Lelles MC "LELLE" SKJUTEN vid rånförsök?

Grovt rån. En 74-årig man och hans hund blev straxt efter midnatt skottskadade i samband med ett grovt rån utanför sin bostad på Heimdalsvägen i Uppsala.

Mannen som är ägare till butiken Lelles MC på Nymansgatan och dennes hustru kom hem till bostaden straxt efter midnatt då man haft kvällsöppet i sin butik. När paret klev ur sin bil blev de hotade av en ensam gärningsman som ville ha pengar. Gärningsmannen försvann från platsen troligen på en moped. Han kom inte över några kontanter.

Mannen fördes till Akademiska sjukhuset och hunden transporterades till djursjukhuset SLU i Uppsala.

Gärningsmannen beskrivs vara 170 -180 cm lång, smal kroppsbyggnad, Han var iklädd mörka kläder och hade en mask eller luva för ansiktet.

Christer Nordström
poliskommissarie/presstalesman
Polismyndigheten
i Uppsala län
Informationsenheten
Telefon: 010-567 70 51. Mobil 070-582 83 91

Organisation
Polismyndigheten i Uppsala län

http://www.polisen.se/Varmland/Aktuellt/Handelser/Uppsala-lan/2012-10-26-0015-Ran-vapnat-Uppsala/

fyfan, alla som känner lelle vet ju att han hellre tar ett skott än att ge en sketen rånare pengar

måste vara nån riktig klåpare som inte alls har koll på nåt

:kulspruta RÅNARE

Hoppas han kryar på sig.
Vi tappar ju en del handlare men det där e fan på fel sätt!

Rövhåleri på hög nivå.
Lelle är en gammal man och en legendar.
Förmodligen hade han kassan från kvällsförsäljningen med sig, men jag tror inte att det kan vara så mycket pengar.
Det fåtal som använder kontanter under timmarna efter bankens stängning kan inte generera något större byte.
Hoppas att han repar sig.

Fy fan, att råna en gammal man utanför hans eget hem.. Och vara så feg att man tar med sig skjutvapen också.. Hoppas att de som finns runt omkring Lelle stöttar honom så att han kan repa sig efter detta.. Blev illa berörd när jag läste detta..

:mad::mad::mad:
Den som gjort detta muckar gräl med alla bikers i sverige...

.

Hur jävla modig är man om man drar vapen emot en 74 åring?
Hoppas dom tar honom och överlämnar honom till mc kollektivet!!

Folk på flashback verkar argumentera att han inte bara har vänner och även om han gjort mycket gott så kan han även ha fiender, spekuleras lite på den fronten och även på om det kan vara en skuldindrivning? Att skjuta någon vid ett vanligt rån är inte så vanligt direkt (även om det håller på att bli det tror jag). Vet inte, känner inte lelle, men hur är deras kundservice och hur people-minded är de?

köpte hela min a-star outfit hos lelle 2009, så det är klart man känner en viss lojalitet och tillhörighet till butiken som gav mig en rätt bra kompis-deal trots att de va första gången jag va där!
hoppas han kryar på sig kvickt och att lagens långa jobbar snabbt och effektivt!

Som någon skrev, den rånaren har just nu muckat med en stor mängd hojåkare av alla typer, som tunnebanerånaren, hoppas polisen får tag på honom innan MC-Sverige gör det!!
Vilken djävla hjälte i sin egen skalle, råna en 74-åring, fan så tragiskt. Hans K** måste vara sååå liten..

Att skjuta någon vid ett vanligt rån är inte så vanligt direkt (även om det håller på att bli det tror jag).

Pundare säger jag bara..

Indrivning låter mindre sannolikt än att det var nån tjackat 17-åring som behövde pengar, fick spel och råka trycka av. Han gråter förmodligen hemma i soffan hos mamma i Gottsunda nu.

Hur som helst så är det jääävligt tragiskt. Lider med dem, sånt där sätter sig och det är inte hur att gå och titta över axeln.

Pundare säger jag bara..

Indrivning låter mindre sannolikt än att det var nån tjackat 17-åring som behövde pengar, fick spel och råka trycka av. Han gråter förmodligen hemma i soffan hos mamma i Gottsunda nu.

Hur som helst så är det jääävligt tragiskt. Lider med dem, sånt där sätter sig och det är inte hur att gå och titta över axeln.

Sorgliga är ju att även om idiotjäveln åker fast, så blir det bara en smäll på kinden sen är han ute på gatan igen.....

Folk på flashback verkar argumentera att han inte bara har vänner och även om han gjort mycket gott så kan han även ha fiender, spekuleras lite på den fronten och även på om det kan vara en skuldindrivning? Att skjuta någon vid ett vanligt rån är inte så vanligt direkt (även om det håller på att bli det tror jag). Vet inte, känner inte lelle, men hur är deras kundservice och hur people-minded är de?
Mycket dumt snack finns det på FB där alla är experter på allting och många där tycks ha stagnerat på fjortisstadiumet.
Gjorde mina första affärer redan i början av 60-talet med Lelle(s) och har fortsatt sen dess. (Sägen en del om MIN ålder också..)
Han gav redan då intryck av att vara rätt tuff i affärer och jag antar att man inte kan driva ett företag så länge utan att vara det, lite hård alltså.
Betr gärningsmannen, "åka iväg på moped och skjuta hund" ger mig snabbt "vissa associationer" om inom vilken kategori man ska leta efter GM..:rolleyes:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra