Leka med min FZ 750 -89

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Hallå på sig,

Någon som har någon idé vad jag skall göra med min helorginal FZ 750 -89 för att den skall bli ännu roligare, låte lite mer manligt och mer kul i motorn? Jag föddes med tummen mitt i näven men en jättetrevlig kirurg har nu placerat den där den skall vara. Vad skall man byta/ändra och vart finns delarna till en Yamaha FZ 750 -89? Tack på Er! =)

Det är väl det vanliga; avgassystem, luftburk, förgasare, drevning, tändningen osv... dock vet jag inte vart du kan få tag på grejerna, men kolla upp andra på forumet som har samma hoj så kanske de kan ge dig något tips! lyckat till amigo! :tummenupp

Det blir nog det billigaste alternativet, det är absolut inte värt att skaffa de delar och göra de jobb som behövs med att trimma orginalrovan, hojen är för gammal.
isf ska man kunna göra det helt själv och ha tillgång till begagnade delar.

Men som sagt en fzr1000 motor ger ju 135hk iaf, så det är ju inte fy skam på en sådan ångbåt.

Poacher skrev:
Det blir nog det billigaste alternativet, det är absolut inte värt att skaffa de delar och göra de jobb som behövs med att trimma orginalrovan, hojen är för gammal.

Men som sagt en fzr1000 motor ger ju 135hk iaf, så det är ju inte fy skam på en sådan ångbåt.
Ångbåt :D :D :D

Skit i å trimma, lär dig hojen så bra att det är hojen som är
begränsningen och inte mannen bakom styret :7peta
Då är det dags att byta till nåt annat.
P.S Grattis till den lyckade teorin :banana :banana :banana

Poacher skrev:

Hmm, 145 hk från -89 :mattias :hihi

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...