Lelles mc i uppsala....

Jag har aldrig handlat där via postorder men väl på plats, alltid samma kaos.

Det har hänt att jag:

1. Tagit reda på artikelnr på allt jag ska ha

2. Ringt och frågat att det verkligen, VERKLIGEN finns hemma.

3. åkt dit från Sthlm bara för att få beskedet att delarna inte finns.

Förra sommaren köpte jag drivpaket, tog slut på 400 mil, åkte dit och fick kalla handen,ingen hjälp, ingen garanti.

Sedan uppenbarades sig en kille som plötsligt sa att de haft problem med de dreven + kedjorna, och jag fick ett nytt kit gratis.

Handlar jag där igen beror det på motorstopp i Uppsala eller liknande nödsituation :3freak

Måste bara tillägga att hur långsamma dom än är så följer dom upp iallafall.

Åkte dit för att köpa ryckutjämnare till kawan, dom hade inga hemma men frågade snällt om dom skulle ta hem åt mig. Visst, lika bra tänkte jag, tyvärr så var det lite strul med kawas generalagenten import ett tag så det dröjde...länge. Det var ju dock inte Lelles fel.

Hade nästan glömt bort att jag beställt när en från Lelle ringer mig i mellandagarna 1.5 år senare och frågar om jag fortfarande är intresserad av ryckutjämnare!! -"Wow, har dom kommit!!!" utbryter jag i ett skrik. -"Nä tyvärr inte än, men jag undrade om du fortfarande ville ha kvar beställningen"... :rolleyes:

Fick inte sakerna men där kan man snacka om uppföljning iallafall!!

Kan ju meddela att jag beställde själv då hade det iofs börjat glappa 2 cm i bakdrevet...

Mvh Stephenj som handlar över disk på Lelles

Ang. Lelles

Jag har haft en KTM Duke II inlämnad där för service och lite annat vid två olika tillfällen. Sist tog bara två månader (under bästa hojsäsong bör tilläggas) att få tillbaka den.

Det slutade med ett fyra sidor långt dataskrivet brev från mig till Lelle om hur katastrofalt bemötande jag hade fått, deras meckar ljög upprepade ggr för mig om delar som kommit, att hojen var klar osv.

Aldrig i helvete att jag nånsin har en KTM igen. Aldrig i livet att jag sätter min fot i den där jävla skitbutiken nånsin igen. Betalar hellre mer men får bra service någonstans i Stockholm...

Grr...

Jag har handlat det ena och det andra av Lelles (crosstövlar, safetywest, plats till KTMen osv) men aldrig haft problem och fått sakerna fort.

Har haft problem med dem och känner många som haft dessa problem, det gäler då postorderdelen.
Åker man dit och lyckas få tag på personal så är det givetvis bättre.
Tyvärr har de blivit lite för "stora" på senare år, tråkigt.

Jag gjorde en beställning av Lelles på mässan 2hjul.

Resultat:

Leverans enligt avtalad tid.
Skinnställ enligt beställning.
Handskar enligt beställning.
Ryggskydd enligt beställning.
Mörkt visir enligt beställning.
Hjälmens kartong enligt beställning.

Hjälmen hade dock fel lack, mot vad kartongen visade.
Största anledningen till att jag valde en grå hjälm istället för denna beror på att denna kostade 1000kr extra.

Är det bara jag som tror att det var P-E som råkat lägga fel hjälm i fel låda när han var där på prao? :D

Om någon på Lelles vill byta denna hjälm är ni välkomna att höra av er, annars behåller jag den.

Hjälmen jag beställde

Hjälmen jag fick

Jag tyckte jag fick ett bra bemötande av personalen som va på mässan, en av personalen som hjälpte mig att prova produkter och en annan som hämtade nya prylar för testning. :tummenupp

Sammanfattning: :tummenupp

Bifogat

• DSC02005liten.jpg
    DSC02005liten.jpg
    52.5 KB · Visningar: 231
Last edited:
Jag har bara beställt 1 gång från Lelles och blev inte imponerad.
Det var ramskydd till min KTM.
Beställdes i Augusti 2003 och fick dem Februari 2004.

Riktigt dåligt måste jag säga..... :mad:

Elgasen skrev:
Jag gjorde en beställning av Lelles på mässan 2hjul.

Resultat:

Leverans enligt avtalad tid.
Skinnställ enligt beställning.
Handskar enligt beställning.
Ryggskydd enligt beställning.
Mörkt visir enligt beställning.
Hjälmens kartong enligt beställning.

Hjälmen hade dock fel lack, mot vad kartongen visade.
Största anledningen till att jag valde en grå hjälm istället för denna beror på att denna kostade 1000kr extra.

Är det bara jag som tror att det var P-E som råkat lägga fel hjälm i fel låda när han var där på prao? :D

Om någon på Lelles vill byta denna hjälm är ni välkomna att höra av er, annars behåller jag den.

Hjälmen jag beställde

Hjälmen jag fick

Jag tyckte jag fick ett bra bemötande av personalen som va på mässan, en av personalen som hjälpte mig att prova produkter och en annan som hämtade nya prylar för testning. :tummenupp

Sammanfattning: :tummenupp

Riktigt snyggt skinställ :tummenupp
Vad heter modellen? (alltså då modellen på skinnstället och inte du...)

M:et skrev:
Riktigt snyggt skinställ :tummenupp
Vad heter modellen? (alltså då modellen på skinnstället och inte du...)

Det var tur att du förtydligade din fråga, annars hade jag inte vågat svara... :D
Skinnstället heter Dainese Monza (Svart/grå/silver).
Sitter bra tycker jag. :tummenupp

Last edited:
Jag har beställt ett visir till en hjälm via nätet. Gjorde betsällningen i somras. Och har fortfarande inte hört nåt från dom.
Och nu e det inte av intresse med det visiret längre...
Jag har varit i butiken och handlat ett par gånger. Och där blir man alltid bra bemött. Trevlig personal. Fast dom kan vara lite stressade ibland. Jag fick en väldigt bra rabatt på mitt ryggskydd. :tummenupp
Och dom har väldigt stort utbud när det gäller personlig utrustning.

// Lena

Smile skrev:
Jag har bara beställt 1 gång från Lelles och blev inte imponerad.
Det var ramskydd till min KTM.
Beställdes i Augusti 2003 och fick dem Februari 2004.

Riktigt dåligt måste jag säga..... :mad:

Det slog dig aldrig att det är KTM i östrerike som inte levererar i tid då... :va
Tror du att Lelles tillverkar ramskydd till KTM.... :kocko

tassen skrev:
Det slog dig aldrig att det är KTM i östrerike som inte levererar i tid då... :va
Tror du att Lelles tillverkar ramskydd till KTM.... :kocko

Jag tror ju verkligen inte att Lelles tillverkar ramskydden så ta och
SKÄRP TILL DIG NU VA..... :kocko

När jag beställde ramskydden skulle de finnas på lager enligt dem själva.
Leveranstid 3-5 dagar sa killen jag pratade med .

Så från att det skulle ta 3-5 dagar till att det tog 6 månader utan att jag
fick någon som helst info om varför det blev försenat, det tycker jag är dåligt.

Last edited:
Smile skrev:
Jag tror ju verkligen inte att Lelles tillverkar ramskydden så ta och
SKÄRP TILL DIG NU VA..... :kocko

När jag beställde ramskydden skulle de finnas på lager enligt dem själva.
Leveranstid 3-5 dagar sa killen jag pratade med .

Så från att det skulle ta 3-5 dagar till att det tog 6 månader utan att jag
fick någon som helst info om varför det blev försenat, det tycker jag är dåligt.

Varför skrev du inte det på en gång då, :kocko , du for ju med inte helt relevanta data.
Jag var in i går och handlade fan över 30 olika produkter och delar till 3 hojar.
Döm om min förvåning....allt fanns hemma.. :3freak :va ..

Lelles....
Ja vad skall man säga det blir ju lätt fel även över disk där...
Kommer hem o grejjerna passar inte får göra om dom osv...
Om dom säger att det skall passa så skall det väl tamejfan göra det utan att man måste göra om allt!
Nät beställning! NEJ TACK!
Jag åker till Lingvals istället om jag skall ha motorcykel delar!
Beställer dom dumaste delarna o får dom i regel dagen efter då!
Fruktansvärt trevliga med e dom!
Tar sig tid åt sina kunder.. Det gör inte lelles direkt förutom Per elle Ragnar då!

Kan inte heller ge Lelles nån direkt bra kritik.

Först.

Beställde för ca 4år sedan Trimcylinder, nytt munstycke, handtag + kopplingsarm till min dåvarande moppe hos dem.

Efter 2 veckor så kom munstycket, handtaget + kopplingsarmen.
Men ingen cylinder. Beställde allt i februari, och cyllen var tydligen restnoterad.

I April så tröttnar jag och avbeställer skriftligt cylinder och fick skriftligen svar på detta att den var avbeställd. Sen kommer juni och jag sålde moppen. Gissa vad som damp ner på posten i Juli, just det den avbeställde cyllindern! :tummenupp

Perfekt!

Btw, för 2år sedan så fick jag en moppekatalog av dem, fråga mig inte varför och på adresslappen stod det "Får ej beställa" Tackar, dom gör fel och skyller på mig :rolleyes:.

Har även handlat saker över disk där till crossen jag hade för ett tag sen med, blev rätt några gånger, men som tack för det så tog det 30-40min för expiditen att leta fram sakerna på lagret.

Jag beställde med grejer på mässan ,stövlar, ryggskydd, handskar det har inte kommit än=)
Fantastiskt. :tummenupp
:mad:

NOT :4skrika

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...