Lekage dämpare fram FZR600r -94

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Har sett att den fuktat lite förut men i dag när jag kände så var det rätt mycket olja som läkt ut. Verkar läka mer från den ena dämparen.
Hur gör man när man fixar det? räcker det med att bara byta packboxen som sitter högst upp? lr måste man ta isär hela dämparen? Är det nått man våga göra själv lr kommer det att flyga saker åt alla håll?
Fins det non sprängskis på nätet lr om non har en som kan maila den till mig så skulle det var bra. Nasholm16@hotmail.com
Är bilmekaniker så jag kan mecka men har inte meckat så mycket hoj.
Tacksam för all hjälp!!

Last edited:
nasholm82 skrev:
Har sett att den fuktat lite förut men i dag när jag kände så var det rätt mycket olja som läkt ut. Verkar läka mer från den ena dämparen.
Hur gör man när man fixar det? räcker det med att bara byta packboxen som sitter högst upp? lr måste man ta isär hela dämparen? Är det nått man våga göra själv lr kommer det att flyga saker åt alla håll?
Fins det non sprängskis på nätet lr om non har en som kan maila den till mig så skulle det var bra. Nasholm16@hotmail.com
Är bilmekaniker så jag kan mecka men har inte meckat så mycket hoj.
Tacksam för all hjälp!!

Har själv bytt på min inga problem,bara man tar det lungt.

Jag tog loss hela gaffeln på min.
Bort med dammskyddet där efter kommer packboxen,lossa låsringen och sedan lossar du på packboxen drar bort den.Låt sedan fjärden i dämpan vara kvar,medans du lossar underbenet från gafflen,det gör att den inte bara roterar runt,bort med gammla oljan,rengör.
Sedan tillbaks i omvänd ordning,var försiktig när du sätter på den nya packboxen,på med smörjan som medföljer.Det som var jävligt vad att få ner mässing distansen igen så att du får ner packboxen ända ner igen så att du får ner lås ringen,den ska tryckas på med jämn kraft runt om,annars nyper den.Kolla gaffelbenen sammtidigt att det inte är några stenskott i dom,för då läcker dom ändå.sedan i med ny olja.

Tror inte jag glömt något. :banana

M.V.H

HARKE

tack för svaret
Underbenet?? är det den grövredelen på dämparen?
Är håller på att ta loss dämparna från hojen nu och hade tänka att tesa ta isär den.
Kan du förklara lite närmar hur jag tar isär den. och hur jag får upp packboxen.
Kanske svårt att förklara =) har inte den blekaste hur det syns i dämparen.

HARKE skrev:
Har själv bytt på min inga problem,bara man tar det lungt.

Jag tog loss hela gaffeln på min.
Bort med dammskyddet där efter kommer packboxen,lossa låsringen och sedan lossar du på packboxen drar bort den.Låt sedan fjärden i dämpan vara kvar,medans du lossar underbenet från gafflen,det gör att den inte bara roterar runt,bort med gammla oljan,rengör.
Sedan tillbaks i omvänd ordning,var försiktig när du sätter på den nya packboxen,på med smörjan som medföljer.Det som var jävligt vad att få ner mässing distansen igen så att du får ner packboxen ända ner igen så att du får ner lås ringen,den ska tryckas på med jämn kraft runt om,annars nyper den.Kolla gaffelbenen sammtidigt att det inte är några stenskott i dom,för då läcker dom ändå.sedan i med ny olja.

Tror inte jag glömt något. :banana

M.V.H

HARKE

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras