att sälja och ta betalt för nåt man inte ens har på lager.
Det verkar som vi kunder agerar bank åt Lelles faktiskt.

finnpower skrev:
Ang. Lelles. Jag väntar fortfarande på grejor som jag redan betalade på Mässan i GBG i Januari, Jag funderar på att ringa plus-Sverker för det luktar bedrägeri att sälja och ta betalt för nåt man inte ens har på lager.
Det verkar som vi kunder agerar bank åt Lelles faktiskt.

Jag beställde en katalog därifrån för ~20år sedan, tror ni att jag fått den ännu?
Lelles finns inte med i min ordlista längre iaf.

:kocko Har varit med om liknande när jag skulle ha tändstift till min aprilia! Lelles rekomendationstabell stämde inte för fem öre!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan