legg vid teori prov?

klitx

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2007
Ort
sundsvall
Hoj
dt125x
Måste man ha med sig leg när man ska göra teori provet? ska göra provet om två vecker men inte har jag nå leg :S
 
Last edited:

Poccis

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Åker det mesta
Måste man ha med sig legg när man gör teori prove?`ska gö provet om två vecker men inet ha jag nå legg :S

Ja,det måste du. Annars får du inte göra provet,men du får ändå betala för det. Ta med pass om du har. Annars rekommenderar jag dig att ringa VV och fråga hur du ska göra.
Lycka till!:)
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Måste man ha med sig legg när man gör teori prove?`ska gö provet om två vecker men inet ha jag nå legg :S

Kunskapsprovet
Du måste kunna legitimera dig för att få göra ett kunskapsprov. Legitimationen ska vara giltig. Vi godtar följande legitimationer:
SIS-märkt identitetskort,
svenskt nationellt identitetskort enligt förordningen (2005:661) nationellt identitetskort,
svenskt körkort,
svenskt pass med vinröd pärm, ett så kallat EU-pass


http://www.vv.se/templates/page3____3979.aspx
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
fan... blir folk bara latare (kanske dummare? :va ) för varje år som går?
 

klitx

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2007
Ort
sundsvall
Hoj
dt125x
haha mitt pass gick ut för ett år sedan och ha inte tage nå nytt :S ska nog åka in imorn och ta kort:D
 

mickelin

Guest
Tror att någon annan med godkänt leg kan intyga att du är du.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Skulle tänka mig att om någon ska intyga att det är du ska det vara nära anhörig, men ta med far din och ditt gammla pass om du inte hinner skaffa nytt.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Måste man ha med sig legg när man gör teori prove?`ska gö provet om två vecker men inet ha jag nå legg :S


Nej, det är bara att gå dit och skriva.
Om du är sjuk den dagen så kan du skicka polaren istället.

Om du har tur kanske du kan få din polare att 'köra upp' åt dig också :tummenupp
 

Scrub

Guest
Skaffa ett leg, du får ändå inte göra uppkörningen utan leg.
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
2911109 Skulle tänka mig att om någon ska intyga att det är du ska det vara nära anhörig, men ta med far din och ditt gammla pass om du inte hinner skaffa nytt.
Så var det för två år sen ja. Men inte nu. Så det är bara att skaffa ett leg så fort som möjligt

Edit: Och enligt länken vi fick av Pippi ser vi att man får intyga identitet med hjälp av förälder eller liknande. Dock måste ett beslut av VV göras om denna personen får intyga din identitet. Klicka på länken och läs så förstår du!
 
Last edited:

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Så var det för två år sen ja. Men inte nu. Så det är bara att skaffa ett leg så fort som möjligt

Edit: Och enligt länken vi fick av Pippi ser vi att man får intyga identitet med hjälp av förälder eller liknande. Dock måste ett beslut av VV göras om denna personen får intyga din identitet. Klicka på länken och läs så förstår du!

Är du riktigt säker på det? :pannkyss
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Får väl citera och göra et ännu tydligare då :p

"Undantag från kravet på godkänd legitimation
Undantag från kravet att visa upp en godtagbar identitetshandling kan medges av Vägverket efter särskild ansökan. Ansökan ska göras på en fastställd blankett och skickas till något av Förarenhetens kontor i god tid innan provtillfället.

Blanketten kan hämtas på vv.se eller via Vägverkets kundtjänst för körkortsfrågor 0771-17 18 19.

Identiteten ska fastställas genom att en förälder, annan vårdnadshavare, maka eller sambo skriftligen försäkrar att lämnade uppgifter om sökandens identitet är riktiga. Beslutet från Vägverket om undantag ska tas med till provtillfället. Intygsgivaren ska närvara och kunna styrka sin egen identitet vid provtillfället.

En legitimation som har upphört att gälla godtas inte."
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Tror du behöver ett kunskapsprov i Svenska istället.

Word.

Kostar några sekunder och några gram extra att ha legitimationen i plånboken...
...som att fråga om jag får rensa mitt konto på banken utan legitimation.
 
Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
När jag skrev för ett par år sedan så var det en kille som hade åkt upp till Falun från 08:a och inte tänkt på att hans legitimation hade gått ut. Han fick sitta i väntrummet och äta kakor medan han väntade på sina övriga polare innan det var dags att åka hem igen....Så var noga med att ta med dig rätt grejjor och lycka till:skitdator
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top