Lelles MC, vilket d****a skämt

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag åkte upp vid ett tillfälle.. Fanns några hyffsade priser, men riktigt dålig service.

Så jag åkte till mc boden (ringde påvägen dit), fick svinbra service, å dom höll öppet en extra halvtimme för min skull för att allt skulle bli med rätt strl mm mm. Detta va 06, köpte allt nytt, dagen innan jag skulle hämta en hoj i norrland.

spyke skinnställ, shoei raid hjälm med svart visir, stövlar, handskar, buff, ryggplatta. regnöverdrag till överdelen..och ngt mer, priset landa på typ 14, allt som allt med rabbat på ett par lax, och ensam i butiken med 2 i personalen som stanna kvar efter stängning :tummenupp

Lelles.....

Men oj!! Var ska jag köpa mitt drivpaket som jag behöver till i vår då? Några tips??:confused:

Instämmer i klagokören, mycket dålig service i butiken. Kommer aldrig mer att handla där, avråder även folk som tänker göra det.

Ett undantag är då jag för ca. 10 år sedan handlade lite saker över postorder och fick rätt grejjer hemskickade, dessutom behövde jag bara betala dem en gång!! :D

Nån borde väl ha numret hem till Lelle-gubben?
Bara att lägga upp det här så får var och en ringa som behöver reda ut sina affärer.
Det borde vara ett litet straff för Lelle som inte kan delegera ordentligt och styra upp rutinerna i bolaget ;)

Tänkte bara klargöra några saker ang. betalningsanmärkningar.

Man får ingen anmärkning om man bestrider inom den tid som anges i kravet från fogde/inkasso.

Ditt bestridande skickas tillbaka till den som kräver dig och han måste gå till domstol, det blir tvistemål och förlorar du även här så får du inte heller då någon anmärkning om du betalar på utsatt tid.

Betalningsanmärkning ges till de som brister i betalning eller helt enkelt skiter i att betala utan att bestrida.

Så följer man bara regelverket är det ofarligt att kriga om en faktura, du riskerar aldrig att få någon anmärkning.

Vafan, hur dumma är vissa? Ni blir fett svikna av dem på postorder o nu "handlar ni enbart över disk av dem"

Jag skulle FAN inte handla där alls!
Dessutom skulle jag starkt avråda alla jag känner från att handla av en firma som misskött sig så grovt!

Ja, jag blev fett besviken på hur deras postorder funkar, nu vet jag det. Men jag tycker Lelles funkar kanon om man är på plats och köper över disk. Vad är då problemet? :va

Har dock bara fått dålig respons från Samsmotor, gjorde en förfrågan på kolvbultsclips hos dom, svaret efter 1.5 v blev att dom måste ha ramnr för att kunna kolla upp om dom har grejorna med motiveringen att de e svårt med gamla hojar (Kawa -77a) men dom kunde gärna köpa hojen ist med motiveringen att de var nog lika bra att skrota skitet:confused:

Så jag ringde till en bröderna hörbergs (kawa) o frågade om dom kunde ha clips till min gamla hoj?
Han: jag ska se, Hmm, visst har 10st, kostar 20 spänn
Jag: jippi, då ska vi se, 10 gånger 20 = 200kr de va billigt o bra sade jag
han: Nää, 20kr för alla 10 clipsen
jag: :tuttar
Han: sätt in 30kr på vårt konto så skickar jag hem det till dig i ett kuvert

3 dagar senare låg det 10 kolvbultsclips i en liten Kawasaki originalpåse, i min brevlåda.:yoparty

Trevligare människor än dom på de stället har jag knappt träffat på i denna bransch, kan ju bero på mitt storhandlande där som uppgått till 20 kr, :näsblod

Jag bor några hundra meter från br hörbergs fågelvägen,
Ditt bemötande beror på VEM som svarar och dennes humör.

Men överlag måste jag nog säga att de ändå trots allt är bättre en genomsnittet.

Räcker att kolla 30 meter från br hörbergs där en annan mc firma ligger,
säger inte namnet på den eftersom det är ägarens namn och det vore att ta i.

Men han slickar röven på kunder som köper hoj tills huden får skrapsår för tungan blir torr,
Sen om kunden köper nästa hoj någonannanstans eller begagnad,
då finns man inte längre, då hälsar han inte som han gjorde hela tiden innan
och kollar inte på en.

OBS. jag har inte själv köpt hoj där, bara mindre saker som däck, innerslang, oljor etc.
Och de kunder som bara köper sånt, ignoreras oftast.

Jävla sätt, men måste man ha grejerna så måste man.

Alla MC-handlare är skit, ska vi starta firma någon? :rolleyes:

Lite exempel från bröderna hörbergs.

Yngre och okunniga blir gärna idiotförklarade genom att det frågas vadfan man ska med den prylen till.

Å andra sidan så har man fått erbjudande om provkörning av zx10r -07
och då var jag 18 år gammal. (körde aldrig dock, ångrar jag, har inte A-kort för stunden :P )

Och en annan gång behövde jag en mutter till en kinesisk hjulaxel med skumma mått på gängorna, då gängade dom om en mutter till mig på en minut och tog typ 10 spänn.

Så visst dom är bra ibland, Dock får dom slipa på säljtekniken,
om du ser detta FlyKay ;) :D

behöver nog inte säga vad jag menar, tror inte du kommer ihåg det ändå :)

Last edited:
Ring omedelbar till kronofogden och bestrid fakturan, då kommer det ingen prick sålänge ärendet inte är avgjort i domstol.
bums!

Bestrid fakturan/påminnelsen/kravet, men gör det ALLTID skriftligt, och det INNAN betalningen skall vara dem tillhanda.

Har det gått så långt som till Kronofogden, så går det INTE att bestrida det muntligt! Måste ALLTID vara skriftligt!!

Någon registrering i UC lr motsvarande sker inte för privatperson förrän ärendet är avgjort!!

Vid bestridande räcker det med att du skriver följande: Bestrider härmed faktura (datum-fakturanummer och belopp) i sin helhet.

(Datum och underskrift)

DET RÄCKER!!

Är det bara jag som har bra erfarenheter av Lelles? Har visserligen bara beställt där en gång men jag fick det jag beställde och blilligt blev det.

Är det bara jag som har bra erfarenheter av Lelles? Har visserligen bara beställt där en gång men jag fick det jag beställde och blilligt blev det.

Postorder har man hört skräckhistorier om, har ingen egen erfarenhet.
Jag har bara haft med Ragnar (KTM) att göra och det har funkat ok. Bra kille, men med för mycket på sitt skrivbord, intentionen finns där utan tvekan men ibland räcker nog inte timmarna till.

Måste haft tur ,har beställt några ggr till KTM:en inga probs allt stämde å snabb lev. Får väl kanske kolla efter någon annan lev. nu för denna tråd verkar inte båda gott......

Har bara bra erfarenheter av Lelles, har iof bara handl över disk. Perra är som lugnet själv.

Jag köpte en Hjälm för några år sen.
Beställde en "Röd" men fick hem en "Vit"... :mad:
Ringde "Anita" och hon bad mej skicka tillbaks den
felaktiga så skulle hon skicka den "Röda".
Tog 1 vecka.. sen kom den på posten.

Hon hade till och med bifogat ett kuvert med
några 20:or för frakten som jag fick lägga ut. :tummenupp

Så det slutade ju bra... men men.... det var ju inte rätt från början... he he..

Tänkte bara klargöra några saker ang. betalningsanmärkningar.

Man får ingen anmärkning om man bestrider inom den tid som anges i kravet från fogde/inkasso.

.

Jo, problemet var just att de skickade även påminnelse nr.2 till fel adress (1:a påminnelsen har jag inte ens sett) och då det är 1,5 år sedan vi flyttade fungerar inte eftersändningen längre. Så påminnelse nr.2 var redan 10+ dagar gammal innan jag fick den...

Skickade dom påminnelse på hela beloppet?
(grejor och allt)
Eller på typ 200?
För dom skriver såhär;

Då har du svårt att få rätt, om det är på det dom kräver.

Att du skulle få betala för grejer som du inte fått är bara befängt...

Det var hela beloppet.
Samt att de skickade paketet till fel adress så jag tänker inte betala något för outlösta paket.

Last edited:
Jag har bara handlat delar över disken + kläder i butiken, och då har det inte varit några konstigheter.

Postorder från Lelles har jag ingen erfarenhet av.
Men jag tror nog (efter att ha läst tråden) att jag handlar på plats även i fortsättningen.

Nu har det "löst" sig.

Jag fick tag på Lelle och fick en förklaring på hur detta kunde hända:

-"Hur kan ni skicka en påminnelse på en order som är skickad mot postförskott, jag kan ju inte plocka ut varorna om jag inte har betalat"

-"Posten slarvar så mycket, det händer att de lämnar ut paket utan att ta betalt" (Hm, borde inte posten kunna spåra om paketet blivit utlämnat :va )

Samt förklaring till hur det kan stå en adress på orderbekräftelsen men att varan skickas till en annan (gammal) adress var följande:

-"Vi vill inte lägga ut vårt affärssystem på nätet, så vi har 2st kundregister, när en order läggs på webben skickas ett mail till ordermottagningen med beställningen, denna knappas sedan manuellt in i affärssystemet".

...knappas sedan manuellt... här finns förklaringen till varför det så ofta blir fel när man handlar via webben från Lelles.

Så här finns en affärsmöjlighet i.o.m "Vi vill inte lägga ut vårt affärssystem på nätet", det finns många fina lösningar på detta.

Lelle ville dock inte skicka en bekräftelse eller kreditering på fakturan, jag fick helt enkelt lita på hans ord att han "ordnar detta".

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey